GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM
http://www.gazklub.cz/diskuze/

Termostat
http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic.php?f=50&t=6257
Stránka 1 z 1

Autor:  bighead [ 29. 01. 2015 17:48 ]
Předmět příspěvku:  Termostat

Jelikož se mi motor neprohřál ani na padesát,po zimním startu a běhu na volnoběh cca 10 minut se zataženýma žaluziema,pátral jsem po příčině.
Čidlo je O.K.,budík také,teplota 40C, odpovídá teplotě v chladiči,tipoval jsem tedy chybějící či stále otevřený termostat.
Termostat tam byl a zavřený,po odzkoušení v rychlovarce otvírá jak má.Akorát jak ta uzávěrka dosedá a zavírá tak na jedný straně je tam taková cca 1mm škvíra-foto 245,zatímco naproti je zavříno nadoraz-foto 246.Není to schválně,aby to přece jen trochu propouštělo,když jsou hice?Na foto 247 jsem označil takový žlábek co tam je a ta škvíra je přesně u něj,tak nevím.
Nebo je to jen klasický aušus,že je ta uzávěrka nakřivo?
Jízdou teplotu zatím odzkoušenou nemám,nemám zatím značky a brzdí mi jen dvě kola :),tak nechci riskovat.

Přílohy:
IMAG0245~1.jpg
IMAG0245~1.jpg [ 55.49 KiB | Zobrazeno 5197 krát ]
IMAG0246~1.jpg
IMAG0246~1.jpg [ 58.72 KiB | Zobrazeno 5197 krát ]
IMAG0247~1.jpg
IMAG0247~1.jpg [ 30.13 KiB | Zobrazeno 5197 krát ]

Autor:  dvk [ 29. 01. 2015 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

Podle mě to je úplně normální, UAZ dobře chladí. 10 minut běhu a bez zátěže, to se fakt mohl ohřát max na 40°C. Pro představu - moje sanita musí v tomhle počasí kolem nuly ujet 10km, než se zahřeje aspoň na 80 ... se zataženýma žaluziema a s dečkou před chladičem. Zhruba to odpovídá 15 minutám běhu, ale auto musí mít zátěž.

Autor:  bighead [ 29. 01. 2015 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

O.K. u těchhle starých aut co běží vrtule pořád to tak je,ale jak jsem psal,těch 40 je i v chladiči, ten termostat by tam měl pustit vodu až těch 70,proto mě zajímá ta škvíra...

Autor:  sadr [ 30. 01. 2015 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

škvíra tam určitě být má.Je potřeba aby voda proudila aby nedocházelo k přetlaku v motoru a aby se termostat celý prohřál a otevřel. Mě UAZ se zahřívá celkem rychle až mám strach až bude na papírech aby se nepřehřál v terénu. Zato otec má na GAZu69 problém že se mu to nezahřeje.Má zvětšený chladič a termostat v pořádku, přesto zahřát trvá velmi dlouho. Podle mě ale lepší že je studenější než přehřátej. Při přehřátí hrozí k přehřátí palivové pumpy a malé dodávce paliva a pak to chcípá. Já bych vám spíš doporučil pokračovat v renovaci a problém se možná sám vyřeší až se to celé zakrytuje.

Autor:  Jirka L. [ 06. 02. 2015 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

Měl jsem podobný problém. Motor se i po delší jízdě držel na 60-70. Po výměně termostatu se to trošku zlepšilo, ale že by nějak dramaticky to se říct nedá :wink:
V chladných dnech to řeším stylovou maskáčovou deskou na mřížce chladiče.

Udělej jednoduchý pokus.
Nastartuj to a sleduj teplotu. Ošmatávej hadici nad termostatem. Měla by začít hřát až při cca 70. Pokud se hřeje dříve termostat zůstává otevřený. Vzhledem k částečnému propouštění se trošku ohřívat bude. Ale do 70 by měla být teplota hadic před termostatem a hadice nad termostatem výrazně rozdílná.
Předpokládám že těsnící kroužek termostatu je OK. Aby to neteklo okolo zavřeného termostatu.
:D

Autor:  bighead [ 08. 02. 2015 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

No někdo říká,že ta škvíra na termostatu tam být nemá,někdo zas že jo,jisté je,že hadice je teplá už při 40C,prostě to jde asi tou škvírou,je zavřenej,funguje dobře,ale je to aušus a propouští,uvidím co to bude dělat v létě,třeba to bude nakonec výhoda :)

Autor:  sadr [ 08. 02. 2015 17:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

jestli chceš vyzkoušet jestli ti funguje postup je následující. Nastartuj auto a čum na budík s teplotou. Kolem teploty otevření cca 80stupnu když se termostat otevře budík lehce klesne protože se čidlo tím otevřením o pár stupínků ochladí. Ale je to opravdu chvilička ale pohyb budíku by měl být znatelný o pár stupnu. Samozřejmně to zkoušet se studeným autem teď v zimě se to dá docela dobře.

Autor:  Jirka L. [ 09. 02. 2015 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

Neprotéká ti to okolo?
Ten placatý o-kroužek je ok?

Autor:  Bohouš [ 09. 02. 2015 17:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

Termostat musí těsnit. :!: To co máš na foto schovej do šrotu :lol: a dej novej. Pak vyzkoušej dle návodu viz výše.

Autor:  bighead [ 09. 02. 2015 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

No taky si myslím,že tam žádná škvíra být nemá,je to škoda,že ty ruský díly maj takovou kvalitu,on funguje dobře,ale ta uzávěrka dosedá nakřivo a tou škvírou to utíká.. :(

Autor:  sadr [ 09. 02. 2015 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

hlavně aby se otvíral. Když protéká tak se auto bude dýl ohřívat což sice není ideální ale když se neotevře tak se nedá jezdit protože se motor přehřeje

Autor:  osman [ 28. 01. 2019 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat. Vyměnil jsem termostat, protože propouštěl, ale ten nový propouští taky (jakmile se motor začne malinko ohřívat, tak úplně stejně se ohřívá i vršek chladiče). Tak jsem to znovu rozebral a všiml, jsem si, že ten termostat má po bocích dva obdélníkové otvory, kterými vlastně voda může proudit i do chladiče a ten se tím pádem ohřívá také. Myslel jsem si, že má těsnit dokonale a až se nahřeje na těch 72 stupňů a více, tak otevře do chladiče. Má to tady u Uaze tak být, že to díky těm otvorům netěsní?

Autor:  fanko1 [ 01. 02. 2019 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Termostat

Bohouš píše:
Termostat musí těsnit. :!: To co máš na foto schovej do šrotu :lol: a dej novej. Pak vyzkoušej dle návodu viz výše.

Naprostý souhlas.kpupil jsem nový přijde mi že je z nerezu a otvírá při 70 stupních.v zimním období dávám mezi vrtulí a chladič pruh překližky aby se to dříve ohřálo.samozrejme žaluzie zavřené.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/