GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 22. 05. 2019 05:18

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Je možné při nízkém tlaku oleje zadřít motor GAZ?
ANO, je to motor jako každý jiný 76%  76%  [ 25 ]
NE, GAZ je nezničitelný a tlak oleje je postačující, nikoli však nutná, podmínka provozu 15%  15%  [ 5 ]
Neřeším, mám motorů ve stodole stohy a výměna motoru nebo oleje mi trvá stejně dlouho. 9%  9%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 33
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 00:37 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 15. 02. 2006 00:02
Příspěvky: 458
Bydliště: Žatec (LN)
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: ČR
Vážení kolegové GAZisti!

pročítám tu diskuzi a zjišťuji, že kromě obecně diskutovaných problémů sdrhnutí starých vrstev laku až na plech a jiného servisu vozů Vám také motory k mé radosti (že v tom nejsem sám :lol:) různě málo nebo více tlakují.

Mě se děje to, že dokud je motor studený, tlakuje vcelku normálně okolo cca 3-5 bar a po zahřátí na plnou provozní teplotu ca 80-90 °C mi klesne tlak až skoro k nule. Nerad proto nechávám motor běžet na volnoběh, a držím jej alespoň na minimálních otáčkách - tlak je potom okolo 1 bar, okolo této hodnoty se drží i za jízdy.

Pomohla by výměna čerpadla, nebo by mohla stačit změna oleje (aktuálně nevím, co tam mám - už jsem Volhu s novým olejem koupil, ale je to něco moderního, budu se muset v garáži podívat).

Podělte se o své zkušenosti! Za příspěvky děkuji!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 08:50 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:18
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha
Milane,
to jsou presne moje zkusenosti a problemy, ktere mam.
Ale neves hlavu, tento problem maji i ostatni.
Jen nekteri to resej, tak, ze kdyz dam do Volhy to nejlepsi co je na trhu, tak je to v pohode, to si ale nemyslim.
Kdyz jsem zacal jezdit s Volhou, tak jsem jezdil na to co bylo v motory, tlakovalo to standartne kolem 1-2.
Pak pri pretesnovani motoru jsem zjistil, ze v nadrzce kde je olejovy filtr je neco jako vazelina (mam na to dve svetky), tak jsme to vystourali, vycistili, dali novy filtr a na konec i olej, to nejlepsi co je na trhu, aby motor hezky sel. Vysledek: zacalo to tlakovat pri studenem moturu daleko na za 5 a po zahrati tlak klesnul skoro pri volnobehu na 0, pri jizde 0.8.
Pak jsem dostal olej OGO, tak jsem ho tam nalil, stim, ze krasne vycisti motor od karbonu atd.
Motor se vycistil, zacal teci kolem klikovky a zhlucnil se. Od te doby jsem hledal neco co by problem s tlakem vyresil i tesnost motoru (pokud mi nekdo bude nabizet tesnici snuru, tak beru pouze rozmer 10x10 a to jeste v provedeni AZBEST, ostatni materialy neberu, vyzkouseno bez uspechu).

Po dlouhych diskuzich s ostanimi co maji stejny problem, jsme dospeli k zaveru, ze je treba dat do motoru takovy olej, ktery se co nejvice podoba vlastnostmi v dobe vzniku motoru.

Po dlouhych letech experimentovani a vyzkouseni ruznych oleju, jsem snad nasel reseni, ale vysledek bude znam az po sezone.

Motor tlakuje i pri volnobehu a i unik oleje se zmenil (bez vymeny tesnici snury) a motor ztichnu.

Pisi o tom v diskuzi Zkusenosti s olejem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 09:37 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 26. 06. 2006 17:18
Příspěvky: 1438
Bydliště: Bojkovice
Mě to dělá taky,za studena pěkně tlakuje a po zahřátí a za jízdy drží něco kolem jedné........ :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 10:03 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 06. 03. 2007 22:30
Příspěvky: 124
Bydliště: Zderaz 9, Hořesedly 270 04
Dřív jsem do všech aut lil M9 ADV a od té doby, co není k sehnání používám M7 ADS. Za tepla na volnoběh tlak klesá skoro k nule, ale nikdy se mi ani jeden motor nezadřel. A to podotýkám, že každé auto skutečně denně jezdilo a nestálo někde coby dekorace. Já osobně bych tlakoměr neřešil-pouze průběžně kontroloval měrku oleje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 10:49 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 02. 2006 20:35
Příspěvky: 1214
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
já používám do Volhy olej M7 ADS III, a jsem moc spokojenej. 3x za rok vyměním a je klid :wink:

_________________
Volha GAZ 24-02 2,3D

GAZelle 330273 4x4 2,4 TDi

http://qhodnoceni.atlas.cz/profil.php?u=13636

602 293 748 pomoc na cestách pro členy :-) okolí Prahy, hlavně v noci to mám nejvíc času :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 10:55 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:18
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha
Zdeněk Provazník píše:
já používám do Volhy olej M7 ADS III, a jsem moc spokojenej. 3x za rok vyměním a je klid :wink:


Jen ze ty mas Zdenku ve Volze motor Ford diesel!!!
Tak ze nejsi "SMEROPLATNY", jak by rekla Máňa. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 10:59 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 02. 2006 20:35
Příspěvky: 1214
Bydliště: Praha 5 - Řeporyje
tomas008 píše:
Zdeněk Provazník píše:
já používám do Volhy olej M7 ADS III, a jsem moc spokojenej. 3x za rok vyměním a je klid :wink:


Jen ze ty mas Zdenku ve Volze motor Ford diesel!!!
Tak ze nejsi "SMEROPLATNY", jak by rekla Máňa. :D


no jo už mlčím no :roll: jen jsen chtěl naposat, že je to dobrej olej no

P.S. 2.3 D Ford nebo Peugeot, až na pár drobností je stejnej :wink:

_________________
Volha GAZ 24-02 2,3D

GAZelle 330273 4x4 2,4 TDi

http://qhodnoceni.atlas.cz/profil.php?u=13636

602 293 748 pomoc na cestách pro členy :-) okolí Prahy, hlavně v noci to mám nejvíc času :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 12:23 
U UAZu mám u studeného motoru tlak cca 3,5Atm(udržuji minimální otáčky) a u plně prohřátého oleje mi na volnoběh problikává policajt, v otáčkách to vyleze na 2Atm. Projevuje se na tom i otevření/odpojení chladiče oleje - po otevření tlak sice trochu klesne při extrémním prohřátí oleje, ale na druhou stranu je při běžných podmínkách chladnější olej poznat a v průměru je tlak vyšší, než když je chladič odpojen.
S tímto stavem jsem naproto spokojený :) Nějaký tlak je samozřejmě potřeba, ale podle mě je přínosnější vyšší kvalita oleje než vyšší tlak nebo jinak řečeno - vazelína a 2Atm jsou škodlivější než dobrý olej a 1Atm.
Výměna čerpadla může pomoci, ale co já jsem viděl, tak čerpadla byla v pořádku a za nízký mazací tlak mohl celkový stav motoru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: pro zajímavost
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 12:53 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 06. 10. 2006 10:26
Příspěvky: 1525
Bydliště: Plzeň
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CR
Jenom pro zajímavost si dovolim přispět. Emka studená maže na cca 4Atm, po ohřátí klesne na volnoběh na cca 0,5 atm. Po přidání se to zvedá k 3 Atm. A moje Uno 45 maže za studena 4Atm na volnoběh, po přidání až 8Atm. Po ohřátí volnoběh 0,5 Atm a při 4000ot/m 4,2 Atm. To je i doporučený kontrolní tlak. Takže kdo maže, ten jede. :wink: :lol:

_________________
Konstruktér provokatér, když můžu pomůžu a poradim a občas kecam :-)
Vlastní odtahovka do 1,5t po ZČ, po dohodě i dál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 13:42 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:18
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha
To je vsechno hezke, ale musime porovnavat porovnatelne.
Motor na 21 je jinnej nez na UAZu i kdyz jsou si konstrukce podobne, ale konstrukcne vzdalene od sebe 20let.
Nechlede k tomu cely mazaci system je delany jinak.
21 ma nejdrive hrubej cistic oleje a pak jemnej, UAZ ma pouze jeden filtr atd.

Stejny problem ma Standa u GAZ 51 a to ma udelanou generalku motoru (tak, ze spatny stav motoru se muze vyloucit) proste kazda doba chce sve.
A konstrukce motoru take.

Kdyby zalezelo jen na vlastnostech oleje, tak staci vyrabet jen ten nejlepsi a nemusi se vyrabet a prodavat tolik druhu.

Priklad: kdyz jsem delal v armaturce, tak se museli nahradit ucpavkove azbestove tesneni za bezazbestove. Preci zadny problem, ne.
Koupi se ucpavkova snura ktera nema azbest, nejlepa s grafitem, aby to lepe tesnilo (vypadala uplne stejne, jen byla tmava, grafit bude pomahat pri mazani vretena, byla proste lepsi, ze se na to neprislo drive).
Ve finale?!? Po x-testech od nejruznejsich prednich vyrobcu tesneni se musela upravit konstrukce armatury. Protoze azbest nepotreboval kontinualni silu na ucpavku a tim souviselo i licovani vretene , ucpavkoveho krouzku, ucpavkoveho vika, proste nova konstrukce. Na venek armatura vypadala stejne.

Protoze, pokud se jen nahradila stara snura za novou (tou lepsi), tak z ucpavky netekla kapalina, ale nedalo se otacet vretenem nebo se dalo otacet, ale zas tekla tekutina z ucpavky. A azbestova snura? Ta tesnila i pri minimalinim dotazeni a dalo se lehce otacet vretenem.

Nekdo muze rici spatna konstrukce v dobe pouzivani azbestove snury.
Ne proste to bylo konstruovane na jinnej material nez se ma pouziva dnes.

Stejne je to i u starych motoru.
Vyvoj sel dopredu i v oblasti maziv.

A co pouzivani paliva ve Volze 21, ta je delana na benzin s oct. cislem 80.
Dnes jedine co sezenu je 91, tak tam davam 91 a ne 95 nebo 100, taky bych mohl rici, ze 100 je kvalitnejsi a pokud mam problemy, tak je spatny stav motoru.
Ano, problemy mam uz i u oct. c. 91. Ale tyto problemy uz nema Volha 24 natoz UAZ 469, proc? Protoze jsou uz delany na jinej benzin.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 13:46 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:18
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha
Milane, ty jsi motorar, tak by jsi nam to mel vsem rici nejlepe jake je nejlepsi reseni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 20:26 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 26. 02. 2006 21:18
Příspěvky: 2156
Bydliště: S výhledem na kopec...
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Mažu po nastartování mezi 4-5 po ohřátí klesám k 1,5-2 v otáčkách 2-3 tudíž celé spektrum. Olej mne teprve čeká a vlastním 2402.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2007 23:54 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 15. 02. 2006 00:02
Příspěvky: 458
Bydliště: Žatec (LN)
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: ČR
Co se tyce Tomasovy poznamky ohledne benzinu, tam je to tak, ze 80 Okt. je minimalni oktanovy narok. Vyssim OC benzinu se posouva hranice klepani motoru do vyssiho zatizeni, tj. je mozne mu pri nizsich otackach na plynovem pedalu vic "nalozit", aniz by hrozilo neprijemne detonacni horeni, zname mezi obecnou verejnosti take jako "cvakani" nebo "klepani" ventilu (typicka je pro tento jev skodlivka S120), tzn. je mozne lit do karburatoru motor s vyssim OC, ale nijak se to nemusi projevit a uz rozhodne vubec ne negativne. Spis to vede k tomu, ze by bylo mozne si dovolit trochu zvetsit predstih a tim mozna o neco vylepsit parametry, ale to by se muselo vyzkouset na motorove brzde, jinak je to placani do vody, takze u Volhy bych to nechal jak to je, navic pri prebytku kroutaku, kdy to na rojezdech davam i modernejsim vozum, mne tato zalezitost netrapi.

No a co se tyka oleje a motoru Volha, tak tam jsem na tom se zkusenostmi a znalostmi spis hur nez bezny servisak, ktery ma s Volhama praktickou zkusenost; jednoduse proto, co tady Tomas zminoval: i mala zmena konstrukce muze mit nedozirny dopad; vsechno to funguje jako jeden celek. Tak proto se taky ptam, jelikoz vic hlav vic vi a ma taky vice zkusenosti. A jestli nekomu zahraty motor od zacatku netlakuje a po GO ma jako ja najeto 30tis a je to v poho a jini jsou na tom podobne, pak asi nema cenu se tim trapit a mohu zvesela jezdit dal, v opacnem pripade bych mohl zacit resit to, co mi take bylo doporuceno, tj. menit olejove cerpadlo. Takto to vypada na to, ze proste nestaci dodavat, jelikoz odtok je vetsi nez pritok. Je otazkou, jestli by vymena nejak vyrazne pomohla, protoze vsechny tyto veci silne souvisi s viskozitou oleje a konstrukcne je ten motor jednoduse rok 1957. Predevsim mne ale trapi jen rezim volnobehu, kdy ten tlak je skutecne nizky az 0.


Naposledy upravil milan pipal dne 14. 03. 2007 22:32, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 03. 2007 00:00 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 15. 02. 2006 00:02
Příspěvky: 458
Bydliště: Žatec (LN)
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: ČR
Zdeněk Provazník píše:
já používám do Volhy olej M7 ADS III, a jsem moc spokojenej. 3x za rok vyměním a je klid :wink:


Docela slusny kilometrovy probeh. Co na to loziska kol a obecne podvozek?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Servis vozidel GAZ
PříspěvekNapsal: 14. 03. 2007 17:17 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 23. 10. 2006 09:49
Příspěvky: 135
Ahoj kamarádi.Se zájmem jsem si přečetl Vaše povídání a problémy s mazáním motorů Volhy,případně Emky.Celý problém je v konstrukci motorů.Motory byly konstruovány na tehdejší oleje,tedy M6A,případně po GO M6AD.Když do těchto motorů nalejete nějaký moderní olej,který připomíná vodičku,nemůžete se divit,že Vám tlakoměr ukazuje při zahřátí 0 ATM.Nové oleje mají výborné mazací vlastnosti a sníženou viskozitu.Čili nízký odpor při startech za studena.Stejný problém jsem měl se svým GAZ 69(spodový motor).Když jsem ho koupil,byl v motoru nějaký italský olej,dobrý tak do novějších Fiatů.Nahradil jsem ho M6AD případně M7 AD a je pohoda.Čerpadlo nemá cenu měnit,neboť tato součást přežije motor minimálně třikrát.Zdraví Franta.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 03. 2007 18:02 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:18
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha
Castrol dela pro tyto motory nasledujici oleje (zdroj stranky www.castrol.cz):

Castrol Classic 20W-50
Speciální celosezónní motorový olej API SE/CC, zvláště vyvinutý pro vozidla s motory vyráběnými po roce 1960.
Castrol Classic 30
Mírně aditivovaný speciálně vyvinutý minerální olej API SB, zaměřený pro použití v motorech vyrobených před rokem 1960.
Castrol Classic 50
Mírně aditivovaný speciálně vyvinutý minerální olej API SB, zaměřený pro použití v motorech vyrobených před rokem 1960. Vhodný pro letní provoz.

Mogul dela take osvecene oleje ( www.mogul.cz ):

Mogul M6A
Mogul M6AD
Mogul M7ADS III 20W-50
Mogul Special 20W-30
Mogul Super 15W-50
Mogul Super Stabil 15W-40

A pokud si vzpominam, tak otec lil do auta cely zivot Mogul Super.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: je to ....
PříspěvekNapsal: 15. 12. 2007 18:49 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 10. 05. 2007 17:16
Příspěvky: 209
Bydliště: pelhrimov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ceska
kluci...ja mel podobnej problem taky samozdrejme..za prve..chladic oleje stale zavrenej...vsak on se nepripali...a pak je to v oleji...dle meho...ja myslim ze olej je lepsi hustejsi...tedy v zime vice tezkne motor pri startu,ale to pomuze tocit se spojkou.branivik nastartoval pri minus 25.JEN JE NUTNE drzet otacky co nejvice dole.bo mu dele trva,nez se vsude procpe.pak jsem zacal plnit polosyntetikou pro nakladaky.tedy oleje pro diesel,nizkootackovej,a velmi namahavej...proste z VOLVA teklo do gaze...tento model chovani jsem neopustil ani po zmene motoru na MB 240 D spodak sel do inzerce a stare piano od MB je v gazu uzasnej pomalouckej tahoun,jako ten puvodni dvigatel...s olejom pro VOLVO FH 460 samozdrejme. jizdu jako po sadle preje branivik


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 01:32 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 23:15
Příspěvky: 539
Bydliště: Praha
Já používám Mogul M6AD a je vše v pohodě. Skoušel jsem mu také dopřát kvalitku a dopadl jsem jak Tomáš, začlo to cvakat klepat a já nevim co, tak šel olej okamžitě ven. Dal jsem tam zmíněný Mogul a ještě jsem to zahustil takovou příměsí do oleje a mam klid.

_________________
Skype-volha21k
-------------------


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 01:35 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
No a co takhle při opravě motoru změřit a seřídit tlak oleje podle předpisu výrobce? To se normálně dělá...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 09:44 
Zdeněk: Dělá, ale tady je situace špatná v tom, že kde nic(tlak) není, není co seřizovat :) Že by tlak oleje bimbal u nuly kvůli redukčnímu ventilu nebo jinému přepouštění, to není zdejší případ.

Branivik: S tím chladičem oleje nemáš pravdu. Přehřátím olej silně degraduje a zrovna v honbě za tlaky je to chlazení(byť je tam určitá tlaková ztráta) znát.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 10:49 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Podle mě by ten motor měl být ve slušném stavu,čímž myslím,že by neměl mít volné ložiska na klikovnici a ojniční.To olejové čerpadlo by mělo mít výkon,který by teoreticky měl stačit tak třem motorům.Ten první nápor by měl "sežrat" redukční ventil na čerpadle,protože než se to poprotláčí ten studený olej přes celou kliku a ojnice a bůhví kam,tak by se ten motor nafoukl jak galoše.Tam,když je to naladěné na moc,tak je nebezpečí,že to normálně vymyje kompozici na lágrech.
Tyhlety naše motory by ten první nápor neměly mít větší než 5,5 - 6 atm.No a pak už nastupujou patřičné nebo nepatřičné vůle v lágrech.
U motorů SV je to na volnoběh minimálně 0,5 atm a pokud už je to volha,tak by to na volnoběh mělo mazat vahadla.Když sundáš víčko a vidíš,jak tam vytéká z vahadel vomastek,tak bych to nějak moc neřešil.Při provozu by se to mělo pohybovat kolem 2 - 3 atm.
Když je to nějak jinak,bude asi někde něco nedobrého.Jinak specielně do Gaze nějak ten olej - kvalitu moc neřeším,když olej např.od Lidlů vyhovuje Favoritu nebo Felicii,řekněte mě jediný důvod,proč bych ho nemohl nalít do Gaze?

_________________
Jarda 209
+420605173229


Naposledy upravil Jaromír Hrabánek dne 16. 12. 2007 11:34, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 11:23 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 18. 04. 2006 10:55
Příspěvky: 162
Bydliště: Nový Jičín
V příručce k mé Volze 21 z roku 1969 je uveden olej M4A celoročně (20W-20). Já používám olej Mogul Super Stabil 15W-40 k plné spokojenosti mé i motoru.

_________________
Volha 21S
ČZ 250/475 Sport + Pav 40


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 11:48 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Pedro:To o té degradaci oleje je to druhé číslo v označení viskozity.To první je jeho v podstatě čerpatelnost v zimě,čím nižší,tím větší zimu v podstatě snese a pokud je to pod 15,tak už jsme v pásmu polosyntetiky a pod 5 už je to plná syntetika a to už je docela frajeřina lít do volhy olej s označením např.SAE 0W/50...No a to druhé číslo je odolnost oleje vůči vysokým provozním teplotám - laicky řečeno.Pro naše zemědělské souřadnice si myslím,že bohatě vyhovuje to druhé číslo 30 no a když je 40,máš už řádnou rezervu.
Čili když tam chrstneš olej SAE 15W/40 (viskozita) a v současné době už to má kvalitu podle druhé normy API nějakých SC/CB,tak si myslím,že ze současných olejů jsi pro ten motor,co se týká kvality oleje udělal (téměř) maximum.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 11:54 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 06. 05. 2007 09:44
Příspěvky: 1246
Bydliště: Nupaky - Praha východ
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Tabulkově odpovídá Našemu pásmu olej s označením 15W/40.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 12. 2007 15:46 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
No, já sem to seřízení tlaku dělal vždy, protože se změní vůle na klice. A pokud pumpa nedá tlak, tak to jaksi pakázivajet na nalíčije něisprávnosti :shock: .
No a kvalita oleje má podstatný vliv na životnost motoru, bez rozdílu, kdy motor vznikl a jaké oleje se tehdy používaly. Pokud motor dostatečně maže s kvalitním širokorozsahovým olejem a chci, aby mě dlouho jezdil, používám ho. Vše je o ceně. Do Gaze nemusím plnou syntetiku, ale pokud ho dusím v terénu, měl by mít olej dostatečnou viskozitní rezervu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz