Carevna V12

30. 10. 2017, Ivan Vuckovic
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12
Carevna V12

Unikátní kupé je postaveno na základech automobilu GAZ 21 z roku 1959. Pod kapotou má dvanáctiválec z Mercedesu.

Dalším tuningovým kouskem, založeným na modelu GAZ 21 Carevna, je unikátní kupé, které je v Německu právě na prodej. Jedná se patrně o vůbec nejhezčí úpravu, která kdy vznikla, zejména co se týče interiéru.
 
Podle prodávajícího, německé společnosti eTower sídlící poblíž Hannoveru, je základem úpravy Volha z roku 1959. Oproti originálu však nyní nabízenému vozu chybí druhý pár dveří, díky čemuž se z pohledného sedanu stalo ještě hezčí kupé. Výrazně pak byl přepracován interiér, kde vedle koženého čalounění najdeme i zcela změněnou palubní desku. Zrak vás nešálí, pochází z Mercedesu S (generace W140) nabízeného v devadesátých letech. Původní zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru nahradil zcela jiný agregát – 5,5litrový vidlicový dvanáctiválec rovněž původem od Mercedesu, který jej používal ve svých luxusních modelech a vozidlech Maybach. Použitý agregát je zároveň násobně silnější než původní sovětské jednotky, dosahuje totiž výkonu 368 kW. Jestli se divíte, jak se tak velký agregát vešel pod kapotu Carevny, vězte, že originální automobil vznikl v omezeném počtu i s osmiválcem z Čajky, který měl objem 5,53 litru a používal se v autech pro KGB.
 
Jestli se vám nabízená Volha „kupé“ líbí tak jako nám, měli byste začít šetřit. Černě lakovaný automobil je totiž všechno, jen ne levný. Německý prodejce ho nabízí za 299.000 eur, což v přepočtu činí 7,69 milionu korun! A to je opravdu dost, byť o kráse a jedinečnosti nelze pochybovat. Ona to tedy není jediná taková Volha na světě. Možná si ještě pamatujete jeden čas hodně medializovaný vůz vytvořený ruskou tuningovou společností Autolak. Kupé prezentované v roce 2001 mělo vlastně podobný charakter jako dnes prodávaný vůz, jen v útrobách měl místo dvanáctiválce Mercedes agregát BMW – 5,6litrový dvanáctiválec s 279 kW. Tehdejší dílo bylo totiž postaveno na základech BMW 850 CSi, což bylo znát i v jeho interiéru. Kdo postavil aktuálně prodávané dílo, prodejce neuvádí, jestli to ale byla rovněž firma Autolak, vůbec bychom se nedivili (http://www.gazklub.cz/clanek.php?id_clanku=223).
 
Zdroj: http://www.auto.cz/volha-carevna-motor-mercedes-s-12-valci-110692
 
Autor: David Bureš
 
Inzerát: https://home.mobile.de/SCHMIDTKONSTANTINKNITTELMICHAEL#des_250949807
 
 
 
*