GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 10. 12. 2018 19:52

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 03. 04. 2016 00:41 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 31. 03. 2016 22:58
Příspěvky: 9
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Česká republika
Coby novic zdravím všechny a doufám, že nebudu hned za kacíře, jak v nadpisu uvedeno.:)

Po letech prahnutí po Volze jsem "se zbláznil" a jednu 24ku opatřil, coby auto pro radost. Na rozdíl od jedné 2410, kterou jsme kdysi vzali ne úplně šťastně a na zvedáku se lámala vejpůl, jak byla vyhnilá, tak klepu na dřevo, kastle je zdravá. V minulosti už vařená a lakovaná. Nicméně spolu se zavařením šíbru a odstraňováním prasáren plánuji celolak. Mechanický stav takový, že sice přes půl republiky jsem s ní odvážně po ose motoricky přejel, ale přední náprava je na generálku, brzdy se sice nehřály, ale odpor pedálu byl šílený. Sice jsem zhýčkaný z moderních vozů, ale co je moc, je moc.

No ke kacířskému dotazu. Kromě toho, že se poohlížím po pětikvaltu, napadlo mě z novějšího modelu 3102 vykuchat celou přední nápravu a navzdory dobovosti mít vpředu kotoučové brzdy. A samozřejmě dvoukruhové. Máte někdo s takovou úpravou zkušenosti? Volhu 24 jsem naposledy kuchal před asi deseti lety, s 3102 jsem do kontaktu nepřišel, tak netuším, jestli uchycení nápravy ke kastli se nějak nezměnilo, či jestli tam není jiný technický problém.


A již méně divoký dotaz, věděl by prosím někdo, kolik má 24ka povolenou hmotnost přívěsu? Nový TP, vystavovaný místo původního ztraceného, psal nějaký expert a mj. zapsal hmotnost přívěsu brzděného i nebrzděného 700 kg. Podle rozumu mi tam chybí jednička před sedmičkou pro brzděný, ale je to jen dedukce.

A ještě bych se rád zeptal, obložení palubní desky se dá sehnat někde nové? Zatím se mi to sehnat nepodařilo.

Díky moc za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 03. 04. 2016 13:36 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 17. 11. 2009 17:43
Příspěvky: 124
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: SR
K brzdam: Uchytenie naprav je rovnake: Most takisto, rozdiel je v ramenach, tehlici, otoci a brzdach- kotuce aj prasata su z moskvica 2140( tusim licencny Lucas alebo Girling )- ma to tandemove zapojenie ide o stvorpiestik. dva piestiky osobitne na predny okruh, dva piestiky spolu so zadnymi valcekmi na zadny okruh hlavneho valca. K tomu potrebujes uz tandemovy dvojokruhovy valec s posilovacom- rovnaky je u 2410. Nevyhodou je ze tu napravu musis skutocne hladat, a brzdove diely su trochu problem. Zvisle capy su zhodne od radu 24 az po rad 3110, rovnako aj silentbloky ramien a tlmice. Loziska su na 3102 uz ineho rozmeru. Ta naprava sa vyrabala len do nejakeho 1996-97, potom presli na inu roztec a plavajuci strmen s jednym piestikom, most zostal rovnaky.

Petkvalt nie je problem,teraz mam z Volgy 3110 predtym som mal z gazelly 3302. Dlzka prevodovky je u benzinov rovnaka- u dieslov je ina predlohova hriadel. Na to bacha pri kupe prevodovky. Okrem toho musis zmenit snek a pastorok na nahon rychlomera zo stvor stupnovej, aby to ukazovalo rovnako. Idealna je z typu 3102, aleboz 31029 ta pojde bez zasahov- ma palubku rovnaku ako 2410, vyrabala sa tusim az od 1992 do 1998.
Palubka: Do 1976 bola zospodu kovova a vrch caluneny kozenkou, od 1977 prisiel PUR na spod aj na vrch. Na spodu ked das dole polyuretan tak natrafis na plech, ako pred 1976 len s dierkami na uchytenie PUR oblozenia.
Prives brzdeny nebrzdeny mam zapisany na 700/1000kg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 22. 04. 2016 14:58 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 31. 03. 2016 22:58
Příspěvky: 9
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Česká republika
Díky za odpověď. Pro zatím se na ty kotoučové brzdy asi vykašlu, při nejmenším do STK a přihlášení...

Jinak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nemá tu PUR spodní část palubky? Klidně mizernou, potřebuji rovný kus, kde ten PUR trochu drží tvar, aby se dala na novo přetáhnout koženkou, stejně jako zbytek. S rokem 1986 by mě asi na TK ukamenovali, kdybych to tam vůbec neměl a měl jen plech...

Jinak bych se rád zeptal zkušenějších na zaměnitelnost dílů. Jde mi konkrétně o čepy řízení, jestli jsou zaměnitelné s UAZem? A dále tlumiče. Nové nejeté se mi sehnat nedaří a sehnat firmu, která tlumiče repasuje, se mi též nedaří. Tak mě napadlo zapátrat, z jakého jiného vozu by pasovaly, aniž by to výrazně zhoršilo jízdní vlastnosti? Máte s tím někdo zkušenost?

A pak přední blinkry kulaté, nepřebývají někomu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 24. 04. 2016 07:37 
Offline
profesor

Registrován: 14. 02. 2006 16:06
Příspěvky: 1000
Bydliště: Praha 9
Závěs mám psaný 600/1000 kg. Když se člověk podívá, jak je původní tažné uchyceno, tak se ani moc nediví ... :D

Pokud jsou origo brzdy v pořádku včetně posilovače, brzdí skoro stejně jako kotouče a síla na pedál je téměř srovnatelná s dnešními auty.
Pro současné "rekreační" používání těhle aut mi připadá jednodušší je dát pečlivě do kupy a seřídit než se drbat s přestavbou... Ale každého volba.

Kuláky má uaz/gaz69 jiné (větší) ale u Straky (www.msquattro.sk) nebo např. Retro detal (http://www.retrodetal.ru/eng/) je běžně mají.

Tlumiče tu repasuje kdekdo - viz např.
http://www.autodkn.cz/repase-tlumicu-perovani
http://www.moto-beran.cz/opravy-tlumicu
a další


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 24. 04. 2016 19:37 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 17. 11. 2009 17:43
Příspěvky: 124
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: SR
Brzdy 24 a 2410 su rozdiel, technicky 24 je jednookruh a hydropodtlakovy posilovac reaguje trochu inak a s vacsou silou a kratsim chodom. U 2410 a poslednych 24 je len podtlak s tandemovym dvojokruhovym valcom, ktroy ma dhlsi chod a mensiu silu na pedal a okamzitu reakciu porovnatelnu so sucasnymi vozmi. Rovnako aj rozdiel medzi kotucom a bubnom je minimalny. Kotuc vsak brzdi sumernejsie aj ked je to pevny strmen so stvorpiestikom. Bubon je citlivejsi na ovalitu a na nastavenie excentrov a aj pravidelne nastavenie excentrov pri citelnom rozdiele, tj. cca 10-20 000km.
S tou palubkou by na stk nemal byt problem: Bud ocalunit plech kozenkou s tenkym molitanom, alebo nastriekat do farby vozu ako to bolo do 1977. Tlmice sa este daju na bazosi:http://auto.bazos.sk/inzerat/60232262/VOLGADIELY-GAZ-2421.php


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 25. 04. 2016 09:37 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 03. 02. 2010 17:29
Příspěvky: 18
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: EU
Honza Fiala píše:
A dále tlumiče. Nové nejeté se mi sehnat nedaří a sehnat ...

Čo tak plynokvapalinové tlmiče :?: :) http://www.terenna-doprava.sk/?product= ... predny-v24

_________________
jaro, www.gazklub.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 25. 04. 2016 20:33 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 487
Bydliště: Ostrava
na jaké auto ty tlumiče chceš asi na volhu ano?podívám se něco mám


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 29. 04. 2016 09:40 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 31. 03. 2016 22:58
Příspěvky: 9
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Česká republika
Tak tlumiče už jsem sehnal, dokonce už jich mám díky skupování kvant dílů lehký nadstav.:)

S tou palubkou, i když mám r. 1986, není s tím problém? Když je to o skoro dekádu novější... Myslím na normální STK, kde by mohli být vystrašení ze zpřísnění, které přinesl letošní rok... Na dobovost testace dělat nehodlám, to radši zaplatím ekovýpalné, a zůstanu u "normální" pojistky (necelá trojka ročně)...

Brzdy nakonec nechám bubnové, s novými prasátky, obložením a stočenými bubny by neměl být důvod, aby táhly do strany... A když je tam rozdělovač ovládání na předek/zadek, de facto to dvouokruh je. A jak říká Petr Seidl, nemá to moc cenu, též na to docházím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 01. 05. 2016 12:06 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 17. 11. 2009 17:43
Příspěvky: 124
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: SR
O dekadu novsie, ale to iste len potiahnute polyuretanom. Ocalunene tenkym molitanom a kozenkou ma ten isty efekt.


Přílohy:
IMG0215A.jpg
IMG0215A.jpg [ 138.03 KiB | Zobrazeno 4715 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 03. 03. 2018 22:24 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 31. 03. 2016 22:58
Příspěvky: 9
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Česká republika
Zdravím po delší době. Abych neznepřehledňoval diskusi, navážu na mnou založené téma.

Tuší prosím někdo, jak to bylo s Volhami a výjimkou na pásy? Kvůli ruční brzdě prý byla, že se nemuselo vázat ani vpředu, dokonce jsem byl svezen ve Volze 24, co neměla pásy ani vpředu (asi akorát přípravu pod tapecem). Marně googlím a nenalézám, jestli to byl nějaký náš právní předpis, nebo to bylo prohlášení výrobce, jestli to platí dodnes, jestli se to zapisovalo do TP?

Děkuji moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 04. 03. 2018 23:51 
Offline
Opravdu ukecanej...

Registrován: 04. 03. 2009 23:00
Příspěvky: 207
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Tak první 24 možná ještě stihly období kdy pásy bejt nemusely. To bylo nově až tak nějak okolo roku sedmdesát. Myslím. H.

_________________
www.manyjak.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 05. 03. 2018 09:31 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 12. 08. 2010 10:00
Příspěvky: 101
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Jak to bylo s předpisem nevím, ale na mojí pásy též nemám. Jsou tam připravené šrouby, ale pásy byly asi za příplatek :lol: r.v. 1972.

_________________
UAZ 469 - PS Stožec - B 152707
VOLHA 24 - VB Praha - B 26715
UAZ 469 - VB Žel. Ruda B 52707


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 06. 03. 2018 14:49 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 17. 11. 2009 17:43
Příspěvky: 124
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: SR
Ani 1976 nema pasy.Vynimka je zapisana v TP. ako aj dalsie vynimky, ze brzdy nie su dvojokruhove, svetla nemaju europsku homologizaciu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 13. 03. 2018 10:23 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 31. 03. 2016 22:58
Příspěvky: 9
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Česká republika
Děkuji za odpovědi. Náhodou nemá někdo v počítači scan starého TP, kde ty výjimky jsou zapsány? Jak jsem psal, mám druhopis, kde je úspěch, že aspoň výrobní čísla napsali dobře, výjimky, poznámky, nic tam není. Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 14. 03. 2018 11:23 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 12. 08. 2007 21:24
Příspěvky: 131
Já si myslím že když zajdeš na kterýkoliv STK tak že Ti udělaj kopii všech vyjímek který tento modelový rok Volha měla a měli by to být nejpřesnější směroplatný informace.Podle těchto technických dat ( oni to nějak nazývají -nevím přesně jak) dělají STK a je to tam uložený z dob minulých,takže nic vycucanýho z prstu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2018 10:37 
Offline
profesor

Registrován: 14. 02. 2006 16:06
Příspěvky: 1000
Bydliště: Praha 9
H.Fiala:

Toto je v TP r.v. 1974 . Díry na montáž předních i zadních pásů připraveny ale nenamontovány.

Před časem jsem si to nechal raději zapsat i do OTP ve snaze snížit riziko dohadování na silnici s nějakým aktivním pomahačem/chráničem ..


Přílohy:
TP.jpg
TP.jpg [ 193.66 KiB | Zobrazeno 2563 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GAZ 24, kacířský dotaz:)
PříspěvekNapsal: 26. 03. 2018 20:53 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 31. 03. 2016 22:58
Příspěvky: 9
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: Česká republika
Děkuji za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz