GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 22. 05. 2019 05:39

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Je možné při nízkém tlaku oleje zadřít motor GAZ?
ANO, je to motor jako každý jiný 76%  76%  [ 25 ]
NE, GAZ je nezničitelný a tlak oleje je postačující, nikoli však nutná, podmínka provozu 15%  15%  [ 5 ]
Neřeším, mám motorů ve stodole stohy a výměna motoru nebo oleje mi trvá stejně dlouho. 9%  9%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 33
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29. 01. 2008 11:12 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Zkusil bych se k tomuhle věčnému tématu (oleje) postavit trochu jinak. Mohu prohlásit, že jsem za celou dobu, co se těmihle vehikly zabývám, neviděl ani jeden motor, který by umřel kvůlivá tomu, že měl mazací tlaky jiné, než říká příručka :lol: , z čehož pro mne plyne, že problém bude v kvalitě snímače a potažmo i v budíku, dále pak v čistotě či spíš zahnojení kanálků jak píše Petr a v podobných jiných záludnostech.
Ostatně, kdo z vás osobně někdy zadřel ruský motor z diskutované příčiny? Odpovím si klidně sám, myslím že NIKDO.
HOWGH

Výpis z příručky řidiče G69
Tlak oleje musí dosahovat 2-4 kg/cm2, jede-li automobil rychlostí 45 km/hod. U nezahřátého motoru může vystoupit na 4,5 a naopak v horkém létě může klesnout na 1,5. Pokles pod 1,0 znamená závadu v soustavě.
Při nízkých otáčkách volnoběhu smí tlak oleje klesnout, ne však pod 0,5. No a tady zřejmě už pak vstupuje do hry i ten snímač a budík, který podle mě byl už i vyrobený tak, že nemůže 0,5 atm změřit ani kdyby chtěl, a to pravděpodobně znervózňuje většinu pilotů, přestože se ve většině případů nejedná o nic zásadního.

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Naposledy upravil Franta Kotyz dne 29. 01. 2008 19:06, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29. 01. 2008 11:37 
Neviem ako to ma UAZ resp. GAZ 69. Pri GAZe 66 je to takto a toho by som sa aj drzal:
PŘÍRUČKA pro řidiče lehkého terénního automobilu GAZ 66 a GAZ 66 K píše:
Tlak oleje v mazací soustavě motoru musí být při jízdě na přímý převod
rychlostí 55 km/h při odpojeném chladiči oleje a motoru zahřátém na teplotu 80 až 90 °C nejméně 245 kPa (2,5 kp/cm2). Při spouštění a prohří-vání studeného motoru může tlak oleje dosáhnout 490 až 540 kPa (5 až 5,5 kp/cm2). Jestliže tlak oleje v mazací soustavě motoru poklesne na 39 až 78 kPa (0,4 až 0,8 kp/cm2) rozsvítí se kontrolní svítilna tlaku oleje na přístrojové desce. Klesne-li tlak oleje zahřátého motoru při 1200 ot/min pod 98 kPa (1 kp/cm2), je další provoz zakázán a vozidlo musí být předáno do opravy. Odpovídající rychlost těmto otáčkám je 35 km/h při čtvrtém rychlostním stupni. Chladič oleje musí být zapojen. Rozsvícení kontrolní svítilny je přípustné při otáčkách naprázdno. Při zvýšení otáček svítilna zhasne. Rozsvícení kontrolní svítilny při středních a vysokých otáčkách motoru svědčí o závadě a do jejího odstranění musí být další provoz přerušen.


A este by som povedal, ze pri vacsich motoroch je to obzvlast kriticke, lebo pri nizsom tlaku ako je predpisany sa ten olej vobec nemusi dostat vsade tam kde sa dostat ma.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29. 01. 2008 22:07 
Pedro píše:
... Ono je to s tím tlakem složité - jak bylo psáno výše, podstatné je vytvoření hydrodynamického olejového klínu a pro něj není tlak oleje nejen nutnou podmínkou, ale dokonce ani podmínkou postačující. Navíc velikost tlaku je pouhým odrazem toho, kolik více oleje dává čerpadlo než kolik ho stíhá mazanými místy odtéct. ...


Celkom súhlasím, len netreba zredukovať mazanie motora na mazanie klzných ložísk kľukovky poťažne ojníc. A ako Dusmi napísal, hlavne u veľkých motorov a v teréne to prevýšenie najvyššieho mazaného miesta nad olejovým čerpadlom môže byť niekedy dosť kritické.
Franta Kotyz píše:
... kdo z vás osobně někdy zadřel ruský motor z diskutované příčiny? Odpovím si klidně sám, myslím že NIKDO...
... znervózňuje většinu pilotů, přestože se ve většině případů nejedná o nic zásadního.
Toto si celkom vystihol ... nikto motor nezadrel, lebo sa o tom toľko hovorí ... a pilotom GAZov je len ten, koho to auto zaujíma :)
Myslím, že zadretí na vojne alebo v prevádzke by sma napočítali viac

Mimochodom ja som hlasoval, že GAZ mazanie nepotrebuje ... samozrejme zo srandy :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. 02. 2008 14:43 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1420
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Tak se mi to povedlo - vyprovokovat trochu odbornější diskuzi.

Také použivám lepší olej než původní doporučený (M6A) a to minerální olej třídy M7ADSIII - s viskozní třídou 15W40, výrobce obvykle PARAMO. litr se dá sehnat od 35kč/l. M461 maže s tímto olejem 2atm na vonoběh, 4atm "pod plynem" Dále na něj jezdí V3S M2, dozer T130, Vaz 2104, desta, TZ4-14K, dieslgenerátory a diesl kopresor,.... Opel 1,7DT už samozřejmě běhá na polosyntetiku...

Takže když to zhrnu, tak lze používat oleje o cca 1 třídu výšší kvality, oleje "AD" používat v motorech s filtrací přes papír (vložka, plnoprůtokáč), u sítkových a jinak mechanický fitrů raději používat jenom oleje "A". (AD rozpouští usazeniny na mnohem menší částice a hrubší filtry je nejsou schopny zachytit, tento humus pak vesele putuje s olejem až do míst, kde zvyšuje opotřebení.)
Přechod z minerálu na polosyntetiku/syntetiku nedělat, jenom, pokud byl motor generálkovaný a je ve vnitř dokonale vyčištěn (jako nový). Dále u syntetik a polosyntetik hrozí nerušení některých druhů materiálu (ucpávky, gumokorky,...), jelikož mají mnohem větší rozpouštěcí schopnosti, než minerály a staré materiály jim nemusí odolat.
Pokud člověk přechází na lepší olej, tak postupně (např. M6A- M6AD - M7AD) a dělat dříve výměnu oleje, než se dostane na druhé nalití oleje požadované kvality.

Obecně lze říci, že velké experimentování s oleji může skončit úplně jiným výsledkem. A na životnost motoru má vliv také vlastní provoz motoru - hlavně co se týče teplotních režimů - častým případem poškození motoru je "zapečení" čemuž jenom dobrým olejem nezábráníte, tady hraje větší roli režim motoru (přetěžování).

Tak snad se mi podařilo zhrnout všechny důležité poznatky, pokud bych na něco opomněl, doplňte.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. 02. 2008 15:34 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Já teď po přečtení Honzova příspěvku jsem si uvědomil,že v tom mém gazu se žukem jako pohonný motor používám u toho motoru zmodernizovanou filtraci oleje a to plnoprůtokáč papírový.Takže ten můj stroj splňuje veškeré požadavky na provoz s tímto olejem.Kvalitní olej,kvalitní filtrace.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. 02. 2008 19:22 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
M7ADSIII - s viskozní třídou 15W40, jak píše Honza, mohu jen doporučit, u nás na něj jezdí od válečných dodgů, willysů až po gazy a uazy skoro celý klub, zároveň bych to ale pro tyhle motory považoval za konečnou, ještě lepší oleje jsou podle mne už mimo jejich požadavky.

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07. 02. 2008 14:56 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Měl bych takový drobný přípodotek - oleje M"X"ADSII(III) a tak jsou určeny především pro naftové motory.
Ne že by v benzínových nemohly fungovat, ale zřejmě mají jiné složení aditiv, bo nafťák je přece jen trošku jiný motor, než benzíňák. Na druhé straně při použití v motorech s nízkým měrným výkonem, že...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07. 02. 2008 15:35 
Offline
Diskutér...

Registrován: 22. 10. 2007 15:55
Příspěvky: 76
Bydliště: Praha
Systém tlaku oleje je dost primitivní. Čerpadlo musí dávat minimální dostatečný tlak oleje při provozní teplotě a otáčkách naprázdno. Horní hranice tlaku oleje je omezena ventilem (zpavidla kulička přitlačovaná pružinou) Nedává-li čerpadlo dostatek tlaku při provozní teplotě a otáčkách naprázdno je někde chyba a v oleji bych ji nehledal. Viskozitou se oleje příliš neliší, jen její závislost na teplotě je u některých olejů nižší, ty dražší tedy zachovávají nížší viskozitu i při nižších teplotách, takže je menší rozdíl mezi teplým a studeným olejem.
Problém bude hlavně v opotřebení čerpadla (zpravidla zvětšená osová vůle u zubových čerpadel - lze dost často a snadno vyřešit odstraněním těsnění víka), dále větší netěsnosti v mazaných místech (větší vůle ojničních a klikových ložisek) a také může vzniknout netěsnost u omezovacího ventilu.
U motorů OHV je dobrá orientační kontrola na vahadlech ventilů, musí z nich při běhu naprázdno viditelně vytékat olej, u spodových motorů jako má GAZ nevím, tady pomůže asi jen změření tlaku na různých místech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07. 02. 2008 17:32 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 24. 02. 2006 11:19
Příspěvky: 1925
Bydliště: Březová - Oleško PZ
No já jediný co kto mu mužu říct je že u jedné volhy sem jednu dobu měl nemocné olejové čerpadlo... tlak oleje se dostal max na 2,5 při maximum itáčkách na 3 min tak pod 1 a nějákou dobu to fungovalo než sem se ze starchu pustil do opravy čerpadla... volha ujela na takhle nemocné čerpadlo cca 300 km a jediný co bylo znát je že zvuk byl o trošku "sušší".....
Co se týče tlaku olej za vysokých teplot muže se dostat až pod 1 a to zejména po delší jízdě a při volnoběhu se pak rozsvítí kontrolka oleje (problikává) párkrát se mi to stalo u mé druhé volhy na trase Budějice - Praha za totalního vedra....U volhy a u UAZu když je motor studený muže tlak oleje vyskočit až na 5.... standartně se mi to stává.. U uazu má vliv na tlak oleje i chladič oleje když je otevřen tak za normální teploty motoru tlak ukazuje 1-3 a když ho zavřu 2-4..
co se týče použití oleje používám super mogul - Volha a uazy.... co se týče nějákých polosyntetik tak hlavní duvodem je proč se nepoužívaj je že jsou moc řídké.... on ten ruskej motor má vule jako kráva a oleje nedosáhne potřebnmého tlaku.. výsledek je o něco víc hlučnější motor... :lol:

_________________
http://www.militarygame.cz
tel. 608 608 086
pořádání paintballových a jiných blboher:o)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08. 02. 2008 21:41 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1420
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Zdeněk Hrabánek píše:
Měl bych takový drobný přípodotek - oleje M"X"ADSII(III) a tak jsou určeny především pro naftové motory.
.............



Vím, M7ADSIII (Specifikace: SAE 15W/40, API CF-4/SF MB 227.1) jsou pro nafťáky, i přeplňované,vysoce zatížení, ale osvědčil se i ve starších benzinových motorech. Univerzálním olejem pro benzínové naftové a málo přeplňované naftové oleje je například M7ADX (Specifikace: SAE 15W/40, API SF/CC).

ADS má oproti ADX větší schopnost čištění - rozpouštění úsad (kvůli turbodmychadlům)

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 02. 2008 22:13 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1420
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
Teď nedávno jsem viděl jakýsi prospekt na M7ADS III od Slovnaftu a bylo tam napsáno že ten olej je jak pro přeplňované a atmosférické nafťáky tak pro benzinové motory.

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02. 07. 2009 21:47 
Offline
Diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 31. 12. 2006 23:17
Příspěvky: 59
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Jako čerstvého majitele Volhy mě také překvapil nízký mazací tlak oleje na tomto motoru, po nastartování vytlačí 2,5 až 3 kp/cm2, ale jakmile se ten olej plně ohřeje, tak tlakoměr za jízdy ukazuje 1-1,5 kp/cm2, při maximálních otáčkách stěží 2 a co je nejhorší, na volnoběh pak ručička vždy klesne úplně na nulu. Červená kontrolka svítí pořád, ať je tlak jakýkoliv. Ten motor běží pěkně a tiše, vůbec se nezdá, že by nemazal, ale nemůžu říci, že by mně to neznervózňovalo. Volnoběžné otáčky jsou navíc seřízeny poměrně nízko, řekl bych tak 400-500 ot/min, což nevím, jestli je pro tento motor optimální. Olej vypadá slušně, není cítit po benzínu, ale stejně ho asi pro jistotu brzy vyměním.

Ještě mi poraďte jednu věc, buďto jsem slepý nebo tam snad není, ale vůbec nemohu najít ten uzavírací kohout k olejovému chladiči, kde se má přesně nacházet?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03. 07. 2009 07:43 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 488
Bydliště: Ostrava
Luboši,ty nevíš kde má volhovácký motor kohout pro olej,chladič?a máš ho tam vůbec?On je našroubován do šroubení přes oko trubky co vede do olejového filtru na levé straně motoru.Možná že ho tam nemáš a je to zablendonané a k chladiči nejde žádná hadice.Pokud tam chladič je tak tě navedou hadice až ke kohoutu.Zpátečka chlazeného oleje vede do šroubení víka rozvodu z pravé strany motoru.pozor na jednu věc,kohout musí býtnašroubovám přes redukční ventil,jinak při otevření bez red.ventilo ti tlak klesne a může být problém.Je to nakresleno i v katalogu ND,tak se na to podívej.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03. 07. 2009 08:16 
Jdi dolů po trubce, která přivádí tlakový olej od čerpadla do filtru. Pojistný ventil a kohout by měly být umístěny tam, kde je připojená k bloku motoru(pokud tam nejsou, vede Ti odtamtud nejspíš aspoň ta hadička do olejového chladiče). Tam taky nejsnáz připojíš měříč tlaku pro kontrolu skutečného tlaku oleje, který dává čerpadlo.
Olej a filtr vyměň, ale pokud tam není pojistný ventil, tak má Lojza pravdu, že Ti při malém tlaku prohřátého oleje může všechno utéct skrz chladič bez užitku do vany.

Uvidíš po té výměně a zkus změřit tlak cejchovaným měřičem. Volha není na tlak oleje náročná, ale jezdit s nulovým tlakem přeci jen nelze a rychle bys dojezdil.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12. 07. 2009 11:01 
Offline
Diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 31. 12. 2006 23:17
Příspěvky: 59
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Tak jsem to podrobně prozkoumal a nakonec olejový chladič není vůbec zapojen a ten kohout s redukčním ventilem mi na motoru úplně chybí. :(

Ke změření tlaku něčím jiným jsem se zatím nedostal, ale zjistil jsem, že stačí trochu zvýšit volnoběžné otáčky na 600-700 ot/min a hned to ukazuje aspoň 0,5 atm, tak to snad tak hrozné nebude.


Přílohy:
P7058297.jpg
P7058297.jpg [ 155.92 KiB | Zobrazeno 10597 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12. 07. 2009 15:39 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 10. 08. 2006 11:39
Příspěvky: 363
Bydliště: Střední Čechy
Volnoběžné otáčky by měly být mezi 700-900 rpm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12. 07. 2009 20:38 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 488
Bydliště: Ostrava
Luboši,přesně jak jsem říkal,místo kohoutu tam máš blend,tudíš nemůžeš mít zapojen olejový chladič.Ono stejně to není potřeba v našich podmínkách chladit,to by musely být ukrutné vedra a motor by muset jet na plno,aby bylo potřeba chlazení oleje.Voda dostatečně chladí motor,tak si nedělej vrásky.A pokud ti někdo bude radit jinak,tak ho poslechni,a i volnoběžné otáčky si dej třeba na tisíc,akorát nevím jak to ty poznáš.Tak ať ti to jede ke tvé plné spokojenosti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12. 07. 2009 21:58 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 10. 08. 2006 11:39
Příspěvky: 363
Bydliště: Střední Čechy
Tisíc už je dle mého moc. Ale dá se připojit provizorně na seřízení otáčkoměr, třeba ze žigula, ale každý lepší stroboskop na seřízení předstihu má i otáčkoměr z LE diod. Rovnou bych udělal celkovou údržbu, včetně vyčištění karburátoru a seřízení předstihu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12. 07. 2009 23:13 
podla prirucky maju byt volnobezne obratky 550-600, ale dobre nastaveny motor bezi hladko aj na 500obratkach, ono su to nizkoobratkove motory, ktore nepotrebuju mat volnobeh 800-900 ako moderne vozy


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13. 07. 2009 22:21 
Offline
Diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 31. 12. 2006 23:17
Příspěvky: 59
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Otáčkoměr mám (třeba z T613 :) ), ale už od pohledu/poslechu se ten motor sotva převaluje, sice klidně a spolehlivě, páč do toho viditelně benzín teče proudem, ale pro jistotu zkusím ty otáčky trochu navýšit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14. 12. 2011 03:19 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 02. 11. 2011 13:01
Příspěvky: 486
Bydliště: Jindrichuv Hradec
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Ceska
Resil jsem to ted na UAZu a predchozi majitel tam samozrejme lil nejakou syntetiku a to hodne "fajnovou", cili ridkou. Studeny 2,5 a zahraty mi spinal policajta uz v nizkych otackach. M6AD mi prijde byt sice levny, ale prekonany. Takze jsem se k tomu postavil dle zkusenosti, ktere mam z jinych motoru:

- nekde vyse nekdo psal, ze pod 15 jsou polosyntetiky a pod 5 syntetiky. Mam v garazi bezny U.S. Castrol 5W30, mineral, ctvrtgallon za $1.15 (uz si ho ale nevozim). Rikam jen jako dukaz, ze mineraly jsou take ridke. Mel jsem tu i TropArktic 0W30 mineral API SH/CF.
- zasadne nepouzivam syntetiku a to ani do novych motoru. "Cisti" motor, tedy sezere co vidi, predevsim tesneni. Dale pak syntetika pri prehrati se obvykle uz nevrati k puvodnim vlastnostem, coz mineral zvlada pomerne lepe. Samozrejme, ze syntetika dokaze mazat lepe v extremnich podminkach zavodni motory, ale to na starem motoru s nizkou kompresi asi nedosahnu
- API co nejvetsi, tedy "co nejdale v abecede"

Nalil jsem mineral 15W40 a jsem v pohode. Studene 3,5 zahrate okolo 1. Koupeno nekde v Kauflandu 5 l za snad tri sta.

Mejte se.

_________________
Čím větší kladivo, tím větší odborník.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14. 12. 2011 07:54 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 17. 07. 2008 15:16
Příspěvky: 342
Bydliště: Tachov
Oleje, věčně diskutovatelné téma. Souhlasím s Metylem. V létě 15W/40 v zimě 10W/40 obojí mineral, nebo celoročně 15W/40. Oleje radši značkové v supermarketech NE jsou levné ale druhořadé.
Není třeba bádat v polo nebo plně syn. oleje, máme auta starší generace.

_________________
Ural 375
Zil 131
UAZ 469
P V3S R 3AT
m 72
UAZ 452


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14. 12. 2011 19:10 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 18:54
Příspěvky: 1420
Bydliště: Olomouc
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: CZ
V motoru by mělo být to, co je pro daný motor předepsané. (nebo aspoň to, co se tomu nejvíc blíží). Takže pokud je předepsaná syntetika/polosyntetika, nemůže být problém. Motor je na to stavěný včetně patřičných těsnění.
Motory typu uaz apod. jsou stavěny na minerální oleje, syntetiky tam nemají co dělat.

Oleje kupuji rozlévané u prodejců maziv. Ceny poloviční než balené na pumpě.
(jen pro zajímavost: do motorů cat se dodává "cat olej", což je obyčejný minerál 15W40 a odpovídámu třeba český Mogul DT, ale stojí ani ne polovinu "super oleje cat")
Důležité je porovnat všechny normy nejen viskozitu či API. A specializovaní prodejci maziv mají mimo jiné převodní tabulky mezi různými výrobci...

_________________
Honza V.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15. 12. 2011 18:33 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 02. 11. 2011 13:01
Příspěvky: 486
Bydliště: Jindrichuv Hradec
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Ceska
Kdysi, jeste kdyz jsem potil clanky do Motoraje, taxem se nachomejtl k testum oleju z Ustavu paliv a maziv. Bylo to tehdy hodne zajimave. Pokud se dobre pamatuju, tak kouzlo bylo, ze na svete je jen par vyrobcu, kteri vyrabi zaklad oleje. Ten pak kupuji "michaci", co do toho pridavaji svoje serepeticky a prodavaji. Proc ne, ale ta politika vede i k tomu, ze treba zaklad Castrolu se v U.S. prodava i pod znackou TropArctic, ma uplne stejne vlastnosti, jen je levnejsi bo "noname". Kdyz koupim treba Skodivku, tak tam samozrejme bude v papirech vychvaleny treba Castrol, ale dost dobre tam muze prijit i jiny olej srovnatelnych, nebo lepsich vlastnosti za nizsi cenu. Jenze z toho by v servisu meli kulovy z prehazovackou, kdyby u nas stal olej to co v U.S. Pochopitelne, nalitim doporucovaneho oleje mam sanci pripadne uhadat nejakou vadu motoru a odolat vymluvam na olej, ale to je asi tak vsechno. Pokud ma motor doporucenou syntetiku, je po zaruce a neni k tomu jiny racionalni duvod, leju mineral. Uz jsem mel par novych aut a nikdy se neprojevil zadny problem. Pochopitelne - od mineralu pak neni cesty zpet. Aplikace syntetiky by mohla byt fatalni.

Metyl

_________________
Čím větší kladivo, tím větší odborník.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06. 04. 2013 21:46 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 15. 10. 2012 12:52
Příspěvky: 204
Bydliště: Teplice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Řešíte tu tlak oleje..... Ale já bych dával ještě pozor na jednu věc!
Protože většina z vás to měří na budících v palubce, a i ty mohou mít nepřesnost /třeba 0,5/ takže i to je další věc.
Mně na UAZu asi keca teploměr, i když jsem na provozní teplotě a drží se mi, ukazuje teplomer mezi 60-70stupni, což mi prijde jako blbost.....
Takže bacha, budíky mohou taky kecat. Plánuju porovnat budík tlaku oleje s realnym tlakem (po zkušenosti s teploměrem)
Je ale fakt, že pokud svítí i kontrolka, tak problem v budíku samozřejmě nebude :lol:

A k typu oleje, já osobně chtěl použít do UAZe 15W40 ale vzhledem ke skvělé nabídce jsem tam dal 10W40.... což je "to samé" vizkozitou za tepla

_________________
Vláďa.....UAZ469


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz