GAZ M24

Modifikace:

GAZ 24 - osobní, střední třída, celokovová karoserie typu sedan, počet míst 5-6

GAZ 24-01 - liší se od modelu GAZ 24 použitým motorem ZMZ-24-01 pracujícím s nízkooktanovým benzínem A-76 ( oktanové číslo 76)

GAZ 24-02 - verze "kombi", vůz může být vybaven třetí řadou sedadel, vůz má zesílené pneu a zadní listová péra

GAZ 24-03 - sanitka postavená na základě GAZ 24-02, vůz má navíc topení pro zadní část interiéru, maják a bodové vyhledávací světlo.

GAZ 24-04 - vůz TAXI, jinak schodný s modelem GAZ 24-02

GAZ 24-07 - vůz určený pro provoz na LPG

GAZ 24-95 - s pohonem všech kol

 

 

Vozy GAZ 24 se odlišují také podle roku výroby ( resp. série )

Série 1

Exteriér: Nápisy na předních blatnících, hladké nárazníky (pod předním - chromový držák SPZ),jiná zpětná zrcátka,vystouplé kliky, zámek kufru s nutností otevírat klíčkem, větrací trojúhelníková okna vepředu atd...

Interiér: Palubní deska s t.z.v. "válečkovým" rychloměrem, přední sedadlo sestavené ze 3 částí ( a tvořící t.z.v. "lavici"), popelníky ve dveřích, chybějící bezpečnostní pásy atd.

Motor: jednoduchá řemenice, jeden klínový řemen, elektro-magnetická spojka ventilátoru, nemá t.z.v. "Saharu", jiné napojení posilovače brzd atd.

Série 2

Exteriér: Blinkry na předních blatnících,blinkry na chromu "C" sloupku, nárazníky s t.z.v. "berany" ,chromová zpětná zrcátka na tlusté "noze", vystouplé kliky, zámek kufru s možností otevření otočným segmentem, větrací trojúhelníková okna vepředu atd...

Interiér: Palubní deska s ručičkovým rychloměrem, přední sedadla samostatná atd.

Motor: dvojitá řemenice, má t.z.v. "Saharu", jiné napojení posilovače brzd atd.

Série 3

Přechodový typ mezi GAZ 24 a GAZ 24-10. ( Při zahájení výroby GAZ 24-10 se dobíraly skladové zásoby na GAZ 24).

Hlavní rozdíl: u některých vozů jsou již "zapuštěné kliky" dveří a u některých dokonce zmizelo větrací trojúhelníkové okno vepředu...

 

Podle místa určení existují ještě úpravy pro:

Domácí trh

Export

Tropické oblasti

Severské oblasti
( vyznačují se použitím jiných akumulátorů, rádií, ozdobných lišt nebo filtrů vzduchu motoru. )

 

Technické charakteristiky GAZ 24 a jeho modifikací

Parametry Automobil "VOLHA"
Typ GAZ 24 GAZ 24-01 GAZ 24-02 GAZ 24-03 GAZ 24-04 GAZ 24-07
Typ karoserie sedan kombi sedan
Užitečná nosnost 5 os.+50kg 7 os. - 5 os.+ 140 kg
nebo 2 os. + 400 kg
4 os + 1 na nosítkách 7 os. 5 os
Hmotnost 1420 1420 1550 1550 1550 1560
Celková hmotnost 1820 1820 2040 1900 2040 1970
Rozchod předních kol 1476
Rozchod zadních kol 1420
Výška nad vozovkou
-vepředu 185 185 190 185 190 185
-vzadu 174 174 180 174 180 174
Poloměr otáčení 5,6
Motor
Model motoru ZMZ 24D ZMZ 24-01 ZMZ 24D ZMZ 24D ZMZ 24-01 ZMZ 24-07
Typ motoru Čtyřválec, čtyřtakt s karburátorem
Průměr válce a chod pístu 92/92
Objem 2445
Komprese 8,2 6,7 8,2 8,2 6,7 8,2
Výkon 69,9 (95) 62,5(85) 69,9(95) 69,9(95) 62,5(85) 58,8(80)
Kroutící moment 186,3 171,6 186,3 186,3 171,6 147,1
Max. Rychlost 145 135 140 140 130 130
Spotřeba při 80km/h 10,5 11 11 11 11,5 9,7
Průměrná spotřeba 10-13 10-13 11-14 11-14 11-14 8-11
Převodovka
Spojka Jednodisková, suchá
Ovládání spojky Hydraulické
Převodovka Mechanická 4. stupňová, synchronizovaná
Stupně 1. - 3,5; 2.- 2,26;3.-1,45;4. - 1,0; Zpátečka - 3,51
Kardan Otevřený, jeden
Hlavní převod Hypoidní, převod - 4,1
Hmotnost zadní nápravy 85
Podvozek
Přední náprava Nezávislá, na příčných ramenech s vinutými pružinami
Hmotnost 100
Zadní náprava Na listových pérech
Pneu S duší nebo bez, 7,35-14
Brzdy
Hlavní Bubnové, hydraulicky ovládané s posilovačem účinku
Parkovací mechanická s účinkem na zadní kola
Elektroinstalace
Napětí 12 V , "-" na kostře
Alternátor G250-N1 nebo G259
Rozdělovač R 119-B
Svíčky motor 24D - A17B (délka závitu 12 mm); motor 2401 - A11
Akumulátor 6ST-60-EM
Regulátor RR350,bezkontaktní,tranzistorový
Startér ST230B
Cívka B115
Rádio A271G
Ostatní
Nádrž 55 L

Kontaktní formulář

Připojte se do naší Facebookové skupiny a buďte ve spojení s ostatními fanoušky Gaz klubu

facebook group