GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 24. 06. 2019 17:50

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06. 02. 2007 22:15 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 26. 06. 2006 17:18
Příspěvky: 1438
Bydliště: Bojkovice
To je ta 4-dílná šroubovací anténa??Tak to mám taky,takže s CB můžu experimentovat :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06. 02. 2007 22:53 
Libor Machala píše:
Jo,ale na té CB anténě není nic namotaného,je to jenom drát......A ještě něco,když chlapi na autech mají ty antény třeba na zrcátkách,taky jim to funguje né??Kde pak vemou tu protiváhu???Já sem z toho magor :? :?A důvod proč to chci na tuto anténu???Vypadá to stylověji a nechci mít na autě 10 antén,ale pokud nebude zbytí......Ach jo :cry:

Ja by som len k tejto akademickej debate pridal, ze ta protivaha tam pre vysielanie urcite nejaka musi byt, inac by to neslo...
Ako uz ktosi hore povedal mala by byt idealne symetricka, ale neviem si predtavit ako by sa na streche auta hladal ten "stredovy" bod.
(to sa da urobit len pri klasickych protivahach, ktore su presne definovane).
Inac ak ta protivaha symetricka nie je, tak to v podstate ovlpyvni len smerovu charakteristiku vysielania (mozno budes mat troska dlhsi dosah na pravu stranu :D), na prijem by to nemalo mat ziadny vplyv.
Povedzme si rovno, ze s tymi styroma watmi sa z auta nejake zazraky pri vysielani urobit nedaju tak ci tak :) (aj ked tu ktosi hovoril o 100 W zosilovacoch :D, aj ked neviem co potom mi ostatni, co by sme chceli poklabosit na tom istom kanali a stale ho blokuje nejaky turek, co ma v kamione onen 100W zosilovac, aj ked je uz od nas 50km).
Ale teraz vaznze, myslim ze na ten pocet kanalov v CB pasme su tie 4 Waty akurat...
Tusim sa aj vravi, ze najlepsi zosilovac je dobra antena, alebo naopak? :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 02. 2007 22:49 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Někdy v budoucnu uvažuju o rádiovém spojení auto - základna. Stačilo by CB na dosah max. 30 km? (asi jak kdy, že). Auto je Aro 243 s plechovou střechou, ale do střechy bych nechtěl nic vrtat (pracovní plocha). Mobil je dobrá věc, ale v terénu nebývá spolehlivě signál (stejně spolehlivě nebude ani vysílačkou...). Dají se nějak zhodnotit výhody a nevýhody vysílačka - mobil? Ta R-105 by se dala upravit na frekvenční rozsah CB? Nebo si pořídit ještě jednu 105ku?
No a taky bych potřeboval vysvětlit a vyzkoušet si satelitní navigaci v terénu a v jak hustém lese to ještě funguje. V tom lese bych to potřeboval v době, kdy není na stromech listí. Je mě pomoci?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 02. 2007 23:15 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
Zdeněk Hrabánek píše:
Někdy v budoucnu uvažuju o rádiovém spojení auto - základna. Stačilo by CB na dosah max. 30 km? (asi jak kdy, že). Auto je Aro 243 s plechovou střechou, ale do střechy bych nechtěl nic vrtat (pracovní plocha). Mobil je dobrá věc, ale v terénu nebývá spolehlivě signál (stejně spolehlivě nebude ani vysílačkou...). Dají se nějak zhodnotit výhody a nevýhody vysílačka - mobil? Ta R-105 by se dala upravit na frekvenční rozsah CB? Nebo si pořídit ještě jednu 105ku?
No a taky bych potřeboval vysvětlit a vyzkoušet si satelitní navigaci v terénu a v jak hustém lese to ještě funguje. V tom lese bych to potřeboval v době, kdy není na stromech listí. Je mě pomoci?


Moje názory :
Slušný profiprodejce zapůjčí sat navigaci na zálohu k vyzkoušení, ale dobrá značka se zabudovanou mapou není nic levného .
Není lepší se ztratit bez navigace - je to zadarmo !! :lol: :lol:

Jak už bylo asi konstatováno výše, pro funkční spojení jsou R 105 - 109 na prd a ne na spojení . Vhodné jsou tak jako sběratelský kousek a na dekoraci. I kdyby to bylo funkční, staré el. zařízení s elektronkami a měničem je žrout elektriky. Budeš více nabíjet a udržovat AKU než vysílat. Naladit dvě plynule laditelné stanice na sebe není jednoduché.

Pokud si doma postavíš základnovou stanici s velkou anténou ( 5/8 vlny) slušně vysoko ( min. 10 m ) dosah bude cca 10-20 km. Ale taky 200 Km ! Z auta je to méně záleží na anténě, ale těch 10 km . Jinak řečeno auto tě bude slyšt třeba na 30 km , ale ty jeho ne. Náklady ? stanice CB 4 000 Kč, napájecí zdroj 13,8 V = 500 Kč , napájecí kabel 50 ohm. 500 Kč a anténa 4 000 Kč. vot tak.

Tady je ukázka jak taková základnová anténa vypadá v reálu. Když to má fungovat a neuletět při prvním větříku, bytelnost se vyplatí. A pokud se nechceš při první bouřce rosvítit :idea: :idea: :idea: , tak kvalitní uzemnění je nezbytné.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Naposledy upravil Milan Vlček dne 09. 02. 2007 23:48, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 02. 2007 23:25 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 09. 02. 2007 01:55
Příspěvky: 47
Zdeněk Hrabánek píše:
Někdy v budoucnu uvažuju o rádiovém spojení auto - základna. Stačilo by CB na dosah max. 30 km? (asi jak kdy, že). Auto je Aro 243 s plechovou střechou, ale do střechy bych nechtěl nic vrtat (pracovní plocha). Mobil je dobrá věc, ale v terénu nebývá spolehlivě signál (stejně spolehlivě nebude ani vysílačkou...). Dají se nějak zhodnotit výhody a nevýhody vysílačka - mobil? Ta R-105 by se dala upravit na frekvenční rozsah CB? Nebo si pořídit ještě jednu 105ku?
No a taky bych potřeboval vysvětlit a vyzkoušet si satelitní navigaci v terénu a v jak hustém lese to ještě funguje. V tom lese bych to potřeboval v době, kdy není na stromech listí. Je mě pomoci?


Ohledně navigace - pořiď si v podstatě cokoli, co má čip SIRF III. Jakmile uvidíš malinkatou dirkou mezi stromama na oblohu Ty, tak to bude mít signál, což v podstatě funguje v jakymkoli lese. Spíš budeš stát před otázkou jaký mapový podklady. Mimo silnice se můžou hodit cyklo mapy, ale to chce opravdu vyzkoušet. Pak taky ještě jde zakoupit jednoduchej program, kterej Ti do Tebou vytvořenýho mapovýho podkladu zobrazuje aktuální polohu, což má ale dva drobný háčky. Za prvé je s tim dost práce a je to datově velký a za druhý ten podklad musíš zkalibrovat. Na druhou stranu jsem s úspěchem kalibroval mapu podle map na Seznam.cz. Sice Ti to pak lítá pár desítek metrů, ale to zase v přírodě až tak nevadí a na hrubou orientaci to stačí víc než bohatě. Akorát nesmíš vyjet mimo vytvořenou mapu :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 02. 2007 23:44 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
robin p píše:
Zdeněk Hrabánek píše:
Někdy v budoucnu uvažuju o rádiovém spojení auto - základna. Stačilo by CB na dosah max. 30 km? (asi jak kdy, že). Auto je Aro 243 s plechovou střechou, ale do střechy bych nechtěl nic vrtat (pracovní plocha). Mobil je dobrá věc, ale v terénu nebývá spolehlivě signál (stejně spolehlivě nebude ani vysílačkou...). Dají se nějak zhodnotit výhody a nevýhody vysílačka - mobil? Ta R-105 by se dala upravit na frekvenční rozsah CB? Nebo si pořídit ještě jednu 105ku?
No a taky bych potřeboval vysvětlit a vyzkoušet si satelitní navigaci v terénu a v jak hustém lese to ještě funguje. V tom lese bych to potřeboval v době, kdy není na stromech listí. Je mě pomoci?


Ohledně navigace - pořiď si v podstatě cokoli, co má čip SIRF III. Jakmile uvidíš malinkatou dirkou mezi stromama na oblohu Ty, tak to bude mít signál, což v podstatě funguje v jakymkoli lese. Spíš budeš stát před otázkou jaký mapový podklady. Mimo silnice se můžou hodit cyklo mapy, ale to chce opravdu vyzkoušet. Pak taky ještě jde zakoupit jednoduchej program, kterej Ti do Tebou vytvořenýho mapovýho podkladu zobrazuje aktuální polohu, což má ale dva drobný háčky. Za prvé je s tim dost práce a je to datově velký a za druhý ten podklad musíš zkalibrovat. Na druhou stranu jsem s úspěchem kalibroval mapu podle map na Seznam.cz. Sice Ti to pak lítá pár desítek metrů, ale to zase v přírodě až tak nevadí a na hrubou orientaci to stačí víc než bohatě. Akorát nesmíš vyjet mimo vytvořenou mapu :)


Kdyby to bylo čínsky, vyšlo by to nastejno že ? :lol: :lol: Jak jsem řek, bez navigace zabloudíš taky a je to zadara !!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 00:49 
Zdeněk Hrabánek píše:
.....si satelitní navigaci v terénu a v jak hustém .....

Tak som sa popytal kamosa, co to pouziva uz tak 10 rokov na cykloturistiku (ja mam GPS mam len v aute :)).
V lese s tym nejaky problem nebyva, vacsi problem je medzi kopcami, kde sa ti moze stat, uplne stratis signal aj ked mas slniecko nad hlavou (tym, ze kopec zatienuje spojnicu medzi tebou a satelitom), v horsom pripade chytis nejaky odraz, ktory ta posunie na mape o nejakych tych 100 m az kilometrik dalej :), nie je to vraj tragicke, len s tym treba pocitat.
Analogova vysielacka ma oproti digitalnemu mobilu tu vyhodu, ze existuje aj ten stav medzi pocujes a nepocujes, teda ze pocujes horsie. To horsie je u toho mobilu rovne vobec :).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 02:27 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 09. 02. 2007 01:55
Příspěvky: 47
Tak ještě jednou:

Navigace se zjednodušeně řečeno skládá z jednotky, která určí polohu a z něčeho co tu polohu zakreslí do mapy. Pokud si budeš kupovat navigaci, tzn. věc která umí "přečíst" polohu ze satelitů, tak si kup navigaci (přijímač), která má v sobě čip SIRF III. Předpokládám, že v dnešní době to už má snad všechno. SIRF III je velmi citlivej a v praxi mám zkušenost, že vidí "nebe" líp než já. Ještě se mi nestalo, abych viděl oblohu a navigace neměla signál. Takže teď když máme přijímač s čipem SIRF III, tak potřebujem ještě něco, co nám ty přijmutý souřadnice někam zakreslí. Potřebujeme mapu a ty sou zjednodušeně řečeno tři druhy:
1. automapy, kteý jsou naprosto nevhodný pro cestu mimo pozemní komunikace z několika důvodů, které nebudeme zmiňovat a přikročíme rovnou k tomu co nás zajímá a to sou:
2. cyklomapy. Cyklomapy jsem nikdy nepoužíval a domnívám se (nicméně ať mě někdo opraví, nemám s nima zkušenosti) že pro off-road taky nebudou úplně vhodný. Nicméně cyklomapy maj zmapovány cyklostesky a můžeš s nima jezdit "po poli", ukazujou ti správně polohu a obvykle jsou schopny Tě navést z místa A do místa B. To je tak nějak všechno. Pak je tady varianta další:
3. "nahrávací podklady" - neznám správnej termín. Zjednodušeně řečeno jde o to, že si vezmeš libovolnou mapu - nalezenou na internetu, oskenovanou z klasický papírový mapy, atd a tu si nahraješ do navigačního SW. Pro tu navigaci to je ale pouze obrázek a ona neví souřadnice tý mapy, takže Tě v ní neumí navigovat. Aby si jí to naučil, tak jí musíš "ukázat" body na mapě a "říct" tenhle bod (například sousedova králíkárna) má souřadnice ty a ty, tahle křižovatka souřadnice tyhle, tenhle rybník tyhle, atd. (stačej tři body na mapě). Tím je mapa skalibrovaná a navigace Tě v ní už umí navádět. Kalibraci de provést například tak, že zapneš navigaci, zajedeš na nějaký místo na mapě, to místo v mapě vybereš a "ukážeš" jí kde v mapě jseš. Pak zajedeš na jiný a zas jí řekneš kde seš, a tak dále. Tohle je časově náročnější možnost, nicméně přesnější. Varianta 2 je, že si najdeš souřadnice na internetu, například na mapy.seznam.cz a v teple domova budeš postupovat stejně. Pochopitelně tady ale vznikaj drobný nepřesnosti, nicméně v praxi nijak významně nevaděj.

Výhodou varianty tři je, že si do obrázku s mapou člověk může kreslit vlastní cesty, poznámky, atd a ty se potom na mapě zobrazují. Pro off-road to může bejt poměrně praktický.

Snad je to napodruhé pochpitelnější :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 09:28 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Tak nevím,na co to potřebuješ.Lesíky okolo Čejča a Mutěnic znáš zpaměti,a když se budeš někdy náhodou pohybovat jinde,tak ta mašinka tě vyjde přibližně na 20 litrů.Slušná,žádná pouťovina.Dojedeš někam do neznáma,naskenovanů mapu nahraješ do stroje a půl dne to budeš "učit",kde vůbec ta mašinka je.Pak tam pověsíš tři budky pro dravce nebo sovy,řekneš to složitě té mašince a když pojedeš někam jinam,tak ten postup budeš muset zvopakovat.Jelikož její paměť není neomezená a tolik podkladů se do ní nevejde.Nebo potom nějaký laptop s velkým harddiskem a abys měl obrněnce,neb ti to někdo z auta vyčóruje.
To je něco podobného,jak mají praví "ofrouďáci",jezdící výhradně po silnici pod předním oknem různé sklonoměry a výškoměry.Už jsem viděl aj digitální....Některý tam má aj kompas...
Taky mě vyprávěl kamarád,který tu navigaci vlastní,že potřeboval za dalším svým známým.Půl dne jel,pak mu to řeklo,že je na místě a okolo les.I podíval se blíž na na mašinku a zjistil,že tam doma zadal jinou mapu a že je asi 120 km někde v pordolo....Nad těma "o" mají být ty maďarské vodorovné dvojtečky...

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 11:35 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 09. 02. 2007 01:55
Příspěvky: 47
Jaromír Hrabánek píše:
Tak nevím,na co to potřebuješ.Lesíky okolo Čejča a Mutěnic znáš zpaměti,a když se budeš někdy náhodou pohybovat jinde,tak ta mašinka tě vyjde přibližně na 20 litrů.Slušná,žádná pouťovina.Dojedeš někam do neznáma,naskenovanů mapu nahraješ do stroje a půl dne to budeš "učit",kde vůbec ta mašinka je.Pak tam pověsíš tři budky pro dravce nebo sovy,řekneš to složitě té mašince a když pojedeš někam jinam,tak ten postup budeš muset zvopakovat.Jelikož její paměť není neomezená a tolik podkladů se do ní nevejde.Nebo potom nějaký laptop s velkým harddiskem a abys měl obrněnce,neb ti to někdo z auta vyčóruje.
To je něco podobného,jak mají praví "ofrouďáci",jezdící výhradně po silnici pod předním oknem různé sklonoměry a výškoměry.Už jsem viděl aj digitální....Některý tam má aj kompas...
Taky mě vyprávěl kamarád,který tu navigaci vlastní,že potřeboval za dalším svým známým.Půl dne jel,pak mu to řeklo,že je na místě a okolo les.I podíval se blíž na na mašinku a zjistil,že tam doma zadal jinou mapu a že je asi 120 km někde v pordolo....Nad těma "o" mají být ty maďarské vodorovné dvojtečky...


Už dávno ne. Přijímač pořídíš do 2k (spíš míň) a PDA (kapesní počítač) od tušim 5k. Drahý bejvaj programy a hlavně mapy, nicméně pokud by si šel cestou skenovanejch podkladů, tak hádám že SW kterej je bude umět zpracovat se vejde v pohodě do 1k. Tzn. měl by ses pohybovat kolem 8k komplet a pak trochu práce. Samozřejmě existujou i zkalibrovaný mapy, ale ty něco stojej. Pak samozřejmě můžeš někoho požádat o zapůjčení legálně získaných map a co si s nima uděláš je tak nějak no tvojem svědomí.
Osobně vidím problém navigace jinde. Já jsem si za dva roky na to zvyknul tak, že jsem bez navigace naprosto nemožnej. Prostě se člověk plně odevzdá tý technologii a někdy jí až slepě věří. Ale to je zas trochu jiný téma.

Shrnuto - navigace s kvalitníma mapama udělá kvalitní práci a je to dobrej pomocník.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Na Robina
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 11:53 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
A co ty na to jako znalec : Na kolik přijde ta obyčejná navigace, která umí jen souřadnice ? Což znamená mít k dispozici mapu republiky se sítí , kterou jak jsem si všiml mají i některé autoatlasy. Prakticky přece nepotřebuju navádění na metry - nejsem raketa s plochou dráhou letu. Když dopoledne sundám Rumovou peřinu, stačí mi vědět jaká obec je poblíž . :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 13:35 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Ty prachy když dám do benzínu,tak můžu celý rok jezdit v pohodě Gazem do práce.Když jsem viděl mapy do produkčního Tomtoma,že za republiku chtějí skoro šestku a za kilčo si koupím autoatlas a specielně já trefím kamkoliv,připadá mě zbytečné podporovat tyhle zlatokopy.
Jistě,je to můj názor a myslím si,že jsem už dal dost,že používám mobil.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ještě CB
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 13:46 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kdo to může opravdu využít, jsou profíci který rozvážejí zásilky po republice a nemají svůj stálý rajon. Pak se nemusí zdržovat s plánováním trasy v papírové mapě. Co však stále doporučuji jsou cíba - CB stanice když lehne elektrika i s mobilam CB jedou stále. Jako při poslední vichřici - ještě podotknu , že 9 kanál je vyhrazen pro nouzové volání a snad je trvale monitorován záchranými službami. Jinak to , ale funguje tak , že stačí dát všeobecnou výzvu a někdo na příjmu se ozve a zařídí potřebné.

Základní informace o CB provozu najdete na = http://www.rcsbrno.com/index.php?pg=cat&id=6

Tato firma prodává značkové zboží a osobně si nechám občas něco posílat na dobírku a fungují zatím bez problémů. Na této stránce lze také najít frekvence jednotlivých CB kanálů. Liší o setiny MHz , takže pochybuji , že se to dá naladit na staré R 105. R 108 a109 mají jiné frekvence .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Mapy, mapy...
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 14:30 
Ked som bol po Favorit u nasich byvalych zapadnych susedov (niekde okolo Berlina, Hale a tak), tak sme sa po Nemecku motali tyzden s autoatlasom z BAUMAXu - nic moc :D.
Co bolo horsie v kazdom meste (3 - 4 zastavky) sme museli kupit mapu mesta, cena tak okolo 6 E, takze celkovo okolo 25 E.

Mapa do Tomtom-a, je pri stiahnuti zo stranky cosi okolo 100 E:
- Německo (99%)
- Rakousko (99%)
- Švýcarsko (99%)
- Lichtenštejnsko (99%)
- Polsko (34%)
- Česká republika (99%)
- Maďarsko (40%)
- Slovensko (16%)

Tie hodnoty pokrytia sa tykaju navigacie az na cielove ulice v mestach,
co by som u nas videl ako hlavnu vyhodu....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 15:16 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 09. 02. 2007 01:55
Příspěvky: 47
Mno TomTom je na silnici výbornej (ve větších městech Tě to navede až na číslo popisný) umí všechny možný hovadiny jako itinerář, objížďky, oblíbený místa, atd, ale na off road je vyloženě nevhodnej. Je to koncipovaný jako navigace po silnici a tuhle úlohu plní výborně. Mimo silnici je celej TomTom k ničemu. Používaný mapy jsou vectorový a SW Tě "nutí" ject po silnici, i když seš pár metrů vedle ní. Je to daný určením TomToma. Prostě shrnuto, na první odbočce mimo značený silnice je potřeba navigaci vypnout, nebo přepnout na jinej software

Co se týče topografickejch map, který na offroad budou to pravý, tak moc neposloužim. Používal jsem jeden SW, kterej teď za boha nemůžu najít abych dal název. Nicméně jsem za něj dal kolem jednoho tisíce korun a samozřejmě bez map. Byl poměrně dost inteligentní, kromě výpočtovejch věcí jako nadmořská vejška uměl zaznamenávat projetou trasu, která se pak dala zakreslit do mapy, uměl samozřejmě nevigovat na zvolenej bod, nebo body, atd.

Pokud někoho z vás tahle problematika zajímá a nebojí se angličtiny, tak doporučuju stránky s běžnejma otázkama, který vysvětlej základní funkce, principy a tak dále http://www.aximsite.com/articles/link.php?id=18. Osobně si myslim, že na seriozní několika denní až měsíční offroading mimo civilizaci udělá navigace vohromnou služby a dost často může ušetřit až stovky km objízdnejch tras nějaký "nečekaný" řeky, skály, atd. Na odpolední výjezd do pole potřeba určitě neni.

Pokud se nic nep...e tak problematiku "offroadovejch map" budu řešit velmi brzo, tak se v případě zájmu můžu podělit o zkušenosti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 18:58 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Jasný,beru.Ale třeba pro člověka,který se dostane někam k neznámému kamarádovi,kde nikdy nebyl,furt má sebou hubu a jde se zeptat třeba v hospodě nebo někde.Samozřejmě pro nějakou zásilkovou službu s nepravidelnýma trasama je to pomůcka k nezaplacení.Tam využije jako podklad mapy z "autoatlasu v elektronické podobě",anžto těžko se bude pohybovat mimo silnici.
Pokud se budu pohybovat mimo silnice v něčem neznámém,tak zhruba od hranic Slovenska,Polska a Maďarska směrem na západ je to v současné době už dost problematické a docela bych si tipnul,že to tak za dva-tři roky bude problém i v Rumunsku a Bulharsku.A od těchto hranic směrem na východ se dost těžko budeš pohybovat sólo,budeš sebou mít kamarády a na Ukrajinu a hlavně do Bílé Rusi skoro doporučuju naložit místního průvodce....

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 19:57 
Jardo uplny suhlas, clovek to doma aj tak nepouziva...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 02. 2007 21:25 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 09. 02. 2007 01:55
Příspěvky: 47
no já to používám v podstatě furt, ale jako u mě to je tak trochu o pohodlnosti přemejšlet a normální mapu nemám. Párkrát se mi i vyplatilo při bouračce která udělala zácpu přeplánování objízdný trasy. Navíc to má možnost stáhnutí aktuální dopravní situace, takže ti to naplánuje trasu podle toho jak momentálně vypadá kterej dopravní úsek. Nutno podotknout, že ČR tyto informace nevysílá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 00:18 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Podařilo se mě vyvolat diskusi k věci. Podotýkám, že se dokážu docela dobře zorientovat podle kompasu a dobré mapy (používám pětadvacítku a turistické "vojenské" padesátky). Kompas je veledobrá věc na to ukázat, kterým směrem se vydat na místo, kam se chci dostat. Akorát přesně vědět, kde su... Takže přesnou navigaci bych potřeboval zejména na to, abych pod stromem s budkou zjistil, jestli je to ten pravý. Ty čísla si napíšu do"karty" budky a příště ji líp najdu. Polohu dle zeměpisných souřadnic si můžu v klidu zakreslit doma do mapy, ale to není nutné. Pokud by to šlo zanést aj do mapy v PC, bylo by to OK. V praxi se pohybuju furt na stejném území a ztratit se nelze, o to vůbec nejde. Ten samý strom v lese taky najdu. Ale najít po půl roce tentýž strom v aleji, joj...On totiž vypadá na jaře a na konci léta jinak a všechny okolo sů stejné...budka v koruně není vidět...No a taky najít přesnů polohu v lese není sranda. Když znáte místo vjezdu a cestu, po které se pohybujete je to dobré do okamžiku, než najdete obtížnější terén a začne proměřovat tacho. Na zabloudění to nemá vliv, ale ztrácím soulad mapa-krajina. No a spojení vysílačkou je jasné-CB.Ale i přesto-šla by 105ka přeladit na kmitočtové pásmo CB? Aj ten vyšší výkon by nebyl na závadu, třebas CB z auta už nebude stačit a jak na potvoru bodu potřebovat zavolat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Co furt blbnete s těma R 105kama ???
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 01:02 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
Měls tu bednu někdy v ruce ? S baterkama to hmotní snad 20 kg. :cry:
Teoreticky 105ka CB pásmo obsáhne, ale , že by to šlo naladit v provozu pochybuju. A ještě něco, ideální kombinace CB stanice doma - základna, v autě mobilní a ještě k tomu ručku do kapsy. Ženu necháš u auta hlídat proviant a ty můžeš hledat po lese kukačky a nehrozí, že přijdeš k studenýmu obědu. Ruční stanice se vejde do kapsy u košile a má stejný výkon jako velká. Dosah je menší kvůli horší anténě a má kratší výdrž díky menší kapacitě aku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 01:31 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Já sem tu 105ku dostal od bráchy, heč! To su rád, že by nebyla k ničemu. Když de naladit na kmitočtové pásmo CB, tak ju naladím, kua! Su malej, ale šikovnej! A není to teda úplná blbost, mít možnost "nouzově" s velkou a výkonnější vysílačkou volat na základnu? Váha nevadí, dyť je v autě a napájení de taky nejak vymyslet...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 08:22 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Ono je to sice docela pěkné ta 105,ale je analogová a i když se ti momentálně povede naladit se na freqenci CB,tak to nebude stabilní.Tak jak autorádia,co dávali kdysi zadarmo v "áčkách".To byly krámy,ale krásně barevně to svítilo.
S tím satelitním naváděčem - nevím,jak je to ty komerční přesné,Ale chyba dejme tom 15 - 20 metrů je ti k tvému praktickému použití naprd.To ti najde tři stromy v okolí a si tam,kde předtím a ještě v tom máš prachy - s tím bych švihnul do rybníka a byl by klid.Samozřejmě že existujou pro nějaké hry -novodobé "hony na lišku" - mašinky s přesností do metru,ale to jsi cenově tam,kde jsem psal výše.Když by ti ale stačily jenom ty zemědělské souřadnice,tak by to snad i šlo.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 09:53 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 09. 02. 2007 01:55
Příspěvky: 47
jardo, copak ti gps udělala, že se tak nemáte rádi? :D

Upřesnim to. GPS v dnešní době poskytuje dvě základní přesnosti měření. Před rokem 2000 se do měření vnášela záměrná chyba, tzn. výsledek měl chybu kolem 50metrů. Od půlky roku (tušim 2000) byla chyba odstraněna a komerčně dostupný GPS maj chybu do 5m, což by k nalezení stromu mělo stačit.

Zdeňku, pokud by si měl známy v US armádě, tak by si našel i párátko zapíchnutý v louce. Nicméně komerční GPS by Ti měla pro Tvoje potřeby stačit. Pokud budu mít nějaký rozumný outdorový mapy, tak esli se zůčastnim nějakýho srazu, tak Ti to můžu pučit na hraní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 10:05 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
No neudělala mě nic špatného.Já nejsem proti pokroku,s tím se stejně nedá nic dělat,maximálně to ignorovat a bejt zpátečnickej.Když si vezmeš třeba mobily,jak je to dlouho,co lidi tahali na rameni bednu se sluchátkem a dovolali se jenom mimo budovu...Pak byly "cihly" od Nokie,na to jsi musel mít kšandy,jinak ti to urvalo kapsu.No a dnes?Maličká krabičika,f tom foťák už třímegový,bez antény,signálu "plný žebřík"....
To samé bude s těma GPSkama,kdysi spadl v Hamburku právě kvůli chybě - záměrné - řidič do kanálu,jelikož slepě věřil mašince,která mu řekla"zahni vlevo",no a juž se koupal.
Nedávno jsme podle toho jeli s Hunterem po Praze a kromě několika "kiksů" pod "husákovým tichem" a v letenském tunelu fantazie.Hunter se sice smál jak blázen,když jsem tomu odpovídal,že mě to neslyší,ale opravdu jinak dobrý.A to měl jenom nějakého snad Asuse s přídavnou výklopnou anténkou pod předním oknem.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Konečné řešení k R 105.
PříspěvekNapsal: 11. 02. 2007 12:59 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
Zdeněk Hrabánek píše:
Já sem tu 105ku dostal od bráchy, heč! To su rád, že by nebyla k ničemu. Když de naladit na kmitočtové pásmo CB, tak ju naladím, kua! Su malej, ale šikovnej! A není to teda úplná blbost, mít možnost "nouzově" s velkou a výkonnější vysílačkou volat na základnu? Váha nevadí, dyť je v autě a napájení de taky nejak vymyslet...


Tak jsem se na to pořádně podíval a moc tě nepotěším :

Ta tvoje R 105 má rozsah 36 - 46,1 MHz tedy mimo pásmo CB, musel bys to vyměnit za R 109 která má 21,5 - 28,5 MHz.
CB pásmo je 26,965 -- 27,405 MHz.
A to hlavní obě váží 21 kg a bohužel uvádí se VF výkon 1 - 1,5 W což je asi 4 x méně než CB. Vojsko mělo pro zvýšení výkonu R 105 ještě přídavný zesilovač PZ 589, stejná bedna a váho jako R 105, obsluha 3 vojclové, který museli padat na hubu, když měli nést kromě svojí výzbroje ještě tohle.

No a tady je obrázek jak vypadalo vybavení radiovozu GAZ 69.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz