GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 18. 06. 2018 00:24

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ČTZ 100,130
PříspěvekNapsal: 07. 04. 2007 20:55 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 30. 10. 2006 21:19
Příspěvky: 1212
Bydliště: Dolní Lutyně
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: čs
Jen nové téma...


Přílohy:
souprava.JPG
souprava.JPG [ 192.27 KiB | Zobrazeno 17764 krát ]
130 bok.JPG
130 bok.JPG [ 197.32 KiB | Zobrazeno 17764 krát ]
130.JPG
130.JPG [ 196.61 KiB | Zobrazeno 17764 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2007 20:09 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 15. 02. 2006 19:30
Příspěvky: 218
Bydliště: jižní Morava
pěkné téma! :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2007 20:23 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Budu vypadat jak vejtaha,ale i s tímhle jsem si dokázal vydělat na chleba a i klobásu.Dokonce i na pívo zbylo.Ta stovka byla taková trochu laxnější,ale ta stotřicítka se docela mohla směle postavit vedle stejně velkého katra.Sílu to mělo jako bůvol a randál v tom byl skoro stejný.Jenom tomu jaxi chyběla klimatizace evropského typu.Tam byla,ale sovětská.Jak je venku,tak je uvnitř... :shock:
Ještě jsem jeden čas měl stovku s širokýma pásama,tzv.bahňáka.To bylo hrozné,to se nebořilo,vylezl jsi ven a byl tam po kolena....Než jsem si zvykl.To mělo 110 cm široký pás a tlak na půdu 0,05 kg/cm čtverečný.Normální člověk má 0,5,čili to mělo desetkrát míň.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: odp.
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2007 20:54 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 30. 10. 2006 21:19
Příspěvky: 1212
Bydliště: Dolní Lutyně
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: čs
Pro mně nejste žáden"vejtaha" jsem rád, že se vždy "chytíte" a něco k tomu danému tématu napíšete....je to poučné i pro ostatní....jak jsme budovali ten socijálismus....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2007 21:00 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Tak teda díky... :cry: :wink:
Já mám dojem,že by skoro bylo rychlejší pro mě napsat,s čím jsem ještě nejel.To už po mě chtěl Pavel V.Když ono toho neustále přibývá,co se mě teda dost nelíbilo a není to můj sen,tahač s návěsem.S tím jsem jel několikrát a vůbec to těm kamioňákům nezávidím.Takové mašiny jako jsou bagry,nakladače,buldozery a jiné werky,to je úplně něco jiného.A čím větší,tím lepší.Ještě mám teď "bóbika",UNC a stím je sranda největší.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2007 22:24 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Tak ten to stroj znám moc dobře (T 130), otec to koupil na sníh před třema rokama. Postupně na něm pracujeme a stav se zlepšuje - zatím jen mechanický. Kdysi jsem taky uvažovali o montáži radlice na auto, ale buldozer vyhrál. Ty T 130 začínají někde kolem 75 000, běžně okolo 100 000. Spotřeba ve sněhu se pohybuje cca 10l nafty/ hodinu. Stroj má startovací motorek, takže je v tom baterka jak ze škodovky. Bezproblému to startuje i při - 20°C, úplně promrzlé. Je to schopné jet po sněhu, a když to hrne, tak jde kolikrát sníh přes kapotu. Hromady sněhu byly loni přas 5 metrů vysoké. A druhá funkce je jako vyprošťovák, vytáhne to ve sněhu k nám na kopec lesáckou tatru plně naloženou dřevem.
Než jsem koupili tento stroj, tak jsem sháněl "détika", vím o 4 mašinách, leč nikdo to neprodá. Jeden slouží v Olomouci v betonárně Zapa, ale není naprodej, další dva jsou v okolních JZD - na odchovnách na hnůj a jeden ma jakási mini stavební firma.
Přiládám dvě fotky z loňské zimy.


Přílohy:
t130-2.jpg
t130-2.jpg [ 60.73 KiB | Zobrazeno 17713 krát ]
t130-1.jpg
t130-1.jpg [ 91.63 KiB | Zobrazeno 17713 krát ]

_________________
Honza V.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 07:21 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Ten startovací motor nemá chybu.Za sociálizmu se do toho fasoval benzín a buldozerák Standa to asi tak šestkrát denně startoval,pokaždé za jedenapůl litru a za "ušetřený" benzín jezdil na ryby...
Jinak tu spotřebu můžu potvrdit,myslím nafty,to mělo psané při maximálním zatížení 18 litrů na hodinu a ani jí to nedosahovalo.A že jsme s tím hrnuli mocné a těžké hromady.
Jinak se koukám Honzo,že ho máte i s rozrývákem.To je taky věc.Asfaltovou silnici to zničí na jeden zátah...
Ještě k té spotřebě.Ten motor používá vysokotlaké přeplňování,turbo by to mělo nafouknout na cca 2,1Atm.To potom jede jenom na ten luft...

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: odp.
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 10:04 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 30. 10. 2006 21:19
Příspěvky: 1212
Bydliště: Dolní Lutyně
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: čs
Móc pěkné foto- hlavně to se světlama,škoda že už ten motor slyším jen ve vzpomínkách....nedalo by se tu napasovat nějaké videjko třeba ze startování nebo z kabiny- jízda? Hledal jsem na You-tube a nic!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 10:14 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Jo,jo, máme na něm "rypr", a ještě na něm kdosi navařil obrovský hák na tahání. Asfalt to ničí dost samo o sobě, nemusí se ani rypr použít, obzvláště, když se to prohrabe přes ujetou vrstvu sněhu. Jinak rypr je ještě dobrý jako hever - na radlici a na rypru se ta mašina zvedne tak 30 cm do vzduchu. To potom lze nasazovat spadlý pás, nebo měnit pojezdovou rolnu.
Ten motor je 4 válec, vrtání 150 a zdvih 200, maxilmální otáčky okolo 1000ot/min, výkon cca 160 koní a krouťák cca1500 NM, vodou chlazené, řízení jednopákové. Turbo je opravdu mocné, i po zdechnutí motoru se ještě dloho dotáčí a za chodu motoru pěkně popiskává. Váha mašiny cca 20tun, vyvine tah na háku 17 tun. To startování je taky důmyslné - 4 páky kterými se ovládá spojka, dekompresor, rychlost protáčení motoru a nasouvá spojka. Startovací motor se chladí do malého okruhu hlavního motor a zároveň výfukové potrubí startovacího nahřívá vzduch v sacím potrubí hlavního. Holt důmyslná ruská technika.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 13:18 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
No vždyť to má teplotní charakteristiku bez úprav +40 - -40.Za té druhé teploty ti zamrznou veškeré tekutiny v těle...Pokud to nenaředíš slivovicí.
Pokud si vzpomínám,tak v příručce byly popsané úpravy pro teploty až -50 a to si snad ani nikdo nedovede představit.Mimo jiné tam bylo psané,že zhruba od mínus dvaceti se musí ředit nafta benzínem a při těch dalších do mínusu tam byly i procenta,kolik toho benzínu se tam musí chrstnout,aby to jelo.Při těch -40 to už bylo napůl.Dál už tam bylo až 70% benzínu a něco málo nafty,jenom tam bylo psané,že ta nafta je tam potřeba z důvodů mazání čerpadla.
Jinak páky na startování jsou mě důvěrně známé a to je jeden z důvodů,proč se toho lidi bojej.Vždyť "déťák" chytil vždycky.Aspoň mě.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 13:36 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Ono to má ještě jednu zajímavou vlastnost, při stažení plynové páky na doraz, motor nezdechne, ale odstaví dva válce - otevřou se dekompresory a uzavře se přívod paliva. Motor pak běží na minimálních otáčkách jen na dva válce. To prý je proto, že když se blížily v rusku ty mrazy k -50°C, tak to nastarotovali (asi do těch -40) a přes ty největší mrazy to běželo nonstop. Dokonce i několik měsíců, jen dolévali naftu a olej. Krom plynové páky to má i plynový pedál, ale ten funguje obráceně, jak na něj člověk šlápne, stáhne se plyn. Je to kvůli přeřazování.
Tyto stroje už mají hydraulicky vaselinu napínané pásy. Vaselina se tam tlačí normální dekalamitkou.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 13:55 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Jaromír Hrabánek píše:
.....................Ještě jsem jeden čas měl stovku s širokýma pásama,tzv.bahňáka.To bylo hrozné,to se nebořilo,vylezl jsi ven a byl tam po kolena............


Tak na toho banňáka mám docela milou vzpomínku :lol: z roku 1995. Tehdy jsem se živil jako terénní geolog u jedné dobrodružné firmy, která hledala v jižních čechách zlato. Na rašeliništi v Příbrazi jsme vrtali vrty až na dno rašeliniště a ty nabrané vzorky jsem vozil svým gazem 69 a 704 k řece, kde se provádělo jejich přerýžování. Celé se to odehrávalo v únoru, kdy byla alespoň nějaká jistota, že se na zamrzlých blatech neutopíme hned. Asi po třech dnech mi už tak otrnulo, že jsem po blatech lítal jako taxikář po Praze, čímž jsem měl zákonitě zaděláno na průser. A taky jo :roll: Vylezlo sluníčko a já asi při třetí cestě k řece vjel do staré koleje a najednou cítím, že gaz nějak nejede, jenže to už jsem tam seděl po stupačky, ještě jsem stihnul otevřít oboje dveře abych zpomalil potápění a rychle jsem z toho utekl, no rychle moc ne, protože to bylo kolem až po ty kolena a jen jsem se z povzdálí loučil s gazíkem a sledoval jak se pomalu propadá. Hloubka rašeliny tam byla okolo 15m, takže nebyla naděje že by to někdo ze dna vytáhl. Naštěstí si mě všimnul buldozérista s tím bahňákem elegantně najel přede mě a těsně před potopením mi hodil laso na přední háky a naprosto bez potíží mě tam odtud vyškub i s přívěsem a zastavil se mnou až před kantýnou odkud nás ten den vyháněla kantínská až v 8 večer a oba na plech.

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 18:25 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Ten bahňák má opravdu neuvěřitelné vlastnosti.To by snad dokázalo jet i po vodě,kdyby byla jenom o trošku hustší.Na Jadranu by to skoro i šlo...
Ta 130,ten plyn,to už jsem taky někde psal.Okopíroval to buďto Catterpillar od rusů,nebo oni od nich.Katrouš to má némlich to isté.Šlápneš na plyn,bůhví jak to nevyrazí a ono to málem chcípne.
A ještě jsem si vzpomněl na špek,jestli se ti to už nestalo.Když nevrčí motor,nejde vyšlápnout spojka a nejde vyřadit rychlost.Má to na spojku mocný posilovač a zámky řazení,spřažené se spojkou.
Takový "volnoběh" měla i stovka.Ale mám takové tušení,že se jenom odstaví dodávka nafty do dvou válců a nezapíná se dekompresor,ačkoliv rus může vymyslet cokoliv.To pak má spotřebu nafty asi dva litry na hodinu a to bůhví jestli.Bufík v Tatře si vezme víc.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 19:52 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 15. 02. 2006 19:30
Příspěvky: 218
Bydliště: jižní Morava
já mám zkušenost se Stalincem jen jednu a to ještě nepřímou. Máme 815 VT a k tomu P 50, normálně s tím žádný formanky neděláme, ale poprosil nás starosta, jestli by sme mu právě toho stalince nedovezli na stavbu nějaké čističky nebo čeho. Brácha si vzal pořádné fošny aby ten podvál uchránil (a to třeba na bevko tam máme jen gumový pásoviny). A prej mu to tu 5cm tlustou fošnu při najíždění nasekalo na polínka jak nic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 04. 2007 20:10 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Ono záleží,kdo s tím tam najíždí.Já jsem vždycky našel nějaké prkýnka z plotu a dobrý.Jinak to dokáže nachroustat i ze silnějšího drevka polínka....To umím taky. 8)
Nejlepší byl kdysi na Barrandově "pilot",který s tankem pokaždé z toho podvalu spadl.Najížděl tam snad půl dne,až jsem to nevydržel a naložil mu ho.Podval z Metrostavu skoro do šrotu.Těch fošen!To mít dnes,tak s tím aspoň tři dni topím v celém baráku.Nestačili to tam nosit. :shock:

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17. 04. 2007 21:45 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Vpodstatě všechny ruské buldozery vycházejí z cata. S tím řazením a spojkou je to pravda, jak chcípněe motor, nejde vyřadit, ale: tatíkovi to chcíplo a měl tam kvalt a vykuplovat to přes startovací motorek - startovákem cuknul s celou mašinou a vyhodil kvalt ven.
To porcování fošen je jasný, měl pásy v suprovém stavu. BVP a tanky mají pásy s malými výstupky, kdežto dozery mají záběrové pásy - jsou na nich cca 5cm lišty a ty sekají desky, asfalt, hlínu. Článek dozerového pásu je ze dvou částí - řetezu a botky (papuč). Řetěz jede po rolnách a zabírá do nej hnací kolo, na řetězu jsou našroubované botky, které přenáší trakci na podloží. Kdežto vojeská technika má článek z jednoho kusu. Pro srovnání VT-55 váží 36 tun a vyvine tah přes pásy 17 tun. T-130 máží 20 tun a vyvine stejný tah (17t) na pásech. Je to právě těma lištama na botkách.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 09:02 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Honza V. píše:
........... Pro srovnání VT-55 váží 36 tun a vyvine tah přes pásy 17 tun. T-130 máží 20 tun a vyvine stejný tah (17t) na pásech. Je to právě těma lištama na botkách.


No jako bývalý tankán to musím upřesnit 36 tun váží T-55 a jenom věž dělá 13 tun, takže VT-55 nemůže vážit 36 tun, ale třeba se pletu.

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 09:22 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Ano máš pravdu, VT-55 neváží 36tun, ale dle originálního manuálu k vyprošťováku váží 35 tun bez nákladu na nákladové plošině, která má ale nosnost 3 tuny. Tu váhu věže nahrazují spolehlivě navijáky - hlavní naviják má průměr lana 28 mm a jeho délku 220 m!

Ten manuál mám doma, pokud někdo nevěří, nechť dojede a já mu ho ukážu, ale neprodám!

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 10:48 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Honza V. píše:
.... Tu váhu věže nahrazují spolehlivě navijáky - hlavní naviják má průměr lana 28 mm a jeho délku 220 m!..........


Máš pravdu, že to asi bude pořádnej macek ten naviják, jestli si to pamatuju dobře, tak jsme se učili, že má tah 55 tun, ale už si nepamatuji jestli to bylo s kladkama nebo bez nich.

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 12:06 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Tah lana navijáku u VT-55 je omezen na 25t na jedno lano, tzn., že na 1 kladku (2 lana) je to 50 tun, na 2 kladky (3 lana) je to 75 t. VT - 72 má tahy 30, 60 a 90 tun, a nejvíc stejně utáhne VT-34 - nemá omezovač, takže táhne co snese motor, nebo lano, což jest hodně přes 100 tun na 3 lana. Při tom maximálním tahu stojí na zadních kolech, vyryje obrovskou díru opěrou a když to lano rupne, tak seká vše do boku od směru tahu do vzdálennosti až délky odvinutého lana. A je to šlupa jak hrom.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 18:36 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
S tím lanem...Já si kdysi ještě jako student strážnické zemědělské polytechniky vydělával na brigádě se Suprem 50 v lese.Naviják,"rampovačku" vzadu.Na tom navijáku bylo lanko o průměru 12 mm a vzadu při zapnutí navijáku mříž jako pojistka.Když se nesklopila,naviják na tebe akorát tak vyplázl jazyk a nevinul.Ta mříž byla z desítky roxoru a pojistka fungovala opravdu spolehlivě.No tak jsem to docela i používal a jednou mě prasklo to lanko.Tu mříž to prohnulo a ustřelilo mě komín....Ten je,jak je známo i laikům až před boudou.Docela jsem na to tenkrát měl vytřeštěné oči.Já se někdy té mříže přidržoval při různých "nakloněných rovinách" v lese....
No a to bylo v podstatě lanko jak na chytání štik,proti lanu na vyprošťováku.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 19:59 
Kamarád zažil rupnutí ocelového lana u elektrického Noellu a říkal, že se znovu narodil. Od té doby už používá jen syntetické...
A prasknutí lana u té VT-34 si neumím už vůbec představit, protože ten obří buben a lano, které se točí hned za zády a páteř od něj dělí v poměru k silám vpodstatě alobal, to je v tu chvíli trochu jako rozsudek smrti


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 20:23 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
No ono se taky na lano navijáku má používat tzv.zátěžová deka.To je extrémně silná a těžká doopravdy deka,která se přes to lano hodí jako na šňůru při sušení.
Jo a jestli si ten tvůj kamarád Pedro myslí,že to nylonové je bezpečnější,tak se krapítko mýlí.To když je nepříznivá konstelace a náhodou se stane že nevydrží,tak je proti ocelovému jenom lehčí,ale zase má větší průtažnost a tím se té energie dosáhne tak jak tak.Každopádně je to hyba.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 21:13 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 26. 02. 2006 21:18
Příspěvky: 2156
Bydliště: S výhledem na kopec...
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Shrne li se to tedy odborně tak: Cukatura musí být přímo úměrná napnelismu neboť v okamžiku vyššího napnelismu cukatura nevidrží a lano praská a naopak že :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18. 04. 2007 21:43 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Já viděl rupnout lano právě na VT-34 v 97 roce po povodních v Přerově na demolici mostu přes Bečvu. Táhali s tím larzeny, které měly být pod vodou upálené, leč nebyly úplně. Ta mašina stála na zadních, zapíchnutá oporou v zemi, borec ji tůroval jak mohl, černej dým z výfuků. Ten borec stalá na předním pacíři, čelem do zadu (k lanu) a jak to lano ruplo, tak tank dopadl na všechny pojezďáky a maník "hodil záda na" zem. Lano hodilo vlnu a posekalo v okolí chrastí. Nezbylo než lano přesvorkovat a pokračovat znova. Ty larzeny tehdá táhali dva dny. A ještě vedle vyprošťováku měli takový speciální buldozer - Komatsu - buldozer na prohrnování plavebních drah. Obrovské monstrum, které jezdí pod vodou, má obrovský komín, který z té vody trčí a celé je to na dálkové ovládání.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz