GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 22. 11. 2017 09:14

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor M20 a jeho historie
PříspěvekNapsal: 21. 07. 2008 19:46 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Je leto, okurkova sezona, nejvyssi cas si najit nejake zajimave tema :-) . Tak jsem tak chvili patral po netu abych se podival na historii vzniku nasich spodovych moturku a jaky div, jako obvykle to ma zaklad v americkem motoru (Franta Kotyz doufam oceni moji snahu :-) ), v nasem pripade je to spodovy sestivalec z DODGE D5. Pokud vas zajima trosku historie, zde je link na kratky clanek : http://gaz20.spb.ru/tech_devices_engine.htm . Clanek stoji za precteni, akorat je v rustine, mladsi by mohli uprosit nejakeho skoro rusa o preklad, pise se tam o historii vzniku, kdy a proc vzniknul a jsou tam i detaily okolo pouzivanych vlozek pistu, jejich delky apod ...Puvodne byl urcen do GAZ-11 a pozdejsich modifikaci, pro Pobedu M20 a GAZ 69 byl upraven na 4-valec a byl snizen zdvih ze 110 na 100mm. Jen tak mimochodem RUS upravil vrtani i zdvih z tehdy v americe pouzivanych palcovych mer na metricke, takze z vrtani 3¼ palce (82,55 mm) udelal 82mm a ze zdvihu 4 3/8 palce (111,1 mm) udelal rovnych 110 mm :-). V zaveru clanku je i zminka jak vzniklo vrtani 88mm, pri priprave vozu GAZ-21 Volga byl potreba silnejsi motor, a tak jako prechodovy mezityp pro protytypy a prvni kusy Gaz 21 Volga byl pouzit motor s oznacenim M20M a vrtanim 88mm. A ze by na tom mohlo byt neco pravdy, tak jsem vam vyfotil pisty a krouzky na vrtani 88mm, kde katalogove cislo zacina 21- , coz odpovida 21-cce volze.

Pepa


Přílohy:
krouzky 1.jpg
krouzky 1.jpg [ 155.04 KiB | Zobrazeno 7409 krát ]
krouzky 2.jpg
krouzky 2.jpg [ 126.26 KiB | Zobrazeno 7409 krát ]
krouzky 3.jpg
krouzky 3.jpg [ 153.34 KiB | Zobrazeno 7409 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. 07. 2008 20:04 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
A abychom to meli skoro kompletni, tak tu mam rozdily motoru M20 a M20M : http://bolivar.chat.ru/engine.html
Abyste to nemuseli lustit z bukvicek, udelam vam strucny vycuc:


Pepa


Přílohy:
m20m.jpg
m20m.jpg [ 25.43 KiB | Zobrazeno 7402 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. 07. 2008 20:07 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Uz nebudu otravovat, ale abyste to meli komplet, pridam vam jeste fotky pistu pumeru 88mm, to abyste nerekli ze neexistujou :-)

Pepa


Přílohy:
pist 1.jpg
pist 1.jpg [ 131.97 KiB | Zobrazeno 7401 krát ]
pist 2.jpg
pist 2.jpg [ 169.12 KiB | Zobrazeno 7401 krát ]
pist 3.jpg
pist 3.jpg [ 144.06 KiB | Zobrazeno 7401 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. 07. 2008 23:06 
Offline
Okomentuju vše :-)
Uživatelský avatar

Registrován: 03. 06. 2007 13:34
Příspěvky: 1342
Bydliště: Horní Němčí
teda ta čistota opracování a peciznost jo to sa pozná ruské autí :lol: :lol: :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21. 07. 2008 23:11 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Tady je názorně vidět, že nejspolehlivější a nejjednodušší tuning je převrtat vo co to de :wink: .
Hlavně s objemem roste krouťák, zde, v tomto případě stoupne výkon asi o 15%, ale krouticí moment skoro o dvojnásobek (procent)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 17:56 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 459
Bydliště: Ostrava
Josefe,ty jsi objevil Ameriku-sláva,to co jsi napsal tak to jsi nevěděl?Pardon já taky všechno nevím,ale to jsou staré věci.Kdybys napsal.kde koupit suché vložky pro motor 88mm,tak to by byla jiná.pro malý motor jsou k mání a dá se udělat originál vrtání.Jelikož spousta kluků má originál písty a jsou jim na dvě věci na nic a na ho....takže řešme generálkování spodových motorů-údajně už nejsou,tak tam se cpou Žuky a ti nejblbější třeba z Avie ap.Omlouvám se za svou výřečnost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 18:15 
Lojza GAZ píše:
........ tam se cpou Žuky a ti nejblbější třeba z Avie ap.Omlouvám se za svou výřečnost.


No, nie každý má Gaz na to, aby ho urobil a predal za desný prachy zberatelovy či do múzea, alebo, aby mu v garáži stál na špalkoch a raz za rok navštívil nejaký zraz a pokecal o starých časoch.
Niektorý sa chcú aj voziť, a vtedy nastáva problém /pre tých najblbejších/.
:wink:

Lebo za tie roky, čo chodím na toto fórum, tak nikto tu nevyriešil problém z nedostatkom súčiastok na spodák a každý mele z posledných zásob. :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 18:51 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
No, co takhle ty vložky vyrobit? Akorát teda z čeho, že jo. Vodovodní trubka (litinová) - toť matrijál ČSAO :D , já bych se pídil po lepším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 18:59 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Lojza GAZ píše:
Josefe,ty jsi objevil Ameriku-sláva,to co jsi napsal tak to jsi nevěděl?Pardon já taky všechno nevím,ale to jsou staré věci.Kdybys napsal.kde koupit suché vložky pro motor 88mm,tak to by byla jiná.pro malý motor jsou k mání a dá se udělat originál vrtání.Jelikož spousta kluků má originál písty a jsou jim na dvě věci na nic a na ho....takže řešme generálkování spodových motorů-údajně už nejsou,tak tam se cpou Žuky a ti nejblbější třeba z Avie ap.Omlouvám se za svou výřečnost.


... trosku me dela problem uchopit tvoji myslenku :o .... , nicmene pokud ti jde o to ze nelze sehnat 88 mm pisty a krouzky na generalku motoru, tak me to trochu udivuje v dobe kdy ti pist jsou schopni vyrobit presne na miru a navic uzpusobene pro bezne dostupne krouzky. A to v cene priblizne 1000kc za pist .... . :)

Pepa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 19:05 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 459
Bydliště: Ostrava
Chlapi,já si osobně myslím,že pokud někdo si udělá auto jako veterána,tak asi toho moc nenajede.Takový motor po GO musí ujet 60-80 tis.km a to je do smrti.Takže opomíjím ND zásoby.Pokud někdo má třeba Gazíka jako pracanta,lesníka,ponorku,Of rouďáka,pak ta materiálová základna musí být.Pokud by někdo měl zájem o vozidlo Gaz 69 ve slušném stavu,dám tip na majitele,Moravskoslezský kraj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 19:14 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 459
Bydliště: Ostrava
Papíku,pořádně čti,písty o prům.88mm jsou všem na hovno,když mají vylítaný blok o ,prům.88,5mm.A že zrovna máš doma písty ogiro 88mm,tak buď rád,já bych nebyl jelikož by mi byly na nic,pochopil?A za další,abych si nechal vyrobit 4ks pístu o prům.89mm za tisíce,tak to ani omylem a ani náhodou.To raději si zgenerálkuji malý motor a mám to to samé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 19:22 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Lojza GAZ píše:
Papíku,pořádně čti,písty o prům.88mm jsou všem na hovno,když mají vylítaný blok o ,prům.88,5mm


nepochopil jsem myslenku ... :-(

(nechci technickou prednasku, problem pistu a vybrusu znam..)

Lojza GAZ píše:
A že zrovna máš doma písty ogiro 88mm,tak buď rád,já bych nebyl jelikož by mi byly na nic,pochopil?


nevim kde jsi prisel na to ze mam doma 88-tkove pisty ... :roll:

Lojza GAZ píše:
A za další,abych si nechal vyrobit 4ks pístu o prům.89mm za tisíce,tak to ani omylem a ani náhodou.To raději si zgenerálkuji malý motor a mám to to samé.


...tak nevim co tu resis .... :D

Pepa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 20:33 
Lojza GAZ píše:
Chlapi,já si osobně myslím,že pokud někdo si udělá auto jako veterána,tak asi toho moc nenajede.


No, toto je fórum o gazoch a nie o veteránoch, ak sa nemýlim. Takže by som nezatracoval ludí, ktorý majú ruské auto na to, k čomu bolo stvorené bolševikom. Určite nie iba na parádu pre načuchraných páprdov.

/okrem iného "slovenská elita vojenských veteránistov" pohrdla gazmi 69, ako plnohodnotnými veteránmi a nechcela ich na zrazoch. Potom sa to rozdelilo na dva tábory :wink: /

Ale súhlasím, že dobre zrenovovaný gaz poslúži majitelovy do smrti, hlavne, keď mu tiahne na šesdesiatku.

Nevím, zda- li se mýlíš či ne, ale 54 let staré auto (od počátku výroby) bych se až tak nebál za veterána označit :D :D
Je to samozřejmě o úhlu pohledu - nemá-li někdo na současný stroj na práci v lese, poli či zahradě a používá k tomu G69, jeho svobodná volba ... Avšak je zcela bez diskuze, že jest to poněkud nerantabiilní ... I když si ten konkrétní jedinec možná myslí svý, jak nad tou "ekonomikou " vyzrál ... ¨
Je to stejný, jako bys chtěl dneska obdělávat farmu o 300-500 ha s jedním Zetorem 25 .... Ono by to samozřejmě nakonec taky šlo, ale záhy bys zjistil , že jest to ekonomický nesmysl :twisted:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 20:44 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 459
Bydliště: Ostrava
Petře skoro s tebou souhlasím,s Josefem nic už neřeším,já jen chtěl s těma suchýma vložkama říci to,že se může někomu stát taková věc-není k dispozici už píst posledního rozměru,poškozené stěny válců ap.Tak jako krajní mez se dá motor vyhrubovat neboli vytočit na 86,5mm tj.průměr suché vložky,pokud ji už někdo z vás viděl/asi né/jsou to originály pro tyto motory,které se zalisují do bloku a pak se to vybrousí na oririnál dle pístu a je po starostech se zháněním výbrusových abn.pístů.A pokud mne mají někteří za blba,tak mi to osobně ale vůbec nevadí.Já osobně se svým autem budu jezdit do smrti,ale horší je to s ostatníma.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 20:53 
Kapo píše:
/okrem iného "slovenská elita vojenských veteránistov" pohrdla gazmi 69, ako plnohodnotnými veteránmi a nechcela ich na zrazoch.


Možno zprvu áno ale ak si poznal pána Jožka Odkoreka a poznáš aj Igora Balla ,Nikitina a ďalších tak vieš že oni sami majú niekoľko Gazov. Gazy 69 aj 46 sú brané a výtané na každý vojenský zraz čo poznám.

Súhlasím s tým že kto má urobeného gaza "na veterána" tak do neho neprace drevo z lesa a zase ten kto gaza aj využíva na niečo iné ako na parádu (poslednú dobu aj ja) :) tak ho zas nebude bohvieako šanovať pretože to auto nieje plastový šmejd a niečo vydrží.

Mimochodom... Odkedy mám Gaz - pomaly tri roky najazdil som na ňom už niečo okolo 6000-7000km...

Btw: Lojza , stále mi nejde do hlavy prečo za každým keď tu niekto prispeje zaujímavou témou, ktorá by ťa samotného nenapadla sa do neho musíš obuť:

"Josefe,ty jsi objevil Ameriku-sláva,to co jsi napsal tak to jsi nevěděl?Pardon já taky všechno nevím,ale to jsou staré věci."

Už ťa beriem ale z rezervou takže je to Okej...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 20:55 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Priznam se kdyz jsem to vlakno zakladal, tak me spis zajimala historie vzniku vrtani 88mm na spodaku a duvod vzniku, nez to kde sehnat veci na generalku "velkeho" motoru. A jak uz bylo receno kdo chce udelat generalku tak ji udela, byt musi pusti nejaky ten "chlup" .... ze to nejde jsou jen akademicke reci.

Pepa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 20:57 
Týmto sa chcem poďakovať Jožkovy za toto vlákno , ktoré naozaj obohatilo moje vedomosti a týmto mu za to Ďakujem...


To preto aby tu bol aspoň 1 pozitívny ohlas...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 20:57 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Vložky do bloků se dělaly, když byl blok opotřebený přes poslední výbrus.
Ostatně - výroba vložky (vč. jejího zalisování do bloku) je jednodušší, než výroba pístu a kroužků. Nebo ještě jinak - mám-li malé písty a kruhy a vyhoncovaný blok, není to špatné řešení.
................No, je to jak napsal Lojza, akorát byl rychlejší :D .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 21:01 
ahoj kluci...zajimalo by me kdy presne se vyrobil prvni velky motor??,jestli to bylo skutecne do prvnich UAZU SANITEK pod oznacenim UAZ 450 nebo uz ho meli jeste pred vyrobou tezke sanitky a MAV 46...ahoj zdenku...doufam ze se potkame na srazu ve ZLINE...SLAVICINE..


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 21:25 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
lada píše:
ahoj kluci...zajimalo by me kdy presne se vyrobil prvni velky motor??,jestli to bylo skutecne do prvnich UAZU SANITEK pod oznacenim UAZ 450 nebo uz ho meli jeste pred vyrobou tezke sanitky a MAV 46...


... pokud budes vychazet z pravdivosti informaci ve vyse uvedenem clanku, tak nejpravdepodobnejsi doba vzniku je rok 1956, kterej je uvaden jako doba vzniku GAZ-21 Volga . UAZ450 a jeho modifikace jsou vznikem datovany na rok 1958. UAZ469 je datovan zahajenim vyroby na 1962. Z toho lze usuzovat ze mezi roky 1956-1962 byl v pripade potrebyvetsiho vykonu pouzivan motor s vrtanim 88, pozdeji uz byl nahrazen vrchovym motorem se zakladem z motoru GAZ-21. Pak uz bych jen tipoval ze do konce vyroby GAZ-69 byl pro pouziti v rusku a armadach vyraben s "malym" motorem z duvodu servisu a pod.... a na vyvoz a pro civil sly "velke motory" . Jen me udivuje proc do nej nevrazili ten vrchovej motor, zrejme tenkrat nemeli tuseni jak dlouho ho jeste budou vyrabet .... :-) .

Pepa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 21:47 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
...a nebo proč nemodernizovali motor "polskou" cestou, ostatně to udělali i u Moskvičů...
Zřejmě byl nový motor pro Volhu výrazně modernější s dobrým základem pro další vývoj, to se o původním motoru říct nedá. Žuk OHV byl asi vrchol jeho možností.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 21:58 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:16
Příspěvky: 2594
Bydliště: Mokrá Lhota - Benešov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: Česká Republika
Josef Simunek píše:
lada píše:
ahoj kluci...zajimalo by me kdy presne se vyrobil prvni velky motor??,jestli to bylo skutecne do prvnich UAZU SANITEK pod oznacenim UAZ 450 nebo uz ho meli jeste pred vyrobou tezke sanitky a MAV 46...


... pokud budes vychazet z pravdivosti informaci ve vyse uvedenem clanku, tak nejpravdepodobnejsi doba vzniku je rok 1956, kterej je uvaden jako doba vzniku GAZ-21 Volga . UAZ450 a jeho modifikace jsou vznikem datovany na rok 1958. UAZ469 je datovan zahajenim vyroby na 1962. Z toho lze usuzovat ze mezi roky 1956-1962 byl v pripade potrebyvetsiho vykonu pouzivan motor s vrtanim 88, pozdeji uz byl nahrazen vrchovym motorem se zakladem z motoru GAZ-21. Pak uz bych jen tipoval ze do konce vyroby GAZ-69 byl pro pouziti v rusku a armadach vyraben s "malym" motorem z duvodu servisu a pod.... a na vyvoz a pro civil sly "velke motory" . Jen me udivuje proc do nej nevrazili ten vrchovej motor, zrejme tenkrat nemeli tuseni jak dlouho ho jeste budou vyrabet .... :-) .

Pepa


1956 dokončen vývoj a 1957 první montáž do UAZu-450... proto taky označení hlavy 450... kdežto u malého hlava značená jako 20 (od gaz M20 Poběda)

Následně výroba pro UAZ a prototyp GAZ M-21 Volha ve verzi SV a pro sériovou Volhu M-21od června 1956 jako OHV.

PROTOTYPY - VOLHA GAZ M21 ( 10.říjen 1956 - konec 1956)

Model: Popis: Motor: (obsah-výkon v HP-typ)
GAZ M21 G standard 2,432-65-SV
GAZ M21 GJU pro tropické obl. 2,432-65-SV
GAZ M21 B taxi 2,432-65-SV

1.série - VOLHA GAZ M21 ( červen 1956 - 1958 )

Model: Popis: Motor: (obsah-výkon v HP-typ)
GAZ M21 automatická převodovka 2,445-70-OHV
GAZ M21 B standard 2,445-70-OHV
GAZ M21 BJU pro tropické obl. 2,445-70-OHV
GAZ M21 A taxi 2,445-70-OHV
GAZ M21 AJU taxi pro tropické obl. 2,445-70-OHV
GAZ M21 E export, automatická převodovka 2,445-80-OHV
GAZ M21 EJU export, automatická převodovka, pro tropické obl. 2,445-80-OHV
GAZ M21 D export 2,445-80-OHV
GAZ M21 DJU export pro tropické obl. 2,445-80-OHV

_________________
Zdraví
Michal ICE Hodík
___________________________
+420737236903
info@gaz.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 22:03 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Zdeněk Hrabánek píše:
...a nebo proč nemodernizovali motor "polskou" cestou, ostatně to udělali i u Moskvičů...
Zřejmě byl nový motor pro Volhu výrazně modernější s dobrým základem pro další vývoj, to se o původním motoru říct nedá. Žuk OHV byl asi vrchol jeho možností.


to by me taky zajimalo, tusim ze vrtani v Gorkim chteli skoncit se spodakem s nastupem Volgy 21 tzn. tak okolo roku 1956-58 a motor s vrtanim 88mm byl zrejme mezityp a vrcholne a konecne stadium spodaku, ale diky centralnimu planovani se vyroba GAZu-69 i se spodakem a mezitypem presunula do Uljanovska kde prezila jeste hodne dlouho cca do roku 1972.

Tez by me zajimalo jak to bylo s vyvojem motoru do UAZ-469, kdyz ma evidentne hodne spolecneho s motorem GAZ - 21 Volga . Zda to delali spolecne, nebo ho befelem prebrali z Gorkeho a jen ho upravili ... ? Zrejme jen buh a sovetsky soudruh vi .... :lol:

Pepa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 22:07 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:16
Příspěvky: 2594
Bydliště: Mokrá Lhota - Benešov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: Česká Republika
Josef Simunek píše:
Zdeněk Hrabánek píše:
...a nebo proč nemodernizovali motor "polskou" cestou, ostatně to udělali i u Moskvičů...
Zřejmě byl nový motor pro Volhu výrazně modernější s dobrým základem pro další vývoj, to se o původním motoru říct nedá. Žuk OHV byl asi vrchol jeho možností.


to by me taky zajimalo, tusim ze vrtani v Gorkim chteli skoncit se spodakem s nastupem Volgy 21 tzn. tak okolo roku 1956-58 a motor s vrtanim 88mm byl zrejme mezityp a vrcholne a konecne stadium spodaku, ale diky centralnimu planovani se vyroba GAZu-69 i se spodakem a mezitypem presunula do Uljanovska kde prezila jeste hodne dlouho cca do roku 1972.

Tez by me zajimalo jak to bylo s vyvojem motoru do UAZ-469, kdyz ma evidentne hodne spolecneho s motorem GAZ - 21 Volga . Zda to delali spolecne, nebo ho befelem prebrali z Gorkeho a jen ho upravili ... ? Zrejme jen buh a sovetsky soudruh vi .... :lol:

Pepa


Pepo prosím nezapomínej, že ani GAZ ani UAZ není výrobcem motoru! Motory vyráběli ZMZ a UMZ - tedy Zavolžskyj motornyj zavod a Uljanovskyj motornyj zavod...

Mimochodem dnes paradoxně je majitel GAZu zároveň majitelem UMZ který dodává motory i do GAZu i do UAZu a naopak majitel UAZu je zároveň majitelem ZMZ který převážně dodává motory do GAZu a částečně i do UAZu - například ZMZ 406 (2,5 16V) /409 (2,9 16V)... atd

Jen pro zajímavost například miliontý motor ZMZ-24 pro GAZ-24 Volha byl vyroben již v srpnu 1979 - viz. foto

Obrázek

_________________
Zdraví
Michal ICE Hodík
___________________________
+420737236903
info@gaz.cz


Naposledy upravil Michal ICE Hodík 999 dne 22. 07. 2008 22:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22. 07. 2008 22:11 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:39
Příspěvky: 400
Bydliště: Kutna Hora
Michal ICE Hodík 999 píše:
Pepo prosím nezapomínej, že ani GAZ ani UAZ není výrobcem motoru! Motory vyráběli ZMZ a UMZ - tedy Zavolžskyj motornyj zavod a Uljanovskyj motornyj zavod...


to jsem tak trochu tusil, nicmene jsem si myslel ze v dobe okolo roku 1956 si motory jeste GAZ delal sam .... ale je mozne ze mam velke mezery a rad si je vyplnim .... :-)

Pepa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz