GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 25. 05. 2018 01:18

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 142 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. 03. 2009 21:01 
Ako pisal Peter Seidl osi kolies nie su v rovine. napr GAZ 66 ma hypoidne sukolie v diferenciali. Os hrusky nie je v ose tanieroveho kolesa, ale hruska je o nejake tie 3 cm nizsie. Tymto tam pri odvalovani vznikaju vacsie tlakove sily, tie zuby sa po sebe smykaju. Malo by to byt tak, ze zuby do seba nezaberu celou plochou naraz ale zaber zacina postupne z malej plosky ako keby sa po sebe smykli po dlzke....
Pri tom smyku zo seba stieraju olej a vznikaju tam vacsie tlaky a preto musi mat ten olej specialne aditiva....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. 03. 2009 21:53 
Tak a teraz by to chcelo dobrú radu: Aký hypoidný olej nalejeme do našich "vyčvachtaných" diferákov? :idea:


Naposledy upravil Moskvich dne 03. 03. 2009 22:58, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03. 03. 2009 21:50 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Pokud je diferák mechanicky vpořádku, tak je to skoro jedno...pokud není, nezachrání ho ani svěcená voda :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04. 03. 2009 14:50 
Pokud je vyšlochtanej v rozumné míře, tak ten hypoidní sníží jeho hlučnost a mohl by i prodloužit zbytek jeho života :lol: :lol:

Já jsem tam tal hypoidní z důvodu opotřebení, Hlavně však proto, že to co jsem z difu vypoštěl asi dva dny, byl nějaký origo mazut made in USSR. Tak jsem ve snaze přizpůsobení originálu použil hypoidní. Oproti tomu co tam bylo je i ten hypoidní řiďoučkej jako syntetika :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04. 03. 2009 15:03 
Moskvich píše:
Tak a teraz by to chcelo dobrú radu: Aký hypoidný olej nalejeme do našich "vyčvachtaných" diferákov? :idea:

:) ja lejem hypol len tam kde to predpisuje vyrobca (u mna GAZ 66 diferencialy a navijak), a to tiez najlacnejsi aky je teda MADIT HYPOL, vsak aj ten je uz o nejakych 20% drahsi ako obycajny PP.
Do diferencialov ide po nejakych 8 + 8 litrov :), tak to uz aj nieco stoji...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04. 03. 2009 20:07 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 09. 11. 2008 21:38
Příspěvky: 278
zdravim chlapci..pokud vim tak rusi meli zimni a letni oleje....v zime ridke aby se to vubec rozjelo a v lete husty at to neni jako voda...do GAZA staci klasika PP-90....neni duvod vyhazovat penize za drahe oleje a utesovat se tim ze mi to pojede lepe, nebo ze mi to vytesni nejake vule...tak to ani omylem..MIRKU pokud je neco vyšlehane tak uz je to pouze otazka casu kdy se to rozsype....na jedne strane se mi tady libi jak resite oleje aby jste byli ohleduplni a setrni k soukoli v diferaku na druhe strane auta nekteri pekne koupete v blate a ve vodach....a pak mate v difu emulzi a jezdite smele dal.. :D ..a navic nechapu proc nekteri cpou hypoid do GAZU+UAZU....nic to nezachrani....hypoid ma volha...tam to ma smysl...a za dalsi vsechny nase napravy uz maji odtocene sve tak ze uz jim stejne nijak zvlast nepomuzete... :D ...mejte se

_________________
Lepší s Parkinsonem panáka rozlít, než s Alzheimerem zapomenout vypít...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05. 03. 2009 14:53 
Putine, to je aspoň pro ten pocit :lol: :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05. 03. 2009 19:11 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Lepším olejem se zpravidla nic nepokazí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06. 03. 2009 20:57 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 06. 02. 2007 17:11
Příspěvky: 315
Bydliště: Ostrava
Háčko není lepší, je jiné.

Martin.

_________________
Nejkrásnější pohled na svět, pro mě není ze hřbetu koně, ale z otevřeného terénního auta a to i v zimě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06. 03. 2009 22:02 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Martine, jak je to teda s tema olejama pro převody? Mám-li olej stejné viskozitní třídy, ale jiné třídy výkonnostní a použiju-li jej do nehypoidního diferenciálu, mám za to, že použitím oleje vyšší výkonnostní třídy opravdu nic nepokazím. Jiná situace je s převodovkama, tam by mohl "H" olej zhoršit funkci synchronů. E?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06. 03. 2009 22:25 
Offline
profesor

Registrován: 14. 02. 2006 16:06
Příspěvky: 998
Bydliště: Praha 9
.


Naposledy upravil Petr Seidl dne 18. 07. 2009 15:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07. 03. 2009 00:15 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:16
Příspěvky: 2594
Bydliště: Mokrá Lhota - Benešov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: Česká Republika
Petr Seidl píše:
Dovolím si zopakovat:
Na G69, Arech či Uazech není hypoidních převodů a tudíž netřeba hypoidních olejů! :D Ty jsou sice únosnější v mezní vrstvě ( zuby se v hypoidu nejen odvalují po nějaké té zpravidla evolventě či její příbuzné , avšak se zárověň i po sobě smýkají ) ale na druhé straně nejsou např. až tak přívětivé ku strarším typům ložisek, předpokládají jinou technolgii zabroušení, povrchovou úpravu zubů ad. :wink: . )

Standardní dnešní olej třídy PP 80/90 je prostě pro ty naše 50 a více let konstrukčně staré werky zcela dostatečný.
Snaha dělat GO vyčvachtaných převodů pouze a jen výměnou oleje, je každého věc, ale obávám se, že tudy cesta patrně dlouhodobě příliš nevede ... :wink:

Pro takové "pokusníky" ještě mohu klidně dodat pár "zaručených" rad od "dlouholetých převodářů", co se sdělují pouze na smrtelné posteli prvorozenému synu:
přidat do oleje dubové piliny, rozdrcený korek, PP90 namíchat 1:1 s molykou či A 00 - invenci se meze nekladou :D :D
Hodně štěstí, pánové ...


Zase jsi ten recept popletl... celé se to musí vařit manželce na sporáku a ještě horké lít do difů :-) :-) :-) Jo a hlavně! Ten olej musí být "gost" jak furt někteří opakujou aniž by věděli o čem mluví :-) "Ten zelenej gost ze sudu co měli jen v ČSAO..." boha kolikrát já už tohle slyšel :-)

_________________
Zdraví
Michal ICE Hodík
___________________________
+420737236903
info@gaz.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07. 03. 2009 14:09 
Offline
profesor

Registrován: 14. 02. 2006 16:06
Příspěvky: 998
Bydliště: Praha 9
.


Naposledy upravil Petr Seidl dne 18. 07. 2009 15:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07. 03. 2009 21:11 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1417
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
K tomu 5 kvaltu... ono to opravdu existovalo, ale jen v nějaké prototypové serii, určené spíše pro sportovní motocykly. Kdesi jsem se s tím setkal. Jawa i ČZ zkoušely různé věci, jednak v rámci vývoje a jednak pro sportovní stroje. Vznikly všelijaké úpravy a inovace motocyklů, ale jen v několika málo kusech, které se nedostaly ani do ověřovacích serií.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08. 03. 2009 13:01 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 06. 02. 2007 17:11
Příspěvky: 315
Bydliště: Ostrava
Zdeňku, to že "není lepší, ale jiný", je myšleno stejně, jako když řeknu, že zimní guma není lepší než letní, byť by byla od kvalitního výrobce a z výborné směsi. Prostě je určena na zimu a je blbost s ní jezdit v létě. Stejně tak háčko nemá cenu lít do nehypoidních převodovek.

Martin.

_________________
Nejkrásnější pohled na svět, pro mě není ze hřbetu koně, ale z otevřeného terénního auta a to i v zimě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 10:59 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 23. 08. 2006 10:59
Příspěvky: 1037
Bydliště: Praha
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Tak jsem taky navštívil firmu Kardan servis. Chtěl jsem jen vyvážit, ale moje kardany byly už volné, takže mi doporučili výměnu drážkování, což jsem si nechal udělat. Na jeden kardan to stojí kolem 3000,-. Dal jsem nové kříže a kardany jsou jako nové. Takže velká spokojenost. Jinak jsem se ještě jednou ptal na to pootočení na drážkách a bylo mi jasně řečeno, že se to používá pouze pokud je kardan skloněn ve více osách, což není případ ani Gazu, Uazu, Ara, Jeepu atd. Vyskytuje se to hlavně na novějších a složitějších vozech. takže pokud to někdo má pootočené, tak je to asi tím, že to někdo špatně nasadil. Taky je zajímavé, že kříže není radno mazat vazelínou A00, ale např. klasickou LA2. Starší kříže třeba na T805 se dokonce mazaly pouze převodovým olejem.


Přílohy:
kardany.jpg
kardany.jpg [ 70.19 KiB | Zobrazeno 7247 krát ]

_________________
Mirek H.
UAZ 469, Praga V3S M2

KVH Sanites Car Beroun http://www.kvhberoun.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 14:20 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:16
Příspěvky: 2594
Bydliště: Mokrá Lhota - Benešov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: Česká Republika
6810 píše:
Tak jsem taky navštívil firmu Kardan servis. Chtěl jsem jen vyvážit, ale moje kardany byly už volné, takže mi doporučili výměnu drážkování, což jsem si nechal udělat. Na jeden kardan to stojí kolem 3000,-. Dal jsem nové kříže a kardany jsou jako nové. Takže velká spokojenost. Jinak jsem se ještě jednou ptal na to pootočení na drážkách a bylo mi jasně řečeno, že se to používá pouze pokud je kardan skloněn ve více osách, což není případ ani Gazu, Uazu, Ara, Jeepu atd. Vyskytuje se to hlavně na novějších a složitějších vozech. takže pokud to někdo má pootočené, tak je to asi tím, že to někdo špatně nasadil. Taky je zajímavé, že kříže není radno mazat vazelínou A00, ale např. klasickou LA2. Starší kříže třeba na T805 se dokonce mazaly pouze převodovým olejem.


Přesněji GAZu-69 :-) například GAZu-27057 či 33027 se to týká :-) neb jsou to jak píšeš novější a složitější vozy :-)

Jinak kardany prostě nádhera a pokud dovedou řešit za tyhle peníze unavené drážkování tak je to super. Já tam zatím dával kardany výhradně na zkrácení / prodloužení či vyvážení.

_________________
Zdraví
Michal ICE Hodík
___________________________
+420737236903
info@gaz.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 16:26 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 10. 03. 2008 20:47
Příspěvky: 205
Bydliště: Kladno
problém vazelíny A00 v kardanech je ten že je řídká a odstředivou silou z kříže vylítá. Kardany vždycky žlutou vazelínou

_________________
Aro 243 TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 17:29 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 04. 04. 2008 23:45
Příspěvky: 677
Bydliště: Příbram na Mor.
Jak říká Vejr.A 00 a po 200 km v křížích není nic.já dávám LV 2-3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: mazivo
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 18:32 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 29. 12. 2008 15:06
Příspěvky: 371
Bydliště: Brno
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
S A 00 sme mazali rejdový čepy na 120:-) Já používám do kardanu: Mobilgrease MP, chcu zkusit origo vazelínu co máme od JCB na bagrech, maže se s tím všecko otoč, ramena, taková pěkná modrá no uvidíme :-D


Přílohy:
jcb.jpg
jcb.jpg [ 25.49 KiB | Zobrazeno 7215 krát ]

_________________
Socialistická společnost Ti svěřuje do rukou moderní techniku,
která svými parametry předčí vojenskou techniku našeho možného protivníka
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 22:18 
No a zasa sme pri tom, ze vo vsetkych priruckach ku GAZom/UAZom sa pise, ze na krize sa zasadne nema pouzivat vazelina, ale olej :).
Uz sa to tu raz preberalo (tak dva roky spat), ze kazdy dava vazelinu :)...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 22:31 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 475
Bydliště: Ostrava
Dušane,proboha neblbni olej do křížů,vdyť to je hloupost.Ten olej ti odstředivou silou vystříká ven a nebude tam nic.Na kříže plastické mazivo nebo jiné s molykem třeba ale olej ani náhodou.A jestli to píšou v nějaké ruské příručce nevím,tak je to ruská hovadina.Pohraničník to píše včetně obrázku velmi správně.Ta vazelína je modrá a taky jsem s ní mazal ty svoje vergly a v pohodě.A já se ptám,jak často mažete vozy,resp.po kolika km?Také záleží jak a kdo hodně své auto koupe ve vodě či v blátě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: kardany
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 22:42 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 29. 12. 2008 15:06
Příspěvky: 371
Bydliště: Brno
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Ahoj, tak na Liazce bych to měl mazat co 3000 km, že se to prej roztrhne ty kardany, ale mazal sem je napodled v listoadu :-D a to najezdím 1300 km i víc měsíčně, minulej týden sem dostal novýho Mana, a tam už se nemaže vůbec nic :-) nevím jak Vy, ale já mám n kardanech na užasu maznice!!!

_________________
Socialistická společnost Ti svěřuje do rukou moderní techniku,
která svými parametry předčí vojenskou techniku našeho možného protivníka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 22:48 
Ahoj Lojzo,
ja to tiez mazem vazelinou, pac neviem ako by som to mazal olejom :).To ale nic nemeni na veci, ze v priruckach, ci uz ruskych, ceskych alebo slovenskych sa pise, ze sa to ma mazat olejom :)....
najprv som si myslel, ze to je preklep, potom som to videl v 4 -5 knihach ku GAZom/UAZom vzdy na inom mieste...


Přílohy:
1.gif
1.gif [ 73.08 KiB | Zobrazeno 7190 krát ]
Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: kardany
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009 22:58 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 29. 12. 2008 15:06
Příspěvky: 371
Bydliště: Brno
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Kardany, příručka Uaz 31512


Přílohy:
mazani.jpg
mazani.jpg [ 57.42 KiB | Zobrazeno 7185 krát ]

_________________
Socialistická společnost Ti svěřuje do rukou moderní techniku,
která svými parametry předčí vojenskou techniku našeho možného protivníka
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 142 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz