GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 28. 05. 2017 06:54

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: generálka motoru
PříspěvekNapsal: 08. 01. 2008 22:08 
Ahojte!
Práve sa chystám na kompletné zgenerálkovanie celého auta (samozrejme plechy, spodok, motor). Mám teda na Vás takúto otázku, ktorá sa týka práve motora. Motor chodí bezchybne ale ide mi o to že mám v chladiacich kanáloch doslova bahno a bordel. Keď som na jesen chcel vypustit starú chladiacu zmes z bloku cez vypúšťací ventil, doslova som tam musel šťuchať drôtom aby sa to bahno čo tam je ako tak uvolnilo a kvapalina mohla von. Teda chcem to nejak vyčistiť aby auto cez leto tak nekúrilo a chladilo tak ako má. Mám objednanú sadu tesnení na motor. Teda chcem sa spýtať aký je postup? Budem potrebovať zohnať ešte niečo? Čo treba všetko treba rozobrať a do akej miery? Na čo si treba dávať pozor? Prosím poradte mi, Ďakujem!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 01. 2008 01:22 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Debordelizoval sem Žučí motor. Nejvíc je ho vzadu, páč jak je to skloněný...a eště se všecky ty sračky držely okolo výpustné díry z bloku. Tak do půlky výšky válce.
Jeden blok sem dělal vymontovaný, takže hore nohama, vyžďárat drátem a vymyl sem to hadicí. Se zamontovaným motorem to bylo horší, ale šlo to. Obracet auto se mě nechtělo :D
Ty usazeniny byly dost odolné (rýpal sem do toho svářecím drátem), léty a vibracemi dokonale zhutněné :shock:
U SV motoru to može natéct enom do válců a sacího potrubí a výfukového potrubí. Když se povolí, vyteče voda na zem. Ináč snad nic, do oleje se to dostat nemože, leda okolo pístů, ale válce bych zakryl. Jinak sem to vyplachoval šlauchem z vodovodu. Vapkou by to možná bylo lepší, ta potřebuje míň vody.
Šak si poradíte, né?
Jo, hlava byla samozřejmě dole :wink:


Naposledy upravil Zdeněk Hrabánek dne 09. 01. 2008 01:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 01. 2008 01:33 
Offline
Neúnavný renovátor
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2006 18:50
Příspěvky: 848
Bydliště: Střelice 523
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: moravák jak sviňa
Nazdárek. Nejsu sice renomovaný opravář, ale mám rozebraný motor do posledního kosku a moje postřehy jsou takové. Přez blok motoru napoj hadice a vodou propláchni všechny kanálky, co jima protéká chladící kapalina. S velkou pravděpodobností od tam vytáhneš nějakej drát. Nediv se tomu. Nebudeš první, ani poslední. Nejlíp voda s nějakou kyselinou, aby rozpustila všechen vodní šutr. Potom vzduchem protlač olejový kanálky. Třeba na klice. A to je asi vše. Nezapomeň zkontrolovat ložiska. Např. vodní pumpa. Můžou být vychozený. Je to jen hrubý návod. Zkušení kolegové ti jistě poradí přesnější postupy a vychytávky.

_________________
beznadějný opravář


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 01. 2008 09:21 
Ďakujem!
Ja ale neviem čo všetko musí z toho motora von. Teda hlava, vodna pumpa, atd....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 01. 2008 09:33 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 441
Bydliště: Ostrava
Robo,pokud ti mohu poradit a chcešli generalkovat celé auto,tak stejně musíš prohlédnout všechny agregáty zda jsou vpořádku.Pokud jde o motor tak ti radím hlavu dolu,olej.vanu dolů,sundej ložiska na ojnicích a hlavní-alespoň půlky ať vidíš jak to vypadá a také skontroluj ventily ať nedopadneš jak Vašek Dohnalek a teť bude možná muset vyhazovat motor aby udělal ventily.Než motor rozebereš tak mu změř tlaky a to už ti něco napoví jak na tom motor je.Podle těchto všech zjištění pak se posoudí další postup prací.Pokud budeš potřebovat tak se na mne obrať-poradím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 01. 2008 21:56 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Výpustný kohout je na nejnižším místě vzadu a je docela možné, že trochu sajrajtu vyvolalo dojem, že je blok beznadějně zasr..ý. Asi by bylo dobré zjistit skutečný stav věci přes demontovaný kohout (opatrně, rád se ukroutí).
Píšeš, že motor dobře jede - pokud je motor mechanicky O.K. (komprese je dobrá a tlaky stejné, maže), spotřeba paliva i oleje je v normě, nemá smysl motor rozdělávat! Jestli jsou provozní vůle vpořádku, to zkušený mechanik pozná. Třeba koštětem :shock: . Dají se poznat špatné ložiska, zlomené pístní kroužky, netěsné ventily a mnoho nepravostí v běhu motoru. Můžeš si to v klidu vyzkoušet sám, není to žádná věda.
Jo, pokud by ses rozhodl blok vyčistit, po sundání hlavy zjistíš stav věcí. U SVéčka nemůže voda natéct do oleje, nemá prakticky kudy. Může pootevřenýma ventilama jen do sacího a výfukového potrubí. A do válců, ale když díry zacpeš hadrem a nebudeš směřovat proud vody do válců, do vany nenateče. Ještě se před touto operací můžeš podívat na měrku oleje a totéž udělat poté. Je-li hladina výš, je v oleji voda. Tak ji vypustím špuntem na vaně a hotovo. Jen vodu...
Každá zbytečná demontáž motoru je víc ke škodě než k užitku.
Držím palec a chladnou hlavu!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09. 01. 2008 23:18 
Zdeněk Hrabánek píše:
Každá zbytečná demontáž motoru je víc ke škodě než k užitku.

Veliká pravda! A u GAZu to ještě jaktakž jde(i když i tam to samozřejmě platí), ale u moderních motorů, jak se to jednou otevře, tak to už pak málokdy bývá jako dřív.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 01. 2008 10:24 
ďakujem za rady! Ja osobne sa prikláňam k tomuto názoru. Mne motor funguje s najvačšou spokojnosťou. Spotreba 11l/100 v kombinácii s ťažkým pieskovým terénom (minulý rok v Auguste na Sahare 07 v Senici) , štartuje bez najmenších problémov, jediné čo mi vadí je že mám trošku otečený karbec, ale to sa spraví. Ja som toho názoru že by som to rozoberal úplne zbytočne! Jediné čo musím na tom motore urobiť je nejak vyriešiť ten sajrajt a pretesniť olejovú vaňu lebo je vždy otečená (síce v rámci normy ale aj tak) :wink: takže to asi urobím tak že sundám len koleno pre termostat ,vodnú pumpu a vypúšťací ventil.Budem cez ten otvor na termostat púšťať vodu a teda ona by mala vytekať tým otvorom kde je vodná pumpa a vypúšťací ventil.Alebo sa mýlim?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 01. 2008 10:33 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
No jistě, ale prozkoumej ten prostor v bloku v okolí výpustného kohoutu. Aby měla dušička klid. Pokud jsou tam usazeniny, pouhým proplachem to neodstraníš. Je to jak beton :evil:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 01. 2008 21:24 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Že je motor v prd..i se dá poznat bez demontáže. Třeba ty prdlé kroužky jsou docela dobře slyšet a musí to taky mět nižší kompresní tlaky. Mimo jiné další průvodní znaky.
Pokud ale chci mít jistotu, tak si motor opravím a dám dohromady sám.
Gazí motor dá dohromady i průměrně cvičený jezevčík. Když, tak se mu tady poradí. Zadarmo. A nebo pomůže. Opravuju barák :D .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 01. 2008 21:54 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 441
Bydliště: Ostrava
Zdenku,vpodstatě máš pravdu,ale přesto při skládání motoru je potřeba dodržet určité zásady,tolerance,vůle,aby z toho něco bylo,a né to poskládat jen tak shruba aby nic nezbylo a jelo to.Ono ta poctivost včetně umu se každému vrátí ikdyž je to nenáročný a jednoduchý motor,co si budem o tom povídat že?Pro někoho je to brnkačka a pro někoho kardinální problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 01. 2008 22:30 
Offline
Neúnavný renovátor
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2006 18:50
Příspěvky: 848
Bydliště: Střelice 523
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: moravák jak sviňa
Tak myslím, že su o něco chytřejší, než jezevčík, ale na ten motor si netroufnu. Co nevidětho začneme skládat. Je něco, na co si mám extra dát pozor??? Nebo nějaká finta, díky které se mnohem míň nadřu???

_________________
beznadějný opravář


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10. 01. 2008 22:39 
Petr Seidl píše:
Loni jsem přesto do motoru, který též zdánlivě zcela bezchybně fungoval, v "mladické" nerozvážnosti, vstoupil (podle kolegy Pedra asi zcela zbytečně) a náhle byl nucen řešit následující:
.
.
.


Vida, dalších, pokud dobře vidím, 10 důvodů, proč ten motor nerozebírat. :lol:
Ne, samozřejmě, že pokud člověk tuší zradu, baví ho to, nemá co dělat a chce udělat to nejlepší, tak taková akce může být i přínos. Jen to občas může vyjít na dost peněz i času a mnohdy to taky přínos být nutně nemusí.

Shorik píše:
Tak myslím, že su o něco chytřejší, než jezevčík, ale na ten motor si netroufnu. Co nevidětho začneme skládat. Je něco, na co si mám extra dát pozor??? Nebo nějaká finta, díky které se mnohem míň nadřu???

Není to žádná finta, ale zpříjemní to práci i výsledek:
Všechno si hezky čisté a seřazené rozlož na čistý stůl, připrav misku s novým motorovým olejem a pak dílek po dílku tu stavebnici skládej. To je na celé opravě nejhezčí činnost, tak si jí užij :D Pak už moc rad není, slož to, jak to má být, a průběžně kontroluj funkčnost. Hlavně rotační díly se musí krásně volně(ale pochopitelně zase bez vůlí) otáčet. Kamarád dělal Willyse a profi nabroušená klika se s šálami tak neměla ráda, že se s tím po dotažení hlavních ložisek rukou nedalo otočit :shock: Tak třeba právě tudy cesta nevede :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 01. 2008 00:31 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Lojza GAZ píše:
Zdenku,vpodstatě máš pravdu,ale přesto při skládání motoru je potřeba dodržet určité zásady,tolerance,vůle,aby z toho něco bylo,a né to poskládat jen tak shruba aby nic nezbylo a jelo to.Ono ta poctivost včetně umu se každému vrátí ikdyž je to nenáročný a jednoduchý motor,co si budem o tom povídat že?Pro někoho je to brnkačka a pro někoho kardinální problém.

No ano, ale jak dí Pedro - to je na tom to nejhezčí, to skládání.
Taky se předpokládá, že brusiči válců i kliky odvedli svou práci dobře. No a pokud si nebude vědět rady, má snad nejaké kamarády - a taky todle fórum, né :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 01. 2008 09:30 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 441
Bydliště: Ostrava
Shoriku,i přes Tvoji sebekritiku Ti radím na to skládání motoru si přizvi nějakého kámoše mechanika uděláš tak dobře.Protože pokud si na to netroufáš mohl bys udělat jednu věc špatně a máš motor v háji.Pokud jsi viděl jak se co dělá, utahuje,má točit,kde co správně příjde,jaké těsnění či tmel,tak se do toho pusť.Havně dávej pozor abys dal správně ložiska a dotáhl jak mají být,použij momentˇák,kroužky spravně značkou nahoru,rozdělení kr.po obvodu tzn.koncema nad píst.čep,abys měl vyůhlované ojnice,neotoč píst,nedej obráceně ojnici,naopak těsnění hlavy,nešroubuj si setrvák o 180 st.obráceně,správně vyměř vůli v axiálním ložisku v předu,jinak stím neotočíš anebo při velké vůli ti bude utíkat tam olej a budeš stratný na tlaku,a také vačka-vůle!!!nasazení rozv.kol-značky!!!apodst.věc správně zabroušené ventily a sedla.Pokud to odflakneš tak máš problém,nedavej tam staré ventily které už mají skoro brus do špice,nechej srovnat hlavu na hrusce,no a je toho ještě více,ale to podstatné jsem napsal,nebudešli něco vědět tak napiš kamarádi poradí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 01. 2008 12:38 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Pedro píše:
Petr Seidl píše:
Loni jsem přesto do motoru, který též zdánlivě zcela bezchybně fungoval, v "mladické" nerozvážnosti, vstoupil (podle kolegy Pedra asi zcela zbytečně) a náhle byl nucen řešit následující:
.
.
.


Vida, dalších, pokud dobře vidím, 10 důvodů, proč ten motor nerozebírat. :lol:
Ne, samozřejmě, že pokud člověk tuší zradu, baví ho to, nemá co dělat a chce udělat to nejlepší, tak taková akce může být i přínos. Jen to občas může vyjít na dost peněz i času a mnohdy to taky přínos být nutně nemusí.

Shorik píše:
Tak myslím, že su o něco chytřejší, než jezevčík, ale na ten motor si netroufnu. Co nevidětho začneme skládat. Je něco, na co si mám extra dát pozor??? Nebo nějaká finta, díky které se mnohem míň nadřu???

Není to žádná finta, ale zpříjemní to práci i výsledek:
Všechno si hezky čisté a seřazené rozlož na čistý stůl, připrav misku s novým motorovým olejem a pak dílek po dílku tu stavebnici skládej. To je na celé opravě nejhezčí činnost, tak si jí užij :D Pak už moc rad není, slož to, jak to má být, a průběžně kontroluj funkčnost. Hlavně rotační díly se musí krásně volně(ale pochopitelně zase bez vůlí) otáčet. Kamarád dělal Willyse a profi nabroušená klika se s šálami tak neměla ráda, že se s tím po dotažení hlavních ložisek rukou nedalo otočit :shock: Tak třeba právě tudy cesta nevede :)


No tak pár starejch a fousatejch fint by se našlo, ale především čistota. Tady např jedna stará - čepy kliky vyleštit 2000 šmirglem a pak do nich starým koženým řemenem zaleštit molyku.
No a klika by se po osazení mostů a jejich utažení měla sama pootočit, když se na její konec přidělá 1m dlouhé rameno a na něj se pověsí 1 kg závaží, pokud se tak nestane, něco je špatně.

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 01. 2008 20:55 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Tjó, to s tým řemeňem néni špatné :wink: Furt se je co učit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 01. 2008 21:12 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 441
Bydliště: Ostrava
Kluci poraďte mi co se stane nebo zda jde dát hlavu z Volhy 24 na Uaz tj.motor Volha 21 a s jakým těsněním vím to jen na 99%a to jedno chci vědět od vás někoho kdo je specialista na tyto motory díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11. 01. 2008 23:45 
Jde to. Sedne tam vč.těsnění. Ona ta těsnění můžou vypadat trochu různě, ale když se na něj podíváš představíš si, co kde běhá, tak zjistíš, že jsou funkčně identická.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. 01. 2008 09:28 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Ano,Pedro má pravdu.Jede to pak o něco líp,ale hlava a těsnění pasujou.Jenom mě někdo něco kázal o délkách šteftů,ale to nevím jistě.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. 01. 2008 12:18 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Eště k té generálce a čistotě - měly by se pečlivě vyčistit mazací kanálky na klice. Po broušení tam mohou být mimo jiné i zbytky brusiva. Sem to štětečkem vyarvoval a pak prošpricl vodou. O začištění hran kanálků v jejich vyústění na pracovní ploše ložiska ani nemluvě.
Totéž sem udělal s blokem motou, špinavá chladicí kapalina se lehce dostane do kanálků.
Při skládání by měla být ostřikovací díra v ojnici k vačce a šlic pístu na druhou stranu. Axiální vůli kliky sem neznal, ale když byla tak kolem 0,4mm, považoval sem to za vyhovující.
Dotahovací momenty vík ložisek by tady z někoho mohly taky vypadnout. Měly by být akorát, jsou-li větší, zejména ojnice se zdeformuje tak, že de těžko. Ty ojnice sem napřed na klice zkusil namontovat všechny, pak sem to rozhodil, dal do bloku, dotahl a zkontroloval otáčení kliky. Recept á la Kotyz je dobrý :wink:
Že máš ojnice vyrovnané, srovnané celkové váhy i ok a písty se váhou taky moc neliší je samozřejmé. Čím líp to uděláš, tím líp motor pojede.
Máš-li k dispozici "příručního" mechanika, je to dobré. Ale dělat bys měl sám, mít ho jen jako technický dozor.
Já nejsu mechanik, jen sem byl na povinné praxi v servisu. Pomáhal sem jednému motoráři. Mimo jiné sme dokázali poléčit Škodivku, kterou majitel dokonale bez vody uškvařil a udělal to nejlepší, co mohl - chrstl tam studenou vodu :!:
Nevěřil sem, jak se ten motor zkřivil :shock:
Po mechanické stránce jsou všechny motory prakticky stejné a montážní postupy velmi podobné. Pokud v tom získáš praxi a zdárně dáš motor dohromady, budeš mít pocit "z dobře vykonané práce".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. 01. 2008 12:56 
Offline
Neúnavný renovátor
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2006 18:50
Příspěvky: 848
Bydliště: Střelice 523
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Státní příslušnost: moravák jak sviňa
Díky za radu. CO je to ta MOLYKA??? Ohledně těch brusů. Ventily aji sedla jsem nechal vybrousit. Ventily podle všeho před tím broušený nebyly. Ohledně té hlavy. Nenechával jsem ji brousit, protože mám ten silnější motor, kde prý lezou písty 1mm nad blok motoru a cosi ste říkali, aby ty písty nenarážely do té hlavy. Tak nevím.

_________________
beznadějný opravář


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. 01. 2008 13:41 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Prosím tě,Shoriku,jestli si na tu debatu ještě pamatuješ,to bylo takové plácání do vody od ladi.No a když už by to náhodou lezlo nad blok,je mezi hlavatkou a blockem taky nějaká těsnící placička...To těsnění má dobrých 1,4 mm a to máš k dobru.Tlouklo to do hlavy předtím?Já měl tady jediný motor,který bouchal do hlavy a ke fšemu nebyl velký,alébrž malý.Kdybys viděl,jak to ojniční oko bylo natažené,koukal bys na to jak sysel na sníh - asi jak já.
Já taky nejsem žádný motorář,jenom mě to baví a nějaké ty motory už jsme taky zpaskutili,neboj se.Naposledy to byl můj vlastní...Tento motor,co tam teď mám,je systém,co odsuzuje Petr Seidl - vzal jsem hrábě a vyhrábnul šrot zpod ponku.Je to znouzecnost a nevypadá extra špatně.Hlavně teda velice zdravě až nezvykle maže,co se týká tlaku a průběhu.Molyka jest prášek,podobný grafitu.Je to sirník molybdeničitý a jestli se to někde dá koupit...Nevím,já tady mám ještě všeho "nasyslené"zásoby,jak se všechno rušilo a vyhazovalo.Každý to mrsknul do kontejneru a já do ponku a průběžně jsem odsýpal.Teď jsem nemocný,zase se tam někde něco vyklízelo...no,praská mi srdce.To jsou kolikrát vjeci,které už neseženeš a oni to vysmýknou - "co s tím"...
Teď prý se ještě někam stěhovali i s ponkama,tak budu mít prd,až se tam vrátím.Pokud rovnou ten můj ponk někdo neukradl,jsou potřebné a kdo by za to platil.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. 01. 2008 18:04 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 441
Bydliště: Ostrava
Čau kluci,tak jsem váš trošku vyzkoušel ve vědomostech,a z toho vyvozuji že,Pedro-není jedno jaké těsnéní použiješ mezi blok V-21 a hlavu V-24,Jardo není to tak jak si myslíš-nepasujou,Zdeńku-šálky musí v uponech i v ojnicích španovat protože by se ti mohly protočit,a když je stáhneš tak se deformují to je logické proto jak psal kolega že u GO u jeepa pak neotočil motorem a to je ono,Shoriku ty v tom stále plaveš,jdi na to logicky a začni uvažovat hlavou-i kdybys tu hlavu snížil o 1 cm,tat stále ten píst chodí stejně do horní úvratě,a teť ti napíšu proč a jak.Ty to vědět nemusíš ani to stejně nevíš jako spousta ostatních kluků,že blok u malého motoru je vysoký 3O8mm a U velkého je to 307mm,proto jde píst 1mm nad blok,jelikož klikové ústrojí je shodné.Ale to jsou věci pro nás motoráře,tak se tím netrap.A dej na radu J ardy prěvážit ojnice a také písty včetně ložisek,ono totož každé deko v těchto otáčkách udělá své.No atˇsi každý to udělá po svém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12. 01. 2008 18:18 
Offline
AUTOGURU
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 03. 2006 22:23
Příspěvky: 3374
Bydliště: Starý Brázdim 49,25063 Mratín
Lojzo,s těma šálama opravdu nemáš pravdu.To se po stažení na moment nutně MUSÍ nechat protočit rukou a když to stáhneš na axiály,tak taky.Jinak to tak akorát nemusíš dělat.
Jinak samozřejmě,se ty šály tam VKLÁDAJÍ krapítko deformované - nesmí být kulatý,musí trochu šponovat.To je důvod,proč výrobce doporučuje po každé demontáži namontovat NOVÉ šály.

_________________
Jarda 209
+420605173229


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz