Z historie

Sovětské meziválečné motocykly.

Při zaslechnutí slov „sovětské motocykly“ si většina fanoušků dopravních prostředků ze země Velkého bratra vybaví notoricky známé M–72 a jeho deriváty. Co jim však předcházelo a jak se vůbec stalo, že se nejtypičtějším představitelem ruského motocyklu stal klon BMW? Mnoho z těchto otázek vám může ozřejmit kapitola z knihy „Motocykly druhé světové války“ polského publicisty Tomasze Szczerbinskeho, kterou jsem pro vás přeložil.

07. 01. 2008, Tomáš Janda


GAZ 67 - Čapajev

První sériový osobní automobil ruské provenience sice možná nebyl tak dobrý jako Jeep, ale jeho historie je rovněž zajímavá. I když měl v žilách americkou krev, přišel k ní jinak, než si většina lidí myslí…

04. 01. 2008, Tomáš Janda


Nehoda Volhy M 21

Volha M 21 po srážce s vlakem.

14. 01. 2006, Ruda Reinthaler


Volha 21 tak trochu jinak

co takhle bus nebo cabrio?

11. 12. 2005, Ruda Reinthaler


ZIM 12 - sovětský luxus v americkém balení

14.6. 2004 16:21:37 - server: iDnes - článek: Jak se řídí čepičkův ZIM?

13. 11. 2005, Michal Hodík


VOLGA SKLADÁ SKÚŠKU

Článek z dobového tisku:
"VOLGA SKLADÁ SKÚŠKU"
popisuje první testovací jízdu s novou Volhou GAZ-M21 z Moskvy do Simferopolu a zpět...

13. 11. 2005, Michal Hodík


Nová Volha GAZ - 3102

Pod vedením hlavního konstruktéra Gorkovského automobilového závodu A.D. Prosvirkina vznikl nový model i u nás velmi dobře známého osobního automobilu Volha, označený jako GAZ - 3102. Nová Volha převzala po svém předchůdci typu GAZ - 24 robusní konstrukci, spolehlivost a nenáročnost obsluhy. Má výkonnější motor, ale je úspornější, díky překonstruovaným závěsům kol lépe "sedí" na silnici, zlepšily se i parametry brzd

13. 11. 2005, Michal Hodík


Bouračka Volhy M-21

Článek z dobových novin o dopravní nehodě vozu VOLHA GAZ-M21 s cisternou, který nám poskytnul pan Emil Kuchyňka

13. 11. 2005, Michal Hodík


Válečný automobil

aneb některé momenty z historie vzniku vozů GAZ 64 a 67

13. 11. 2005, Michal Hodík


"OBRNĚNCI" ( aneb obrněná vozidla řady BA )

18.ledna 1943, ráno, zahájila vojska Leningradského frontu útok na Šlisselburg. V čele útoku vedeného ze severo-západu a jihu, jelo 19 tříosých obrněných automobilů BA-10. Jejich těžké kulomety i 45mm kanóny lehce likvidovaly obrněné pozice nepřítele a čistily cestu pro pěchotu. V poledne Šlisselburg "padl" a blokáda Leningradu byla porušena...

13. 11. 2005, Michal Hodík


 
*