GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 28. 07. 2017 10:37

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: generálka motoru
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 00:24 
Offline
Nováček v diskuzi
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 12. 2007 10:01
Příspěvky: 14
Bydliště: Strakonice
tak jsem se také pustil do opravy motoru a při odšroubování vodního čerpadla jsem našel akysi bazmek zasunutý v motoru,který nevypadá jako původní.Zná te to někdo,vypadá to jako by to mělo vést chladící kapalinu jiným směrem než byli původní kanály. Přikládám foto.


Přílohy:
P1052940.JPG
P1052940.JPG [ 65.45 KiB | Zobrazeno 3991 krát ]
P1052937.JPG
P1052937.JPG [ 52.44 KiB | Zobrazeno 3991 krát ]
P1052934.JPG
P1052934.JPG [ 61.83 KiB | Zobrazeno 3991 krát ]

_________________
GAZ 69,
Nissan Patrol GR
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 00:53 
Offline
Nováček v diskuzi
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 12. 2007 10:01
Příspěvky: 14
Bydliště: Strakonice
díky za radu,tento kousek je asi již z nerezu a hodně zachovalý,proto se mě to nezdálo.Ale bude to asi tím že motor jsem koupil jako po GO,bohužel zapomněli pročistit kanálky na klice,nebo dali blbý olej a zadřeli ojniční šály na klice.Tak proto opět GO.

_________________
GAZ 69,
Nissan Patrol GR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 11:41 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
A pokud možno ten motor se ani nepokoušet nastartovat.Vyjde to levnějc.Taky je možné,že se mu "krapítko" nesešly výbrusové rozměry.I to jsem viděl.Tři ojnice dobrý a ta čtvrtá měla nějaký podezřelý "šelest".No,šály proti klice měly 20 stovek do mínusu....Naštěstí se to nastartovat nemohlo,páč hned z nově "hotového" motoru potřeboval hlavu.Zbytek byl zachovalý.
To mě někdo řekněte,jak to mohli předpisově vyzkoušet.Taky jsem slyšel,že na jednom pístu neměl kroužky.Též uloženka.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 15:14 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 443
Bydliště: Ostrava
Pertře a Jardo,špatně jsme se pochopili v tom zašpanování šálků v ojnicích a také hlavních ložisek.Samozřejmě když je ojnice ve svěráku a nasadíš nové šálky a nasuneš spodek ojnice tak je malá škvírka mezi dosedacíma plochama a ta se stáhne po dotažení tak jak píše Petr.Přece dobře víte,že když stáhneš ojnici na kliku tak někdy nejde otočit a musíš ji oklepat a popřípadě vzít šábrem,aby šla zlehounka.A to je právě ono to šponování v oku ojnice.Už jste někdo si vyráběl šálky,pocínovaval,vyléval kompozicí a pak přípravkem vytáčel na hotovo?Já takové věci mám za sebou,jelikož jsem toto kdysi musel udělat na Willysu,protože originály nebyly k mání.Takže o skládání motorů něco málo vím a znám a dělám to jak umím a vy také umít,.takže každý podle svého receptu.A ještě jedna maličkost,tyzámky na šálcích to je prakticky pojistka proti pootočení.Spravně zašponovaný šalek i bez zámků se nesmí ani hnout.Tatže tak to je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 16:09 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Lojzo,můj první motor byl Škoda 440 1089 ccm z roku 1957.Ten měl némlich ten samý systém jak Willys a předtím,než jsem to rozebral,tak mě všichni tvrdili,že už to má šálky jak Oktávie.
"To rozebereš,necháš obrousit kliku,koupíš šály a nahážeš to tam vidlema.No a nahoru se koupí ten tubus,co prodávají na oktávku za pětset a máš motor 1221 kubíků a uvidíš,jak to pojede." - Dodneška si pamatuju slova jednoho šéfíka tenkrát ze Slokovu Hodonín,kde to opravovali.No a pak jsem lítal,sháněl kompozici,dělal z cihlářské hlíny formičky - nepřipomíná ti to něco? :shock: :lol:
Ten motor neměl ani šálky,to se tenkrát vylejvalo rovnou do ojnice a do bloku.Ten motor byl naštěstí jenom třikrát uložený,ale stejně.No původně jsem si myslel,že to budu mít hotové tak za tři dni a pak že bude dovolená se slečnou a s opraveným spartakem.Byl jenom opravený spartak a já zmordovaný jak horník.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 16:22 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 443
Bydliště: Ostrava
Ano,ano Jarouši je to tak,my ho doma taky měli byl na poukaz a táta ho tenkrát dostal.uplná shoda co říkáš jen ty šály bylymyslím nahrubo a musely se vytočit a zaškrabat a žádné zámky neměly jest tak?Myslím tím hlavní a ojniční si už nepamatuju,těch motoru bylo víc co jsem dělal tak se mi také něco z palice vykouřilo.Ale to je už jedno důležité je že nám to jede s šmytec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 16:30 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Důležité bude potom někdy,až budu schopný pohybu po republice se někde sejít a pokecat.Vždyť se u toho nemusíme vožrat na plech.To jsem teda nikdy nedělal.Jenom doufám,že to v mém případku někdy půjde.Rvu se jak pitbull. :wink:

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 16:42 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 443
Bydliště: Ostrava
Víš ono to je tak,s tím pokecáním.Když mají lide mezi sebou 300 až400 km tak je těžké odskocít na pokec.Dobré to má Tvůj brácha je kousek od Vaška apd.Ono se dá odskočit na pokec na půlden či den tak do těch 50 km.Jinak pro někoho je to dost náročné finančně.Ale to je jedno ,máme net,mobily tak co se budem srat.a když vypnou proud a nebudou baterky do mob.tak si můžem napsat.Źijem jednou tak že co můžem udělat dnes neodkládejme na zítra.Zajtra budě něskoro-znáš to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 17:07 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
To máš sice pravdu,ale je to jak čumět do výlohy na bábovku a mít v ruce suchou veku.No,doufám,že to dopadne a složím si vybavení a obrazím respubliku.Až teda udělám tady,co jsem komu posliboval.Mládí v pr...,do důchodu daleko,ale blíží se.Zaplať pámbu.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 20:34 
Petr Seidl píše:
....bo se pánve bez zámků nevyrábějí a pochybuji, že někdo by je z čiré nudy upilovával ...

:D:D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13. 01. 2008 21:08 
Offline
Neúnavný renovátor
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2006 18:50
Příspěvky: 848
Bydliště: Střelice 523
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: moravák jak sviňa
A jéje. Má tekovej dojem, že se tady rozpoutává stejná válka jako když ste se hádali, jestli je silnější motor nižší o 1mm, nebo ne. Rači vložit síly do něčeho konstruktivnějšího. Třeba vkládání dobových Gazích fotek.

_________________
beznadějný opravář


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2008 09:23 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 443
Bydliště: Ostrava
Shoriku tak vkládej ať se pokocháme,jak ti to přibývá,a abys třeba letos vyjel,nebo jaký máš termín.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2008 10:34 
Offline
Neúnavný renovátor
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2006 18:50
Příspěvky: 848
Bydliště: Střelice 523
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: moravák jak sviňa
Lojza GAZ píše:
Shoriku tak vkládej ať se pokocháme,jak ti to přibývá,a abys třeba letos vyjel,nebo jaký máš termín.


Klidně můžu něco vložit, ale moc novýho teď není, protože sme jedna velká parta lazarů. A akm to vložit?? Do Seznamky, nebo sem????
A termín mám do jarního selete, což je někdy kolem 1. máje. Vsdil sem se o jeden 50l soudek piva. Tak na něj pomalu skládám, protože ta sázka je nenývratně v p....li.

_________________
beznadějný opravář


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2008 20:48 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Tak štupl na gazím bloku, je asi uprostřed, neb vzadu je startér :shock: U p. Dohnálka sem ze zvědavosti rýpal drátkem do bloku u posledního válce, zda-li nenašmátrám nějaký sajrajt. I stalo se, asi 1cm úsad, měkkých. Už se těším, jak bude pan majitel ochlustaný, že až to bude čistit. Pln odhodlání říkal, že jo :D
Že klika po dotažení, bez ojnic má jít otočit "bez zvýšeného úsilí" (tenkostěnné pánve) je pravda. Mě se zdál ten 1 kpm jako mez toho "zvýšeného úsilí" zcela vpořádku...i když vylívané ložiska můžou být těsnější :?:
Je ten plechový usměrňovač chladicí vody k vidění po sundání hlavy nějakou dírou v bloku u ventilů?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2008 09:29 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
U páně Dohnálkojc je "zatím" sundaná hlava a čumí se na ventily. Právě že když sem to tam neviděl, sem se ptal esli jo a nebo neé (je tam trochu nečisto a nešmátral sem tam). Vyndavat to není v plánu, jen kontrola přítomnosti...páč to by byl asi důvod, proč někomu shoří ventilky a někomu ne :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2008 19:47 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 08. 04. 2007 15:25
Příspěvky: 176
Bydliště: Bílovec
Dotaz jdou ty ventyly ještě sehnat? Já měl jeden trochu ohlý tak mi jej soustružník poopravil a bylo, samozřejmě pak jsem jej zabrušoval brusnou pastou. Nic lepšího nás tenkrát nenapadlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2008 20:08 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Když Ti po této operaci chodí ve vodítku, nedrhne a dokonce i těsní, tak je to dobrý. Akorát by někdo mohl namítnout, že po pevnostní stránce to néni olrajt, rovnaný ventil. No, u tohodle motóru?! A kdyby se urval, tak ani nemůže ke kontaktu s pístem dojít.
Ty ventilky by mohly být k mání. A kdyby nebyly, z většího menší se udělat dá. Z výfukového opět výfukový (nejleší matrijál by mohl být z eroplánu). Pokud zrovna nemá v dříku sodík a nebo na taléřku navařený tvrdokov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2008 21:23 
Offline
Nováček v diskuzi
Uživatelský avatar

Registrován: 04. 01. 2008 18:01
Příspěvky: 48
Bydliště: Kokořín, okr. Mělník
Dobrý ventil na zmenšení je prý z V3S


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 01. 2008 13:12 
ventily jiste sehnat jdou...ale vyrabet je je zatim asi zbytecne...a je malo ventilu s kterych to udelat lze....GAZ ma hodne dlouhe ventily...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17. 04. 2008 18:49 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 08. 04. 2007 15:25
Příspěvky: 176
Bydliště: Bílovec
Tak o víkendu jsem sundával vanu a že ji přetěsním ,docela z ní kapalo, Dal jsem to tenkrát s kamarádem na silikon a nebylo to ono, bylo ho do těch oblouků málo. Dal jsem origo těsnění nahřál ty kousky nad parou lehce jsme je i mázli silikonem a krásně to sedlo. Dneska jsem dal olej M7ADSIII zase trošku kape :( . Zdálo se mi jako by to těsňení zeschlo a byla tam trochu vůle. Je to normální? Je šance že se ten korek "napije" horkého oleje a zase nabude? Nemáte nějakou fintu? :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17. 04. 2008 20:24 
Ani u novsich vozov nie je vana az taka tesna: VW group daval pod hladke dizle okolo roku 77 na spodny susplech pod vanu nejaky molitanovu penu, takze na StK nikomu Nic nekapalo na hlavu :lol: . K tomu korku: je to velmi stary typ tesnenia a aj ked je nove-nepuzite, ma uz urcity vek, a vysycha a pormi prepusta, takisto aj zivotnost je tusim 5 rokov.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: generálka motoru
PříspěvekNapsal: 15. 05. 2017 14:54 
Offline
Diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 10. 07. 2011 17:50
Příspěvky: 51
Bydliště: Plzeň / Rakovník
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Ahoj pánové,

chci se zeptat, kolik nastavujete vůle ventilů u malého motoru gazu?
Dal jsem tam na výfukové ventily 0.3 mm a sání 0.25 mm, jak lze dohledat v literatuře.
Cvaká to, jak když padá kostlivec ze schodů. V literatuře lze nalézt i jiné hodnoty.

Nějaké doporučení, nebo seštelovat "tak aby to fungovalo"?

Díky V.

_________________
gaz 69, 1956
mutt m151 a2, 1977
jeep cj 5, RC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 16. 05. 2017 21:58 
Offline
profesor

Registrován: 14. 02. 2006 16:06
Příspěvky: 990
Bydliště: Praha 9
A dělal jsi to na opravdu studeném motoru?
Pokud ano, tak uber 5 stovek,
neboli sací 0,2 a výfukové 0,25 mm .. a uvidíš, resp. uslyšíš :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: generálka motoru
PříspěvekNapsal: 18. 05. 2017 11:09 
Offline
Diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 10. 07. 2011 17:50
Příspěvky: 51
Bydliště: Plzeň / Rakovník
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
jj, dělal jsem to na studeném motoru.

Takže prostě seřídit, tak aby to fungovalo :-)

Dík

_________________
gaz 69, 1956
mutt m151 a2, 1977
jeep cj 5, RC


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz