GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 18. 02. 2018 21:52

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Buchanka na expedici poraďte :)
PříspěvekNapsal: 17. 07. 2017 10:03 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 17. 07. 2017 08:44
Příspěvky: 10
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Moravská
Dobrý den,
obracím se na Vás, znalce UAZů, s prosbou o pomoc.
Chceme se v roce 2018 zúčastnit s Buchankou Mongol rally- charitativního "závodu" z Londýna do Ulambátaru a následně do Ule - Ude (Rusko - Bajkal). Těžištěm expedice je pro nás Irán, Kazachstán a další "istány" a samozřejmě Mongolsko. Chceme se autem dostat pod nejvyšší horu Mongolska https://cs.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%BCjtnij_orgil a tu zdolat.
Nejde samozřejmě o závod na čas, jde o zážitky z cesty. A jelikož mám za sebou menší cestu (Gruzie) Ladou 2107, volba padla opět na Ruský stroj - vzhledem k pětičlennému teamu na Buchanku.
Chtěl bych se Vás zeptat, jestli nevíte o někom, kdo prodává zachovalou Buchanku na papírech (ideálně běžné RZ, můžou být i veteránské) z roku 1983 nebo starší (podmínka organizátorů).
Nějaké Buchanky se objevují v inzerci, ale zatím jsme nic odpovídajícího nenašli. Nepotřebujeme auto v autentickém původním stavu, ale auto na papírech, které je v dobrém technickém stavu - základ na expediční vůz.
Díky všem za nabídky, pište do SZ nebo na honza.emmer@centrum.cz
děkuju
Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Buchanka na expedici poraďte :)
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2017 19:29 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 04. 03. 2009 23:00
Příspěvky: 185
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Sem myslel, že auta na tuhle akci maj nějaký pravidla. Třeba objem do 1,2l
Jinak teď jsem byl pro Buchanku na Slovači u Velkého Krtíše, jsou tam Slováci co skupujou auta tohodle ražení v Maďarsku. Nejsou úplně levný, ale vzhledem k trhu je to ještě únosný. Mívaj auta na normálních spz, takže lze u nás v pohodě dohlásit. Nejsem teda žádnej odborník přes ceny , ale myslim, že auto na značkách v relativně slušnym stavu, rozhodně neseženete pod 60tis. H.

_________________
www.manyjak.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Buchanka na expedici poraďte :)
PříspěvekNapsal: 23. 07. 2017 08:22 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 17. 07. 2017 08:44
Příspěvky: 10
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Moravská
Díky, kouknu se.
Účast s Buchankou máme od organizátorů dovolenou. Jednak bude auto dost staré, druhak má výkon na úrovni dnešních malých motorů a navíc je na silnici dost špatné a pomalé a ke všemu ruské :). Jako hendikep navíc musíme vstoupit na pět nejvyšších vrcholů pěti států. Což budeme náležitě prezentovat :)
S cenou počítáme, sleduju to delší dobu a opravdu pod 60 se nic slušného koupit nedá, plus počítáme ještě s investicí do auta před cestou. Ale chceme si je nechat na další expedice..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Buchanka na expedici poraďte :)
PříspěvekNapsal: 23. 07. 2017 08:26 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 17. 07. 2017 08:44
Příspěvky: 10
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Moravská
Nemáš na něj prosím nějaký kontakt? Děkuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Buchanka na expedici poraďte :)
PříspěvekNapsal: 23. 07. 2017 22:53 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 04. 03. 2009 23:00
Příspěvky: 185
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
:arrow: https://auto.bazos.cz/inzerat/76458180/ ... a-s-TP.php :wink:

_________________
www.manyjak.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Buchanka na expedici poraďte :)
PříspěvekNapsal: 03. 01. 2018 18:53 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 17. 07. 2017 08:44
Příspěvky: 10
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Moravská
Píšu sem pro info:
Naše věc poněkud pokročila, vracíme se s Buchankou z prvního většího výletu. Na Zakarpatskou Ukrajinu. Takže pár poznatků člověka, který do této expedice s naší Buchankou ujel pár desítek kilometrů. Třeba to někomu pomůže nebo pobaví:
Na úvod, koupili jsem nakonec kousek z roku 1973, měl ho pán od Benešova, který s ní plánoval vozit lidi na penzion. Zachovalá, po opravě laku. Mechanika původní. Vnitřek původní nezničený. Legální LPG. Poslední desetiletí moc nejezdila. A na bílých číslech.
-Průjezd ČR a SK OK, lidi na vás koukají jako na magora, budíte pozornost. Tím spíš, že už máme na autě polepy. Po dálnicích 80 km/h (GPS), jede i 105, ale to hrozí, že se člověk po.... a motoru to rozhodně neprospívá.
-Průjezd hranicemi OK, Slováci na nás koukali, jak na exoty, Ukrajinci jako na socky.
-Na UA vás mají lidi buď za: Magora a socku, který je brzdí se svojí plečkou, protože oni s olítaným MB potřebujou jet rychleji. Nebo za hrdinu, který dojel s něčím tak hrozným, jako je Buchanka, tak daleko. Na vesnici a v horách si Buchanek docela cení, nabízeli nám za naší 8000 USD.
-Cesty na UA jsou v horším stavu, než pamatuju (byl jsem tam naposled před dvěma a šesti lety). Hlavní ještě OK, tam jsou díry jen někde. Vedlejší cesty do hor katastrofa, výtluky všude, nějkde přes 20 cm hloubky. Měřeno, ne odhad. S Buchankou jste rychlejší, než všechny osobáky, dodávky, SUV. Rychleji jede jen ZIL, GAZ a ožrala v libovolném autě, který skončí v první větší jámě.
-Dírám se nemá cenu vyhýbat, protože jednak trefíte další, druhak by se Buchanka při pokusu zatočit převrátila.
-Spotřeba benzinu kolem 15l/100 km (měnili jsem karburátor za nový, v autě 5 lidí, bágly a pes). Cena benzinu zhruba 26 Hřiven/l (92 oktanů, 100 Hřiven odpovídá cca 78 Kč)
-Offroadové ruské gumy (nové, ne dvacetileté z armády) na sněhu v pohodě, ujetý sníh a led generuje sousta komických sitaucí s "chytáním" smyku. Na druhou stranu v podmínkách, kde jsem jezdili, by pomohly až řetězy.
-Řízení Buchanky je dost vysilující činnost. Sotva si člověk zvykne na lovní kvaltu pomocí parkinsonského třesu, překvapí nějaká jiná drobná závada. Na druhou stranu, díky tomu je člověk bdělý :)
-Ergonomie je horší než katastrofální. Z auta není vidět (mám 187 cm a vpředu jsou originální sedačky). Kontrolka přehřátí motoru není vidět přes volant. Stěrače se pouští na palubní desce pod volantem, kde spínač není vidět... A mohl bych pokračovat do nekonečna.
-Pohodlí je překvapivě OK. Občas člověk přehlídne kráter, takže jde auto na dorazy, což je provázené strašnou ranou. Ale vadí to jen posádce. Vzadu interiér předěláme, přední sedačky zůstanou. Hluk vpředu hrozný, vzadu akceptovatelný.
-Policie na UA - ve větších městech mají nová auta. Doba Niv, Semjorek a podoných reliktů socializmu je pryč. V Užhorodu jezdí Priusy, dále mají rozličná SUV většinou Japonské provenience nebo Chevrolety Niva.
-Neplatili jsme ani jednu pokutu. Hlídky vás staví až na poslední chvíli, protože si všimnou polepů a cizí SPZ. Kupodivu jim nevadilo, že auto nemá pásy. Stačilo ujistit, že auto je staré a pásy tam nebyly nikdy.
-Offroadové schopnosti jseme do extrému netestovali, Běžné věci, jako voda do půl metru, bahno po kolena,koleje po ZILech a kopce OK. Limitem je řidič a obava o průšvih 1000km daleko od domu. Objektivně limituje asi boční náklon, slabý motor a absence špéry. Nicméně na naši expedici bude bohatě stačit. Určitě se s Buchankou dá projet víc než s novým Hiluxem bez úprav na offroadových gumách. Díky světlé výšce a robusnosti.
-Díly na UA. To je dvojsečné. Spoustu věcí na náš model se dá sehnat blbě, protože jse starý. Na druhou stranu, spotřebák a věci záměnné s novými modely mají všude a za šokující ceny. Přední světlomet 145 Hřiven, těsnění pod hlavu 35, sada svíček Brisk za 90 apod.
-Poruchy cestou: Opakovaně se povolovaly táhla řazení. Rusové jsou přebornicí ve výrobě nefunkčních vypínačů a přepínačů, takže se postupně kazily světla, stěrače, topení... V servisu jsme zavařili výfuk plus se rozsypalo ložisko LP kola. To se ale ozývalo od koupě, takže spíš naše zanedbání.
-Po cestě jsme způsobili nehodu - bokem odřeli stojící auto. O tom se rozepíšu v jiném topicu později, kluci to dnes dořešovali a nemám kompletní info.
No a dotazy na Vás:
-jak se dá hlukově odizolovat kabina? Dělá se nějaká origo deka na kryt motoru. Nemáte zkušenosti s oblepením krytu motoru plus tunelu kolem řadící páky nějakou izolační hmotou?
-Táhla řazení: Vyměnit šrouby a dát matky s silonovým kroužkem plus lepidlo na závity?
-Jak je to s chlazením v teple? Pojedeme přes Kazašeké stepi a Irán, teploty ve dne k 40 st. Uchladí se? Nějaké přídavné chlazení?

p.s. - pokud jste na facebooku, můžete nás sledovat sledovat tam. https://www.facebook.com/high5team.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz