GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 24. 06. 2019 17:46

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:20 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
Netušíte jakým způsobem ohnout tenkostěnou trubku 16x1 ? V ohýbačce na vodovod to nejde a když ji nahřeju ve výhni tak se to taky nedaří.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:23 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Napěchovat suchým pískem, nahřát a ohnout. Konce musí byt zacpané, stačí korkový štupl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:25 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
To jsem zkoušel taky a moc se mi to nepovedlo, asi to chce cvik, aby ohyby nebyly tak trochu do placata, protože když to chci v ohybu kulatý tak musím udělat velkej poloměr, což mi zase nevyhovuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:28 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Sem napsal napěchovat...fest! Poloměr musíš vyzkoušet. Třeba výfukové trubky na závodičky se vylívaly olovem a dělaly se zastudena, ale to sem nezloušel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:32 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
Cpal sem tam písek ocelovou kulatinou a výsledek nic moc. Možná to ani technicky líp nepude.
Sem si původně představoval poloměr zahnutí 4cm, cca 2 cm mezi ohnutou trubkou, jestli chápeš co mám namysli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:44 
Takhle tenkostěnná bude doma asi problém. Než řešit ohyby se mi často vyplatilo hledat na šroťácích. Tam najdeš skoro jakýkoli tvar nebo mnohdy inspiraci, jak to udělat jinak a lépe :-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:50 
Zdenda.Gaz66 píše:
...Sem si původně představoval poloměr zahnutí 4cm, cca 2 cm mezi ohnutou trubkou, jestli chápeš co mám namysli.

Ak dobre chápem, jedná sa o to urobiť U-čko :?: z tej rúrky :?: Tá 1mm hrubá stena by sa teoreticky na vonkajšom obvode ohybu musela stenčiť celkom dosť ... Robil som čosi s tenkostennými rúrkami z nerezu a jediné zmyslulné riešenie sa ukázalo zvariť požadovaný tvar z rúrok a kolien. Dalo sa to urobiť tak, že spoj si nedokázal rozlíšiť - po vybrúsení a vyleštení.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 09:57 
Tenkostěnné nerezové trubky a vlnovce jsem v bývalé práci svařoval laserem. Šlo o to, že bylo jedno, jak to vypadá zvenku, ale záleželo na tom, jaké to bude zevnitř a to byla teprve pakárna :? Fuj :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 10:10 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Zdenda.Gaz66 píše:
Cpal sem tam písek ocelovou kulatinou a výsledek nic moc. Možná to ani technicky líp nepude.
Sem si původně představoval poloměr zahnutí 4cm, cca 2 cm mezi ohnutou trubkou, jestli chápeš co mám namysli.

Takový poloměr touhle technologií ani náhodou :wink:
Dalo by se to obejít - kolínko udělat z plechu, horní a dolní půlku a v podélném švu svařit.
A nebo je na konci spolit jeklem - nevyrábíš zas ňákej výměník?! Se kukni na koupelnový radiátor :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 10:20 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
Právě že výměník mám hotovej, tohle je jinší výtvor. Bohužel sem nesehnal nic hotovýho a svařovat se mi to nechce, protože by se mi to nepovedlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 15:00 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Tak sem dej ňákej podkladek či náčrt, my Ti to překonstruujem, to budeš čumět :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 15:05 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
Možná by bylo lepší kdybyste byl někdo s autogenem a vochotnej mi to svařit, někde poblíž jihlavy tak do 50 km.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 15:15 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Třikrát tolik vedle :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 20:44 
A co tak pouzit tie medene na vodu, tie fitingy k tomu maju tvar aky len nechces, vyskladas si aj paragraf, nie len U :).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 22:41 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 07. 05. 2007 22:42
Příspěvky: 149
Bydliště: Vysoké nad Jizerou
nebo trubku nahřát a pak na ní navlíct pružinu (spirálu) a ohnout...
Učili jsem se o tom ve škole... tak doufám že to tak půjde...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 23:00 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
DusMi píše:
A co tak pouzit tie medene na vodu, tie fitingy k tomu maju tvar aky len nechces, vyskladas si aj paragraf, nie len U :).


Ocel se mi zdá tak nějak pevnější a odolnější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 23:19 
Pevnejsia je (ta ocel), ale asi aj zavisi na co to bude sluzit, tie medene trubky na vodu znesu tlak okolo 80 barov co je zhruba to iste v atm, dokonca pri koeficiente bezpecnosti 3.
Az tak malo mi to nepride.
Ci je odolnejsia, to zavisi voci akym vplyvom.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23. 01. 2008 10:50 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 03. 12. 2006 10:00
Příspěvky: 316
Proti proražení a mechanickýmu poškození.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23. 01. 2008 11:06 
Offline
Diskutér...

Registrován: 23. 08. 2007 10:58
Příspěvky: 98
Tak to udělej z těch měděnejch polotovarů a navleč na to panc. hadici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Diskuse členů GKČR
PříspěvekNapsal: 23. 01. 2008 11:36 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 23. 10. 2006 09:49
Příspěvky: 135
Ahoj.K výše uvedenému problému ohýbání trubek bych chtěl sdělit jednu zásadu.Vnitřní nejmenší poloměr ohybu trubky se volí dva průměry trubky.V Tvém případě je to tedy 2 x 16 t.j. 32 mm.Účko by tedy bylo 64 mm.Jakékoliv menší poloměry vypust z hlavy.K tomu jsi už asi dospěl neúspěšnými pokusy.Zdraví Franta K.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz