GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 21. 11. 2018 10:06

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výměna gufera na zadní nápravě
PříspěvekNapsal: 07. 09. 2018 09:31 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 21. 07. 2013 20:03
Příspěvky: 199
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Na zadní nápravě u M-461 směrem na kardan mi netěsní gufero a začal kapat olej. Dalo by se použít tohle : Gufero 42x72x12 G https://www.agrozet.cz/e-shop/gufero-42 ... 18836.html , to písmeno za rozměrem označuje umístění těsnícího břitu ? Jsou nějaké rozdíly třeba v otáčkách ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna gufera na zadní nápravě
PříspěvekNapsal: 08. 09. 2018 21:40 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 29. 09. 2012 21:50
Příspěvky: 225
Bydliště: Kardanová Lhota
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
G znamená,že má jeden těsnicí břit,on každý říká,dej tam dvoubřitý,to je značený GP,ale ten druhej břit stejně neni břit jako takovej,je to prachovka,stejně tam bude vyběhaná drážka,ideální je repas sada-kroužek na hřídel a gufero s větším vnitřním průměrem,chce to rozebrat a skouknout,případně dát gufero o pár mm nižší,břit pak běhá mimo drážku,SKF dělaj stejný průměry,ale nižší,uvidíš až to rozebereš...,nic na tom není jen selskej rozum. :)

_________________
Těžké bojové technice s co největší spotřebou pohonných hmot třikrát ZDAR!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna gufera na zadní nápravě
PříspěvekNapsal: 08. 09. 2018 22:15 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 21. 07. 2013 20:03
Příspěvky: 199
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Díky za odpověď. Dneska na arooffroadshow jsem mluvil s kolegou a ten právě doporučoval to dvoubřité gufero, jen jsem nevěděl, že to vúbec je a jak se to značí. Takže dvoubřit je GP. Nížší, to myslíš místo 12ky dát třeba 10ku ? A jak se ty 2 mm pak kompenzují ? To se tam dá nějaká podložka ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna gufera na zadní nápravě
PříspěvekNapsal: 08. 09. 2018 22:38 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 29. 09. 2012 21:50
Příspěvky: 225
Bydliště: Kardanová Lhota
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Jo,místo 12 např.10,je to třeba rozebrat a posoudit,zda je tam jednak ta drážka(většinou bývá) a jestli když bude nižší,nebude to tam něčemu vadit,to záleží na konkrétním místě,kde je nasazený,jestli je pak nutný ty 2 mm něčím vyplnit nebo není to je fakt o místě kde se nachází,dyť nejde o nic drahýho,vyzkoušíš a uvidíš,na břit se samozřejmě nemá šahat,namočit před montáží do oleje,jednou mě dostal jeden prodavač,co mi nes jedno malý gufero ze skladu a cestou si ho točil na prstě idiot :)

_________________
Těžké bojové technice s co největší spotřebou pohonných hmot třikrát ZDAR!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna gufera na zadní nápravě
PříspěvekNapsal: 08. 09. 2018 22:44 
Offline
Závislý diskutér...

Registrován: 21. 07. 2013 20:03
Příspěvky: 199
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
Nemá se sahat na břit ? To je to tak kritické ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výměna gufera na zadní nápravě
PříspěvekNapsal: 08. 09. 2018 23:01 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 29. 09. 2012 21:50
Příspěvky: 225
Bydliště: Kardanová Lhota
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: ČR
No až tak ne,ale proč bys na něj šahal :D ,ale mě třeba vytáčí,že dneska je všechno balený natřikrát-papír,igelit,krabička a gufera se-většinou- prodávaj nebalený,válí se to v regálech,někde to věší za díry,hele u Tatry 805 je 11 gufer v šasi,abys je moh vyměnit,tak musíš doslova a do písmene rozebrat celý auto,vzhledem k ostatním věcem jsou gufera levný náhradní díl,ale teď si vem,že tam dáš nějakej čínskej shit,dáš to dohromady a ono to za chvíli zase poteče,takže jsem dával aspoň SKF a ty byli aspoň v igelitu zatavený,na rozdíl od ostatních,u ARA je to jedno,shodíš kardan,matku,víčko a jsi na guferu,ale u tý Tatry musíš rozhodit celou rouru a polonápravy aby ses k nim dostal-šílená práce a každej to teda neudělá,přitom ty gufera jsou 60 let starý a jsou většinou rozlámaný,tam si pak rozmyslíš jaký tam dáš,jestli nějaký z Číny co visely za břit na věšáku,nebo ty z pytlíku a značkový :)

_________________
Těžké bojové technice s co největší spotřebou pohonných hmot třikrát ZDAR!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz