GAZ KLUB ČR - DISKUZNÍ FÓRUM

Diskuze všech příznivců vozidel z východu
Právě je 27. 06. 2019 14:46

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dobíjení z dynama
PříspěvekNapsal: 03. 04. 2008 00:04 
Offline
Nováček v diskuzi

Registrován: 20. 07. 2007 12:17
Příspěvky: 4
Bydliště: české budějce
Mám takový malý problémek.Po výměně dynama(u toho starého shořelo budící vynutí) odmítá spolupráci relátko.Po nastartování vůbec nesepne,ale když mu pomůžu rukou(na první kotvičce) tak se může ampérmetr přetrhnout jak kmitá do plusu.Nemáte někdo zkušenosti jak se to relé vůbec šteluje?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03. 04. 2008 08:35 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 489
Bydliště: Ostrava
Latino,ten samý problém jsem měl i já,když jsem chtěl přepolovat Gaza na minus na kostře.Pokud máš dynamo v háji,tak dej po odzkoušení druhé,namontuj,mastartuj motor a přivadějícími dratky tj.buzení a proud pojiskři po kontaktech z dynama a pak našroubuj po zastavení motoru.Pokud ti bude ampermetr ukazovat obraceně tak přehoď kabely naopak.Ale určitě máš po ruce nějakého autoelektrikáře,tak mu to svěř abys měl jistotu,že něco neuděláš špatně.Do relátka nelez,to je postaveno a seřízeno fabrikou.Jestli do něj někdo špáral,může být pak vadné a kdejaký elektrikář to seřídit neumí-tak pozor abys pak nepsal,že potřebuješ nový regulátor.Ono totiž abys věděl,tak to je problém s tím přepolováním v tom směru,že i dynamo si pamatuje a nechce někdy poslouchat.Ono se tomu také říká paměťový efekt.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 13:54 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Lojzo, v předchozím příspěvku píšeš, aby dynamo po odzkoušení namontoval...atd...

Mám možná hloupý dotaz, ale dá se dynamo odzkoušet alespoň z hlediska toho, zda vůbec dává nějaký proud a pod nějakým napětím, tak, že připojím pouze na hlavní vývody třeba žárovku?
Asi každý z nás má na dynamu dva vývody (na ty se ptám) a dál díru se závitem pro propojení kostry na regleru(snad?).

Co se tedy stane, když na hlavní vývody připojím žárovku nebo nějakou zkoušečku? Dynamo bych pak opatrně roztočil třeba vrtačkou.

Podle mě, pokud se žárovka rozsvítí, tak dynamo produkuje proud, pokud se 12V žárovka navíc rozsvítí tak nějak +- naplno(zde může přijít na řadu avomet), tak dynamo dává i správné napětí a lze ho považovat za alespoň částečně odzkoušené a funkční. Jedná se mi o dynamo, kde potřebuji vyzkoušet jeho funkci po výměně uhlíků a vůbec správné propojení kablíků atd.

A pak by přišla na řadu montáž do auta, připojení regleru a případná hra s přepólováním.

Co Lojzo na to říkáš ty i ostatní?

Předem dík za nápady a vstřícný přístup v případě nesmyslu v dotazu...

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 20:55 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
No, já sem na dynamí vývody dal eletriku z baterky a když se oné roztočilo, bylo zpravidle dobré a porucha nebyla na Vašem přijímači :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 21:07 
Zd.Hrabánek: Jo tak tenhle efekt mě kdysi dost vyděsil, když mi při laborování s elektrikou začala Jawa 250 "startovat", aniž by měla startér :D Koukal jsem na to těžce nevěřícně... :)

Latino: Relátko bych určitě nešteloval, dobře ho vyladit je poměrně fuška a navíc, pokud chodilo a vyměnil jsi jen dynamo, tak by v něm neměl být problém. Pokud dynamo po podržení kontaktu relátká dává, tak by taky mělo být OK, takže bych zkusil projít zapojení, jestli nedošlo k nějaké chybičce(je to ale divné dynamo by se podržením kontaktu mělo myslím samo přebudit).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 22:17 
Offline
Závislý diskutér...
Uživatelský avatar

Registrován: 23. 01. 2007 22:34
Příspěvky: 129
Bydliště: Bouzov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Relátko vibračního regulátoru je nastaveno na určitou úroveň budícího proudu dynama, při kterém rozepíná budící obvod tak, aby správně regulovalo napětí palubní sítě. Proto bych to viděl na nesprávné zapojení. V klidu by měl být budící obvod sepnut a dynamo by mělo dávat na výstupu proud, pokud by bylo toto relátko špatně nastavené tak dle mého názoru by to akorát špatně regulovalo napětí, ale nějak by to pracovalo.

_________________
Petr Putík
UAZ 31512 & UAZ 8109


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 22:27 
Ne až tak. Pokud pružinka nepřitáhne kontakt zpět nebo ten nedosedne, tak se neděje nic, protože se buzení nesepne. Ale to by neměl být tenhle případ.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 23:20 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 27. 09. 2007 20:35
Příspěvky: 489
Bydliště: Ostrava
Mirku,ty nemáš po ruce žádného autoelektrikáře?Jinak vem dynamo na stůl,připoj na něj dráty od baterie a když se roztočí,tak je relativně v pořádku,vždyď na tom nic není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. 01. 2009 23:29 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:16
Příspěvky: 2594
Bydliště: Mokrá Lhota - Benešov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: Česká Republika
Jo jo... já mám dynamem poháněný minijeep... funguje to 100% a když před to hodíš stykač tak to i couvá :-)

Obrázek

_________________
Zdraví
Michal ICE Hodík
___________________________
+420737236903
info@gaz.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 11:26 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Lojza GAZ píše:
Mirku,ty nemáš po ruce žádného autoelektrikáře?Jinak vem dynamo na stůl,připoj na něj dráty od baterie a když se roztočí,tak je relativně v pořádku,vždyď na tom nic není.


Ani na stůl nemusíš, stačí shodit klíňák a zkusit v autě...

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 11:57 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Včera jsem na vývody z dynama (každý má jinou sílu, nevím proč) připojil 12V žárovku a začal s tím točit vrtačkou.

V jednom směru se žárovka rozsvítila, skutečně hrubým odhadem při takových 1500 ot/min svítila naplno.

V opačném směru otáčení dynama se ale žárovka "ani nehnula".

To jen pro ilustraci. S připojenou baterií si budu hrát dneska. Nicméně podle předchozích příspěvků tedy považuji dynamo za v podstatě funkční.

Řada z vás se dušuje, že po připojení baterie se dynamo roztočí. Tomu ještě rozumím, ale:

Když připojím baterii k dynamu a dynamo se roztočí, tak co se stane, když tu baterii na zapojím na dynamo opačně (prohodím přívod z baterie).

Roztočí se dynamo? Stejným nebo opačným směrem?

Večer si to vyzkouším, ale co mám podle vás očekávat? Já aby to se mnou neseklo až uvidím výsledek.

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 12:06 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Lojza GAZ píše:
Mirku,ty nemáš po ruce žádného autoelektrikáře?Jinak vem dynamo na stůl,připoj na něj dráty od baterie a když se roztočí,tak je relativně v pořádku,vždyď na tom nic není.


Autoelektrikáře mám ve své blízkosti, milý Lojzo, dva. Ale když se podívám na rozebrané dynamo a vidím všeho všudy 3 dráty, stator a rotor + 2 dráty od uhlíků, tak se domnívám, že je v mých silách s případnou dobrou radou od přátel na tomhle webu funkci uvedených komponentů pochopit.
Proto se ptám tady a zatím si myslím, že není třeba hledat elektrikáře přes dynamo. A řekl bych, že až těch pár kablíků v dynamu pochopím (z praxe, odsud z webu nebo jiné literatury) pak budu mít elektrikáře přes dynamo po ruce vždy 8) .

Jinak samozřejmě děkuji za dobrou radu a vstřícnou odpověď...

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 15:46 
S ohledem na startování Velorexu bych očekával, že se dynamo po obráceném zapojení roztočí opačně, ale nikdy jsem se v té přepínací krabičce nerýpal natolik, abych to mohl říct s jistotou.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 19:27 
Offline
Okomentuju vše :-)

Registrován: 01. 02. 2007 12:24
Příspěvky: 1690
Bydliště: Čejč 188
Pedro píše:
S ohledem na startování Velorexu bych očekával, že se dynamo po obráceném zapojení roztočí opačně, ale nikdy jsem se v té přepínací krabičce nerýpal natolik, abych to mohl říct s jistotou.

No, nevím, jestli pouhým přepólováním, nikdy sem nad tím nehloubal. Ale u teho Hadraplánu to nejak jít muselo, páč ten werk aj couval - bez zpátečky :lol: . Ten dynamostartér nakopl motor obráceně - a to bylo ródeo! Tím bych zároveň chtěl říct tunerům, kteří neustále velepřesně ladí předstih v domnění, že to naráz pojede jak efjednička - ta třipade dopředu jela s předstihem, dozadu s pozdním zápalem...tomu kamošovi to i dozadu jelo líp, než bárkemu třiapůle dopředu 8) .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 21:00 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Mirek Polický píše:
Když připojím baterii k dynamu a dynamo se roztočí, tak co se stane, když tu baterii na zapojím na dynamo opačně (prohodím přívod z baterie).

Roztočí se dynamo? Stejným nebo opačným směrem?

Večer si to vyzkouším, ale co mám podle vás očekávat? Já aby to se mnou neseklo až uvidím výsledek.


No ono to asi nebude tak jednoduché, možná se roztočí opačně, ale co se stane s magnetickými jádry budícího vinutí si netroufám odhadnout, asi bych si to přeci jen radši někde nastudoval, aby jsi náhodou nezměnil polaritu........

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. 01. 2009 22:13 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 14:16
Příspěvky: 2594
Bydliště: Mokrá Lhota - Benešov
Člen OS GAZ KLUB ČR?: ANO
Státní příslušnost: Česká Republika
Petr Seidl píše:
Franta Kotyz píše:
Mirek Polický píše:
Když připojím baterii k dynamu a dynamo se roztočí, tak co se stane, když tu baterii na zapojím na dynamo opačně (prohodím přívod z baterie).

Roztočí se dynamo? Stejným nebo opačným směrem?

Večer si to vyzkouším, ale co mám podle vás očekávat? Já aby to se mnou neseklo až uvidím výsledek.


No ono to asi nebude tak jednoduché, možná se roztočí opačně, ale co se stane s magnetickými jádry budícího vinutí si netroufám odhadnout, asi bych si to přeci jen radši někde nastudoval, aby jsi náhodou nezměnil polaritu........


Nehledej v tom Franto vědu :D :
to dynamo je dostatečně blbé/chytré , že si buzení zpravidla čapne správně samo. T.j. uzemníš-li na baterce mínus oproti původně na G69 uzemněnému plusu, tak se v 90% případů po pár otáčkách "dobrovolně" , i když možná nerado :D , přepóluje.
Pokud nikoli a vzpouzí se nadále dobíjet ( to si však dovolilo dost :twisted: ) , stačí jen odpojit klíňák od řemenice, přivést na svorky proud, aby se na pár vteřin roztočilo doprava jako el-mot. ( z čelního pohledu) a pak už zase jede ... :D


Věř starému praktikovi! :-) (myslím délku praxe ne věk :-) :-) :-) )

_________________
Zdraví
Michal ICE Hodík
___________________________
+420737236903
info@gaz.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 11:52 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Tak já jsem v tom vědu nehledal, nevím, jestli dvě ze tří zprovozněných dynam budou fungovat v autě, ale "nasucho" se dynamo chová následovně:

Pokud na svorky dynama připojím žárovku, tak se rozsvítí pouze při roztočení ve směru hodin (pokud se koukám na řemenici zepředu). V opačném směru otáčení dynamo proud/napětí nevyrábí, nebo jen v nedostatečném množství pro rozsvícení žárofky.

Pokud na dynamo připojím elektriku z baterie, točí se vždy proti směru hodin (při pohledu na řemenici). Nezáleží na tom, jak zapojím póly na dynamu, furt je to stejný. Obě dynama se ale točila jen velmi pomalu a s malou silou, což ale přikládám novým ještě neobroušeným uhlíkům a tedy malé styčné ploše mezi uhlíky a komutátorem.

Dost mě to překvapilo, zejména s ohledem na Michalovo tvrzení o minijeepu poháněném dynamem a jeho schopnostem jezdit vpřed i vzad pouze při použití nějakého stykače. Rovněž mi tím pádem není jasné, jak mohlo dynamo fungovat jako startér, když se při zapojení jako elektromotor točí obráceně než při výrobě proudu.

Tak nevím...

Principu dynama jsem zatím moc neporozumněl, ale nějak se s tím poperu a uvidíme co dál.

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 11:53 
Zdeněk Hrabánek píše:
Pedro píše:
S ohledem na startování Velorexu bych očekával, že se dynamo po obráceném zapojení roztočí opačně, ale nikdy jsem se v té přepínací krabičce nerýpal natolik, abych to mohl říct s jistotou.

No, nevím, jestli pouhým přepólováním, nikdy sem nad tím nehloubal. Ale u teho Hadraplánu to nejak jít muselo, páč ten werk aj couval - bez zpátečky :lol: . Ten dynamostartér nakopl motor obráceně - a to bylo ródeo! Tím bych zároveň chtěl říct tunerům, kteří neustále velepřesně ladí předstih v domnění, že to naráz pojede jak efjednička - ta třipade dopředu jela s předstihem, dozadu s pozdním zápalem...tomu kamošovi to i dozadu jelo líp, než bárkemu třiapůle dopředu 8) .

Kdyby jen couval, ale hlavně couval při dostatečné odvaze řidiče až 80km/h, což kromě Austinu Champs s reverzační převodovkou umí máloco :) S tím předstihem je to ale ještě složitější. Každý válec se dělá na jiný předstih. Jak je uděláš oba podle klasiky pro 350ccm motorku, tak to zpátky nenahodíš. Měl jsem ten motor kvůli ojetému trojkovému kolečku a pak vymačkanému karteru u vývodu řetězového pastorku sekundáru rozhozený 2x a vyladit předstih obou válců tak, aby to dobře chytalo a jelo dopředu i dozadu, byla pokaždé radost :? Naopak, když se to povedlo extrémně dobře, tak se dal zpětným kopnutím nahazovat při správném grifu obráceně i tou ruční startovací pákou. Famózní to stroj :lol:

Petr Seidl píše:
...dynamo je dostatečně blbé/chytré , že si buzení zpravidla čapne správně samo. T.j. uzemníš-li na baterce mínus oproti původně na G69 uzemněnému plusu, tak se v 90% případů po pár otáčkách "dobrovolně" , i když možná nerado :D , přepóluje.

Dynamo se opravdu přebudí samo. Na staré carevně ještě s plus kostrou jsem to otočil a dobíjelo to normálně, jen ampérmetr na palubce "vybíjel" :-)

Mirek Polický píše:
Pokud na svorky dynama připojím žárovku, tak se rozsvítí pouze při roztočení ve směru hodin (pokud se koukám na řemenici zepředu). V opačném směru otáčení dynamo proud/napětí nevyrábí, nebo jen v nedostatečném množství pro rozsvícení žárofky.

Pokud na dynamo připojím elektriku z baterie, točí se vždy proti směru hodin (při pohledu na řemenici). Nezáleží na tom, jak zapojím póly na dynamu, furt je to stejný. Obě dynama se ale točila jen velmi pomalu a s malou silou, což ale přikládám novým ještě neobroušeným uhlíkům a tedy malé styčné ploše mezi uhlíky a komutátorem.

Dost mě to překvapilo, zejména s ohledem na Michalovo tvrzení o minijeepu poháněném dynamem a jeho schopnostem jezdit vpřed i vzad pouze při použití nějakého stykače. Rovněž mi tím pádem není jasné, jak mohlo dynamo fungovat jako startér, když se při zapojení jako elektromotor točí obráceně než při výrobě proudu.


Tohle vše popsané je řekl bych tím, že ty při žádném z pokusů dynamo nebudíš a používáš jen remanentní magnetizaci jádra. Pokud bys ho budil, tak by žárovka po chvíli, až dojde přebuzení(pokud si dobře pamatuju fyziku, tak je to podle hysterezní křivky jádra - čím je širší, tím to déle trvá :) ), začala svítit i při točení na druhou stranu a po připojení elektriky z baterky by se dynamo točilo naopak.


Naposledy upravil Pedro dne 16. 01. 2009 12:25, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 12:24 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Pedro píše:
...Tohle vše popsané je řekl bych tím, že ty při žádném z pokusů dynamo nebudíš a používáš jen remanentní magnetizaci jádra. Pokud bys ho budil, tak by žárovka po chvíli, až dojde přebuzení(pokud si dobře pamatuju fyziku, tak je to podle hysterezní křivky jádra - čím je širší, tím to déle trvá :) ), začala svítit i při točení na druhou stranu a po připojení elektriky z baterky by se dynamo točilo naopak...


No tak tohle je konečně fundovaná odpověď. Fyziku si nepamatuji tak dobře, abych to dokázal tlumočit natož vysvětlit, ale popsaný jev má svoji logiku a není důvod tomu nevěřit.

Ověřím situaci v praxi a sdělím výsledek.

Přeji pěkný den bez blbců...

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 13:44 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Pedro píše:
...............Tohle vše popsané je řekl bych tím, že ty při žádném z pokusů dynamo nebudíš a používáš jen remanentní magnetizaci jádra. Pokud bys ho budil.........


No a tady jsme u jádra pudla, každé slušné :lol: dynamo má totiž tři vývody, z nichž jeden bývá označen +F a to je právě vývod budícího vinutí, ten však u toho ruskýho nesmyslu není a tím pádem tápu :oops:

Třívývodové dynamo se chová tak, že pokud do něj pustíš proud, tak se svižně roztočí a ve chvíli, kdy připojíš + na svorku buzení, tak se otáčky zpomalí, ale má to jakoby větší sílu.

Toť asi fše, co o dynamech vím, což je vzhledem k tomu, že tatík byl autoelektrikář vyučený u Bosche, dost tragedie :oops:

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Naposledy upravil Franta Kotyz dne 16. 01. 2009 14:55, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 14:35 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Už několik dní nespím :lol: :lol: kvůli dynamu, takže trochu teorie populární formou:

http://www.simopt.cz/energyweb/web/inde ... e4c04572ea

2Pedro: Jesli jsi svůj příspěvek remanentním magnetismu apod. psal bez předchozího studia "odborné literatury", tak znovu - všechna čest...

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 14:53 
Offline
Clever BOY
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 15:09
Příspěvky: 1830
Bydliště: České Budějovice
Člen OS GAZ KLUB ČR?: NE
Protože dynamo v gazu je derivační, tak si ještě nastuduj tohle:


http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380

_________________
Franta "Willysem pralesem"

" Jakmile to má kozy a nebo kola, buď si jistej, že s tím budou problémy "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 16:06 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 14. 02. 2006 16:35
Příspěvky: 289
Bydliště: Mečeříž, okr. Ml.Boleslav
Franta Kotyz píše:
Protože dynamo v gazu je derivační, tak si ještě nastuduj tohle:


http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380


Tak tohle by měl někdo z adminů nějak "zakonzervovat" a uložit do "technické knihovny gazwebu".

Čtení jak rodokaps...

_________________
Mirek Polický
mirek.policky@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16. 01. 2009 17:11 
Mirek Polický píše:
2Pedro: Jesli jsi svůj příspěvek remanentním magnetismu apod. psal bez předchozího studia...


Sice bez studia, ale taky bez jistoty, že mám pravdu :D Jenom mi to přijde zajímavé, tak jsem přemýšlel, kombinoval a vzpomínal :-) Pedagogové, kteří mě kdy učili, byli celkem mírumilovní, až právě na brutální fyzikářku a pedantského biologa, což na mě asi zanechalo stopy :lol: :lol: :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17. 01. 2009 23:54 
Offline
Opravdu ukecanej...
Uživatelský avatar

Registrován: 07. 03. 2006 00:24
Příspěvky: 323
Bydliště: Sezimovo Ústí
Petr Seidl píše:
Zdeněk Hrabánek píše:
No, já sem na dynamí vývody dal eletriku z baterky a když se oné roztočilo, bylo zpravidle dobré a porucha nebyla na Vašem přijímači :wink: .


Též mám tu zkušenost - pokud dynamo chodí jako elektromotor neměla by být chyba v něm ... :D Tzn. zbývají dráty a regler ... 8)



Pokud se má dynamo točit jako motor ( bez regulátoru ) musí se propojit oba isolované vývody ( JA + ŠČ ) KOTVA + BUZENÍ ty připojit na jeden pól a druhý pól na kostru dynama.


Přílohy:
dynamo gaz.3.jpg
dynamo gaz.3.jpg [ 77.37 KiB | Zobrazeno 8076 krát ]
dynamo gaz.2.jpg
dynamo gaz.2.jpg [ 53.56 KiB | Zobrazeno 8077 krát ]
dynamo gaz.2.jpg
dynamo gaz.2.jpg [ 53.56 KiB | Zobrazeno 8077 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 2 hodiny


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz